MS Windows
briani 27239
Genskabelse af boot.ini
Fra : Jeno

Dato : 04-02-07 19:49

Hej

Jeg har haft RC1 af Vista installeret for at prøve det af for nogle
uger siden. Jeg installerede det på en gammel harddisk som sad på min
Raid controller. Den har så ændret min Boot.ini fil på C-drevet så den
indeholder følgende:

;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating
systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /FASTDETECT

Efter at de 14 dages prøveperiode var udløbet har jeg bare ladet det
hele ligge og kun bootet op i XP. Hvis jeg nu vil fjerne den disk som
Vista ligger på, hvordan får jeg så Boot.ini filen til at fungere igen
på C-drevet? Skal jeg boote op på XP CD'en og lave en FIXBOOT eller
kan jeg manuelt rette den og save den? (og er jeg i så fald sikker på
at den stadig ligger i boot sektoren på min harddisk?)

Håber at nogen kan hjælpe.

Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-02-07 00:53

"Jeno" <jenodavidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Mon ikke bare du kan tilrette din boot.ini, så den ser sådan her ud:
[...]
Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

Det er min standard boot.ini.

Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 05-02-07 12:50

Det vil ikke virke da den kun bruges til WIN XP og tidligere ikke til
Vista. Ganske som der står.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 05-02-07 12:53

Hent VistaBootPro og brug denne til at fjerne Vistas bootmanager.