MS Windows
briani 27239
Administration af Vista Ultimate
Fra : Mogens

Dato : 02-02-07 10:15

Har fået slået diverse beskyttelser i styresystemet fra. Er administrator på
PCén. Men. Er eneste mulighed for at overtage kontrollen 100% over maskinen
at gå ind og overtage ejerskabet af C drevet? Eller er der noget jeg har
overset. En eller anden knap man kan trykke på.
Mogens

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 02-02-07 15:29

Hvis du har slået UAC fra er du i fuld kontrol af maskinen.
Hvad er det du ikke kan?

Fra : Mogens Johansen

Dato : 02-02-07 17:27

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Hvis du har slået UAC fra er du i fuld kontrol af maskinen.
> Hvad er det du ikke kan?

Nej. Selv om UAC er slået fra er der ikke fuld kontrol. Prøv fx. dokuments
and settings og flere andre. Fik først fuld kontrol da jeg overtog
ejerskabet af diskene.
Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-07 18:08

Mogens Johansen wrote:

> Nej. Selv om UAC er slået fra er der ikke fuld kontrol. Prøv fx.
> dokuments and settings og flere andre. Fik først fuld kontrol da jeg
> overtog ejerskabet af diskene.
> Mogens

Ja, ejerskab har vel intet med UAC'en at gøre, hvis der er ikke er
rettigheder for din bruger til at kigge ind i de mapper, så kan det gøre
ligegyldigt om du er admin eller ej.

Fra : Mogens Johansen

Dato : 02-02-07 19:39

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, ejerskab har vel intet med UAC'en at gøre, hvis der er ikke er
> rettigheder for din bruger til at kigge ind i de mapper, så kan det gøre
> ligegyldigt om du er admin eller ej.

Ja. Irriterende at man på sin egen computer logger på som adm. og ikke har
rettigheder til at gøre som man vil.

Fra : Truckster

Dato : 02-02-07 21:44

On Fri, 02 Feb 2007 15:28:37 +0100, "Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Hvis du har slået UAC fra er du i fuld kontrol af maskinen.

Må man være så newb agtig at spørge hvad er UAC? :)

Fra : Hans

Dato : 02-02-07 22:07

"Truckster" <aa@aa.dk> skrev i en meddelelse

> Må man være så newb agtig at spørge hvad er UAC? :)

Nogle skriver på engelsk, fordi de vil virke kloge.
På dansk hedder UAC brugerkontokontrol...

Fra : Truckster

Dato : 03-02-07 00:28

On Fri, 2 Feb 2007 22:07:10 +0100, "Hans" <hans@susaa.xx> wrote:

>Nogle skriver på engelsk, fordi de vil virke kloge.
>På dansk hedder UAC brugerkontokontrol...

Du drømmer ikke om hvor mange problemer du lige løste for mig der.
Der var bare intet der ville virke, og synderen var netop dét. :)

Tak!!

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 05-02-07 13:23

Måske, jeg tvivler nu.
Her er det f.eks. fordi en søgning på Google efter UAC giver mange
hits med yderligere informationer mens en søgning på BKK ikke rigtig
returnerer noget brugbart.