MS Windows
briani 27239
tilføj nyt drevbogstav
Fra : rasmus

Dato : 28-01-07 21:11

Hejsa,

sidder med firmaets bærbare. Den har jo et c-drev og så har den adgang til
vores fælles e-drev. Nu har jeg sat en lille usb-dims i maskine ..., men ak,
den vises ikke. Hvordan er det lige jeg fortæller maskinen at den skal
tildele det nye drev et bogstav efter E?

ras

Fra : Pico

Dato : 28-01-07 23:19

rasmus wrote:
> [...]
> maskine ..., men ak, den vises ikke. Hvordan er det lige jeg
> fortæller maskinen at den skal tildele det nye drev et bogstav efter
Kan den i det hele taget se USB, det er jo muligt firmaet har slået USB fra
i bios ?
Pico

Fra : rasmus

Dato : 29-01-07 09:01

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan den i det hele taget se USB, det er jo muligt firmaet har slået USB
> fra i bios ?

- det kan sagtens lade sig gøre. Er sket før ... jeg skal bare fortælle den,
at nye frev skal starte ved F

ras

Fra : Mogens

Dato : 29-01-07 09:07

"rasmus" <preben@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> - det kan sagtens lade sig gøre. Er sket før ... jeg skal bare fortælle
> den, at nye frev skal starte ved F
>
> ras
Prøv at gå ind i diskhåndtering. Se om ikke den ligger som E. Altså at e
drevet optræder to gange. Har oplevet det selv med vores nætværksdrev mange
gange. I diskhåndtering tildeler du bare et nyt drevbogstav til usb dimsen.
Hvis altså det er det der er prob.

Fra : rasmus

Dato : 29-01-07 12:12

"Mogens" <m_j@post10.telex.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange gange. I diskhåndtering tildeler du bare et nyt drevbogstav til usb
> dimsen. Hvis altså det er det der er prob.

- det er ikke det, der er prolemet. Den tildeler automatisk det nye drev E
og den betragter vores fællesdrev som nyt og dermed får den E. Jeg skal et
sted angive, at nye drev skal starte ved F ... har gjort det før men husker
ikke hvordan.

ras

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 29-01-07 21:02

On Mon, 29 Jan 2007 12:12:20 +0100, "rasmus" <preben@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>sted angive, at nye drev skal starte ved F ... har gjort det før men husker

Start, kør, skriv diskmgmt.msc

Så kan du sikkert finde den og give den et ledigt bogstav.

Et tilbagevendende problem når der er netværksdrev, men jeg kender
ikke en automatisk løsning.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]