MS Windows
briani 27239
Skrivebordsikoner på Vista
Fra : Mogens

Dato : 03-02-07 20:40

Jeg har pludselig fået nogle sorte kasser som dækker og mine
programikoner på skrivebordet, og jeg ved ikke hvad jeg kan have gjort.
Nogen som har en forklaring/løsning på problemet?

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 03-02-07 21:57

"Mogens" <mohen@SLETc.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har pludselig fået nogle sorte kasser som dækker og mine programikoner
> på skrivebordet, og jeg ved ikke hvad jeg kan have gjort. Nogen som har en
> forklaring/løsning på problemet?

Måske!

Men kan du ikke lige forklare hvad du mener med sorte kasser??? Altså
normalt når man markerer et ikon på skrivebordet kommer der en ramme rundt
om i Vista, men den burde da forsvinde igen ved et klik et andet sted...

Forklar dig lidt tydeligere:
Hvordan kasser? Hvornår er de der? Kan du få dem til at forsvinder og i
givet fald, hvordan kommer de igen?

/ Jonas

Fra : Mogens

Dato : 03-02-07 23:43

Jonas M. Nielsen forklarede:
> [...]
>
> Forklar dig lidt tydeligere:
> Hvordan kasser? Hvornår er de der? Kan du få dem til at forsvinder og i givet

Det er simpelthen en sort firkant som dækker ikonet, så man ikke kan se
det.
Jeg har imidlertid fået løst problemet. Jeg lavede noget
systemgendannelse, og så installerede igen, og det viste sig, at det
var Toolboksen til min Canon scanner, som lavede den sorte firkant.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 04-02-07 10:51

> Jeg har imidlertid fået løst problemet. Jeg lavede noget
> systemgendannelse, og så installerede igen, og det viste sig, at det var
> Toolboksen til min Canon scanner, som lavede den sorte firkant.

Oki - ja - det er ikke nemt at vide jo, hehe... Nå, men kanon at problemet
blev løst :)

Det kan i øvrigt anbefales at gøre som Mogens her har gjort, nemlig at
installere første gang og teste alle programmer og drivere af... typisk
opstår der problemer henad vejen, og det ender med at blive en installation
med et par små fejl og indstillinger man vil være foruden... Herefter
installeres det hele på ny, for denne 2. gang har man som regel mere tjek på
hvad der sker og ikke kan lade sig gøre :) Sådan gjorde jeg også - man lærer
af at prøve, hehe

/ Jonas

Fra : Mogens

Dato : 04-02-07 13:46

Jonas M. Nielsen formulerede søndag:
> [...]
> hvad der sker og ikke kan lade sig gøre :) Sådan gjorde jeg også - man lærer

Efter endbu flere øvelser, måtte jeg konstatere at det ikke var Canons
toolboks der var årsagen, da problemet dukkede op igen, men nu tror jeg
at have den rigtige løsning. Jeg havde forsøgt at skjule genvejspilene
ved ikonerne på skrivebordet, gjort ved en ændring i Regbasen som jeg
havde læst i en NG, men efterfølgende er jeg kommet til den konklusion,
at det var pilene som i visse situationer bare blev nogle sorte bokse,
som så lagde sig over ikonet, nu har jeg accepteret at leve med pilene,
og endnu ikke haft problemet med de sorte bokse, selvom jeg har
geninstalleret de programmer som fremkaldte dem.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Ib E. Christensen

Dato : 19-02-07 01:47

> [...]
> ikke haft problemet med de sorte bokse, selvom jeg har geninstalleret de

Et lille program gør det du ønsker og det fungerer upåklageligt.

Programmet hedder FxVisor og kan hentes på
http://www.frameworkx.com/frameworkx/contentblogdetail.aspx?blog=57&id=531
hvor der også er forklaret, hvordan det bruges.

Mvh. Ib

Fra : Mogens

Dato : 19-02-07 13:40

Ib E. Christensen tastede følgende:
> [...]
> http://www.frameworkx.com/frameworkx/contentblogdetail.aspx?blog=57&id=531
> hvor der også er forklaret, hvordan det bruges.

Tak for linket det vil gemme, for indtil videre har jeg kasseret Vista
igen. Jeg synes den var for tung til min maskine, men den kommer nok
til ære og værdighed igen, når jeg får opgraderet min maskine.

Mogens
mohen@SLETc.dk