MS Windows
briani 27239
Vistaopgradering-forvirring - hvem har ret~
Fra : Sven

Dato : 29-01-07 18:56

Hej.
Hvem har ret:
http://www.pcworld.dk/art/8360?page=3
eller
http://www.guru3d.com/news.php#4907

Kan man, eller kan man ikke, bruge opgraderings DVD'en på en tom hd?

Sven

Fra : Henning

Dato : 29-01-07 19:20

On Mon, 29 Jan 2007 18:56:05 +0100, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

>Hej.
>Hvem har ret:
>http://www.pcworld.dk/art/8360?page=3
De retter til, at man kan installere fra bunden, blot skal man på et
tidspunkt fodre maskinen med en original skive.

Men har du en recovery-cd kan det gå hen og blive et problem - så
ligger installationsfilerne nødvendigvis ikke i et læsbart format.

>eller
>http://www.guru3d.com/news.php#4907
Siger man skal installere en original XP, aktivere den hos MS og
derefter opgradere.

>Kan man, eller kan man ikke, bruge opgraderings DVD'en på en tom hd?

Tja, da Vista officielt ikke er kommet på gaden endnu, er det lidt
svært at svare på. Men mon ikke der under alle omstændigheder kommer
en work around? I "gamle dage" var det f.eks. nok at kopiere
windows.com eller var det win.ini ind på harddisken før en blank
installation.

Fra : Kim S

Dato : 29-01-07 19:31

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Tja, da Vista officielt ikke er kommet på gaden endnu, [KLIP]

Hmm... Jeg fik min fra Express-delivery i tirsdags

Mvh, Kim

Fra : joke

Dato : 29-01-07 20:03

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Hmm... Jeg fik min fra Express-delivery i tirsdags

hehe guf for Microsoft, der ellers har gjort det klart at ingen må sælge til
slutbrugeren før den 30 januar

Hilsen

Johnny

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 29-01-07 23:15

Formentlig en OEM version ikke? Disse har kunnet fås siden November
ved samtidig køb af noget hardware.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 30-01-07 00:29

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> Formentlig en OEM version ikke? Disse har kunnet fås siden November
> ved samtidig køb af noget hardware.

Tror du godtnok det. Jeg fik min OEM i Fredags.

Mvh Peter

Fra : Claus Albæk (Kbh.)

Dato : 30-01-07 13:17

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Formentlig en OEM version ikke? Disse har kunnet fås siden November
> ved samtidig køb af noget hardware.

OEM og Retail har ikke været til privat salg før nu. jeg fik det at vide i
kraftige vendinger at jeg ikke måtte sælge den til kunder.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 30-01-07 16:50

Retail har ikke. Kun OEM, men den dansk sprogede OEM version var vist
ikke klar i November. På Engelsk og en halv snes andre sprog har du
som sagt kunnet få OEM versionen siden November. Desuden har MSDN
versionen været tilgængelig fra December.