MS Windows
briani 27239
Pauseskærm virker ikke
Fra : Flemming

Dato : 29-01-07 12:27

Hej
Min pauseskærm (efter 5 min.)og slukskærm (efter 10 min.) virker ikke mere.
Jeg oplever desuden at aktuel side pludselig ikke er aktiv side, selv om jeg
f.eks. bladrer i en lang liste på siden.
Der samme skete 2 gange mens jeg skrev dette indlæg.
Hvad er der mon gået kuk i ?

mvh
Flemming

Fra : Taba

Dato : 29-01-07 20:39

> [...]
> jeg
> f.eks. bladrer i en lang liste på siden.
> Der samme skete 2 gange mens jeg skrev dette indlæg.

Have lignende problem og her var det programmet Spamihilator der stjal fokus
fra de andre programmer fordi Spamihilator ville checke for en opdatering
men da serveren var nede så gik der kage i Spamihilator. Løsningen for mig
var at slå opdaterings check fra.

Har du installeret et nyt program der kunne tænkes at have en del
baggrundsaktivitet og dermed potentiale for at forstyrre?

Måden jeg fandt ud af at det var Spamihilator der var grund til ulykken var
via medie afspilleren Media Player Classic (MPC). Denne skriver nede i
status baren hvilket program/proces der har stjålet vinduefokus når MPC er i
front/aktivt. Programmet er gratis og er en ellers ok medieafspiller...

Prøv at afspil en fil (lyd el. video, det er ligemeget hvad) og se om den
mister fokus til en anden proces.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Flemming

Dato : 30-01-07 12:51

"Taba" <all.spammers@die.die.die> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Prøv at afspil en fil (lyd el. video, det er ligemeget hvad) og se om den

Hej Taba

Spamihilator var også skurken her. Tak for tippet.
Det er imidlertid ikke det der er skyld i at pauseskærm og slukskærm
ikke virker længere.

mvh.
Flemming

Fra : Taba

Dato : 31-01-07 00:18

> Spamihilator var også skurken her. Tak for tippet.
> Det er imidlertid ikke det der er skyld i at pauseskærm og slukskærm
> ikke virker længere.

Ved godt det lyder banalt, men er det korrekt power "skema" (eller hvad det
nu hedder på dansk(eng. scheme)) valgt? Jeg har selv været ude for at min
skærm ikek slukkede fordi der på en eller anden måde var valgt en anden
'power scheme'...

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Flemming

Dato : 31-01-07 15:31

> [...]
> nu hedder på dansk(eng. scheme)) valgt? Jeg har selv været ude for at min
> skærm ikek slukkede fordi der på en eller anden måde var valgt en anden

Hej Taba
Da jeg startede maskinen her til morgen virkede pauseskærmen, men ikke
slukskærm.
Jeg rettede så i strømstyringsmodellen. 1. gang hjalp det ikke, 2. gang gik
bedre,
så nu kører det igen.
Tak endnu engang for hjælpen.

mvh.