MS Windows
briani 27239
Filer forsvundet efter Partition Magic cra~
Fra : Kristian Svane

Dato : 31-01-07 00:32

Hej,

Jeg skulle ændre størrelse på min eneste NTFS partition, men processen gik
ned midt i det hele hvilket resulterede i at XP ikke ville starte op igen.
Den ville ikke boote på min XP CD, så jeg har fået smidt en Vista install
ind.
Efter boot i Vista er min disk er helt tom bortset fra mine vista filer, dvs
al min gamle data er væk. Jeg har prøvet med et par recovery programmer, men
har på fornemmelsen at de ikke virker helt med vista endnu, fordi de kan
ikke finde noget.

Nogen der har ide om hvordan jeg kan få min gamle data igen og evt med
hvilket program?

Mange tak for hjælpen!

Kristian Svane
swan@nitro.dk

Fra : Peter T.

Dato : 31-01-07 00:56

Kristian Svane udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nogen der har ide om hvordan jeg kan få min gamle data igen og evt med
> hvilket program?

GetDataBack for NTFS plejer jeg at have okay erfaringer med i en situation
som din. Forvent at det næppe redder alt, men det gør bestemt et forsøg
(og det tager lang tid).

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-01-07 01:31

On Wed, 31 Jan 2007 00:32:26 +0100, "Kristian Svane" <swan@nitro.dk>
wrote:

>Jeg skulle ændre størrelse på min eneste NTFS partition, men processen gik
>ned midt i det hele hvilket resulterede i at XP ikke ville starte op igen.

Det slags laver man principielt ikke uden at tage backup først...

Hvilket program brugte du til at ændre størrelsen - og hvad gjorde du
helt præcis...

> [...]
>har på fornemmelsen at de ikke virker helt med vista endnu, fordi de kan

Uhadada - Det lyder som om du har installeret Vista på disken. Dvs du
har nu overskrevet en hel del af de data, du gerne vil redde...

>Nogen der har ide om hvordan jeg kan få min gamle data igen og evt med
>hvilket program?

GetDataBack fra www.runtime.org er nok et godt bud - Men du må under
ingen omstændigheder skrive mere på disken. Så du må i byen efter en
ny harddisk, installere windows på denne, og derefter forsøge at redde
så meget som muligt af de gamle data over på den...

Men jeg tror desværre at du allerede har sendt en væsentlig del af
dine gamle data op i de evige elektronskyer

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-01-07 01:35

wrote:

>Jeg skulle ændre størrelse på min eneste NTFS partition, men processen gik
>ned midt i det hele hvilket resulterede i at XP ikke ville starte op igen.

Det slags laver man principielt ikke uden at tage backup først...

Hvilket version af Partition Magic brugte du til at ændre størrelsen -