MS Windows
briani 27239
fjernskrivebord via internet/router
Fra : joke

Dato : 05-02-07 19:22

Hej

Jeg har en XP pro som jeg har konfigureret til fjernskrivebord, det virker
fint på det interne net http://192.xxx.xxx.xxx/tsweb men så snart jeg prøver
gennem internettet og routen som er konfigureret ved at sende trafik på port
3389 videre til 192.xxx.xxx.xxx men den vej igennem sker der ikke noget.
Nogen forslag til en løsning ?

Hilsen

Johnny

Fra : Nicolai

Dato : 05-02-07 19:46

> [...]
> trafik på port 3389 videre til 192.xxx.xxx.xxx men den vej igennem sker
> der ikke noget. Nogen forslag til en løsning ?

Bruger du din rigtige externe ip? Har du også åbnet for 3389 i din firewall?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-02-07 19:56

On Mon, 5 Feb 2007 19:21:52 +0100, "joke"
<jkp6670haderspam@hotmail.comnu> wrote:

> [...]
>3389 videre til 192.xxx.xxx.xxx men den vej igennem sker der ikke noget.

Port 3389 er god nok, så det må jo næsten være ip-adressen der driller
- Du er 100% sikker på at computeren befinder sig på den opsatte
lokale ip-adresse.

Alternativt bruger du måske en forkert WAN ip-adresse ?

Du er vel klar over at computerens ip-adresse, formentlig i
192.168.1.x netværket, er en lokal adresse der ikke kan 'ses' udefra
internettet ?!

Når du prøver at kontakte fjernskrivebordet fra internettet, skal du
bruge din WAN ip-adresse der så vidt jeg kan se er 212.10.120.9 !!

<mlr>

Fra : joke

Dato : 05-02-07 20:21

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> wrote in message

> [...]
>
> Når du prøver at kontakte fjernskrivebordet fra internettet, skal du
> bruge din WAN ip-adresse der så vidt jeg kan se er 212.10.120.9 !!

jepper er 100% klar over det hele den ip du skriver er min egen herhjemme
det er ikke den jeg skal koble om mod men derimod en tdc ip der starter med
80.xx.xx.xx er også 100 % på at firewall fungere og hele opkoblingen virker
internt men frfa eksternt.

på stedet er der opsat et par netop remote control de virker helt ok men det
var for at spare endnu en licens vi vil køre via fjernskrivebordet. Det er
som om det ikke kommer korrekt videre fra routeren.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-02-07 20:52

On Mon, 5 Feb 2007 20:21:10 +0100, "joke"

> [...]
>var for at spare endnu en licens vi vil køre via fjernskrivebordet. Det er
>som om det ikke kommer korrekt videre fra routeren.

Der er sgu' mange muligheder:

Det er ikke sådan at der er flere routere / subnet i jeres lokale
netværk ?

Hvis maskinen er i et domæne er der måske noget i group policies der
forhindrer logon fra eksterne ip-adresser ?

<mlr>

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 05-02-07 21:33

> [...]
> trafik på port 3389 videre til 192.xxx.xxx.xxx men den vej igennem sker
> der ikke noget. Nogen forslag til en løsning ?

Hvis du, som du skriver, benytter http adressen til at tilgå din computer
med remote desktop, er det port 80 (evt. 443 hvis du du benytter HTTP SSL)
du skal åbne i din firewall og/eller router.

Mvh jacob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-02-07 21:54

On Mon, 5 Feb 2007 21:33:01 +0100, "Jacob Jørgensen"
<post@REMOVEjacobjorgensen.dk> wrote:

>Hvis du, som du skriver, benytter http adressen til at tilgå din computer
>med remote desktop, er det port 80 (evt. 443 hvis du du benytter HTTP SSL)
>du skal åbne i din firewall og/eller router.

Nope, remote desktop eller på godt dansk fjernskrivebordet bruger port
3389, selv om selvfølgelig kan konfigureres til alternative porte....

<mlr>

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 05-02-07 22:03

> Nope, remote desktop eller på godt dansk fjernskrivebordet bruger port
> 3389, selv om selvfølgelig kan konfigureres til alternative porte....

Nej, ikke hvis det køres over http. Så connecter du til din webserver på
port 80 og derefter forbinder den dig lokalt til rdp-servicen på computeren.
Webservicen har nok rettigheder til at benytte rdp-servicen - eller noget
lign. Sådan forestiller jeg mig det ihvertfald.... uden at have undersøgt
det nærmere...

Fra : joke

Dato : 05-02-07 21:58

"Jacob Jørgensen" <post@REMOVEjacobjorgensen.dk> wrote in message

> [...]
> med remote desktop, er det port 80 (evt. 443 hvis du du benytter HTTP SSL)
> du skal åbne i din firewall og/eller router.

Århh selvfølgelig efter port 80 blev åbnet rullede det så nu skal der bare
laves om til ssl port 443 i stedet.
dog kan jeg ikke connecte til computeren men skal lige prøve fra en xp i
stedet for en vista inden jeg syre for meget rundt i den del af det også.

hilsen
Johnny

Fra : joke

Dato : 05-02-07 22:04

"joke" <jkp6670haderspam@hotmail.comnu> wrote in message

> [...]
> stedet for en vista inden jeg syre for meget rundt i den del af det også.

tilføjelse får fjernskrivebord login billedet så der er hul igennem