MS Windows
briani 27239
Låse en windows 2000 pc mod pilfingre
Fra : Per Olsen

Dato : 02-02-07 12:23

Hej

Vi har en pc som vi kun ønsker der har adgang til internettet, er det muligt
at låse den således det kun er muligt at logge af på med evt gæstekonto og
kun kunne starte exploreren?

OS win2000 dk pro

Mvh Per

Fra : Taba

Dato : 02-02-07 21:58

> Vi har en pc som vi kun ønsker der har adgang til internettet, er det
> muligt at låse den således det kun er muligt at logge af på med evt
> gæstekonto og kun kunne starte exploreren?

Ja det er det. Da der er et godt svar på nettet vil jeg henvise til det
(kræver noget arbejde at sætte det op hvis det skal være gratis):
http://answers.google.com/answers/threadview?id=515848 (ca. midt på siden
har 'cpdohert-ga' et langt idlæg der svarer på dit spørgsmål).

Ellers findes der kommercielt software som kan klare alt det, bl.a. findes
der Secure Desktop (koster knap 200$):
http://www.visualautomation.com/securedesktop/sd6data.htm

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : krakileren

Dato : 03-02-07 11:27

> kun kunne starte exploreren?
Der er ikke noget der hedder 'exploreren', men explorer er den proces som
kan vise stifinder og skrivebordet.

Så omtal aldrig 'internet explorer' som explorer og tilføj slet ikke den
underforståethed, til en misvisende betegnelse, som bestemt ental, på
dansk, gør.