MS Windows
briani 27239
Programmer, der starter ved opstart
Fra : Holst

Dato : 02-02-07 20:40

Det er utroligt, det skal være så svært.

Der er vist en række forskellige ting, som starter af sig selv, når jeg
starter min computer. For eksempel starter Skype op hver gang, og jeg
bruger stort set aldrig Skype.

Hvor kan jeg se, hvad der automatisk startes ved opstart og eventuelt
fjerne det, så det ikke sker fremover?

Fra : hcma

Dato : 02-02-07 20:41

> [...]
> bruger stort set aldrig Skype.
>
> Hvor kan jeg se, hvad der automatisk startes ved opstart og eventuelt

Start -> Kør -> skriv msconfig -> fanebladet start og deaktiver det der.
m v h
hcma/-

Fra : Gamle

Dato : 02-02-07 20:59

hcma wrote:

> Start -> Kør -> skriv msconfig -> fanebladet start og deaktiver
> det der. m v h

Eller sæt det til manuelt. Så starter det kun, hvis du selv aktiverer det.
Sådan gør jeg selv.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-07 10:23

Holst wrote:
> [...]
> jeg bruger stort set aldrig Skype.
>
> Hvor kan jeg se, hvad der automatisk startes ved opstart og eventuelt

Denne her er nok lidt "overkill", men til gengæld viser
den ALT:

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/SystemInformation/Autoruns.mspx

-E.G.