MS Windows
briani 27239
Åbning af programmer i Windows
Fra : Carsten

Dato : 30-01-07 09:08

Hej gruppe

Hver gang jeg åbner et program (F.eks. Excel, Word, eller et andet program)
i Windows fra skrivebordet ved at klikke på et genvejs ikon, åbner
programmet på processlinien, og så skal jeg derned for at åbne det igen.
Hvorfor kan jeg ikke åbne programmet direkte uden at hente det igen på
processlinien. (Det kan jeg på min anden PC, men jeg ved ikke hvorfor der er
forskel) Min PC er en bærbar Acer med Windows XP prof. med SP 2.

På forhånd tak for hjælp

Carsten

Fra : Martin

Dato : 30-01-07 11:47

Carsten wrote:
> [...]
> processlinien. (Det kan jeg på min anden PC, men jeg ved ikke hvorfor der er
> forskel) Min PC er en bærbar Acer med Windows XP prof. med SP 2.

* Højreklik på genvejsikonet
* Vælg egenskaber
* Vælg fanen Genvej
* Under "Kør" vælg "Maksimeret"

Grunden er dit "normal" vindue af en eller anden årsag er minimeret -
hvordan man så laver om på dette ved jeg så ikke

Fra : Carsten

Dato : 30-01-07 13:12

Hej Martin

Din forklaring ændrer ikke på den kendsgerning at programmet stadig åbner
først på process linien og så skal det igen åbners derfra

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-07 13:32

"Carsten" <skjul@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Din forklaring ændrer ikke på den kendsgerning at programmet stadig åbner
> først på process linien og så skal det igen åbners derfra

Martin's forklaring forklarer da glimrende hvad der sker.
Men der er tydeligvis også noget galt i din Office-installation. Prøv lige
at køre en "reparer eller opdater installation" - det ødelægger ikke noget.

mvh
///M

Fra : Carsten

Dato : 31-01-07 10:58

Jeg er ked af det, men Martins forklaring er stadig ikke god nok, og det har
intet med opsætningen af Office programmet at gøre, for som jeg skrev sker
dette ligegyldigt hvilket program jeg åbner, det sker også når jeg er inde
på en eller anden side og så skal åbne et dokument i Adobe Reader, så
forsvinder sideen ned på processlinien, istedet for at åbne direkte i et nyt
vindue.

Carsten