MS Windows
briani 27239
Software ala VNCViewer der kan skalere skæ~
Fra : D

Dato : 25-01-07 22:18

Jeg køre med UltraVNC Server på min maskine og fjernstyre den fra min
laptop. En ting som dog er lidt irriterende er, at min normale workstation
køre 1600x1050 mens min laptop køre 1024x768 og så skal jeg scrolle i
VNCViewer.

Det ville være smart, om der fandtes noget software som kunne nedskalere
opløsningen således, at jeg kan se hele skærmen på min laptop. Det skal
stadigt være således, at det er brugerens desktop man overtager (ikke
terminal service).

Remote Desktop (MS) er ikke løsningen, da den låser skærmen, ødelægger ikon
rækkefølgen når der nedskales og den bytter ikke rundt på museknapperne som
jeg har opsat på min workstation (byttet rundt på højre/venstre tast men
ikke på min laptop).

Findes det?

Fra : Fjollefrans

Dato : 25-01-07 22:32

> [...]
> museknapperne som jeg har opsat på min workstation (byttet rundt på
> højre/venstre tast men ikke på min laptop).

http://www.realvnc.com/ har svjh en skalerings ting. jeg har på et tidspunkt
brugt en VNC variant der klarede opgaven ganske fint og mener det er
RealVNC.

- FF

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 25-01-07 22:40

D tastede følgende:
> [...]
> jeg har opsat på min workstation (byttet rundt på højre/venstre tast men ikke

NetOp kan det du mangler.
Kai

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 26-01-07 16:50

"D" <d@d.xyz> skrev:
Thu, 25 Jan 2007 22:17:33 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
>Jeg køre med UltraVNC Server på min maskine og fjernstyre den fra min
>laptop.
Jeg har prøvet samme opstilling.
Server og Client er forbundet direkte sammen trådløst, altså uden
router/switch.
Serveren har adressen 192.168.1.1 og Clienten 192.168.1.2
De har fin forbindelse til filoverførsel m.m.

Nå jeg fra UltraVNC clienten prøver at kalde Serveren med adressen
192.168.1.1:5900 så svarer UltraVNC 'Failed to connect to server'

Er adressen forkert eller hvad kan der være galt?
Der er ingen Firewall installeret.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-01-07 17:01

On Fri, 26 Jan 2007 16:49:35 +0100, Erik Helmer Nielsen
<ehelmer@boerne.invalid> wrote:

>Nå jeg fra UltraVNC clienten prøver at kalde Serveren med adressen
>192.168.1.1:5900 så svarer UltraVNC 'Failed to connect to server'

>Er adressen forkert eller hvad kan der være galt?

Prøv med 192.168.1.1:0 i stedet...

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 27-01-07 13:05

Fri, 26 Jan 2007 17:00:39 +0100 i dk.edb.system.ms-windows

Det hjalp desværre ikke

Erik Helmer Nielsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-01-07 13:23

On Sat, 27 Jan 2007 13:05:04 +0100, Erik Helmer Nielsen

>Det hjalp desværre ikke

Ok, prøv lige at fortælle lidt mere om din opsætning:

Hvilken VNC-server kører du, og på hvilket operativ system ?

Er de helt sikker på at den virkelig kører ?

Er du sikker på adressen 192.168.1.1 ?? Den adresse plejer
bredbåndsrouteren normalt at sidde på ?

<mlr>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-01-07 16:04

Den 27-01-07 13.23 skrev Michael Rasmussen følgende:

> Er du sikker på adressen 192.168.1.1 ?? Den adresse plejer
> bredbåndsrouteren normalt at sidde på ?

Og den pågældende port (5900) skal naturligvis være åben i routeren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 27-01-07 20:01

Michael Rasmussen <michael@invalid> skrev:
Sat, 27 Jan 2007 13:23:08 +0100 i dk.edb.system.ms-windows

>Ok, prøv lige at fortælle lidt mere om din opsætning:
>Hvilken VNC-server kører du, og på hvilket operativ system ?
UltraVNC på en Windows SP2.

>Er de helt sikker på at den virkelig kører ?
Ja, både server og client viser da pæne billeder om opsætningen.
Serveren kører som tjenesten Winvnc 4.296 KB

>Er du sikker på adressen 192.168.1.1 ??
>Den adresse plejer bredbåndsrouteren normalt at sidde på ?
Det er fast adresse. Der er ingen router indblandet.
De to PC er forbundet direkte peer-to-peer.

Tak for al den hjælp jeg kan få.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 28-01-07 20:48

Erik Helmer Nielsen <ehelmer@boerne.invalid> skrev:
Fri, 26 Jan 2007 16:49:35 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
>Nå jeg fra UltraVNC clienten prøver at kalde Serveren med adressen
>192.168.1.1:5900 så svarer UltraVNC 'Failed to connect to server'

Nu har jeg også prøvet Realvnc.
Den kan jeg heller ikke få til at virke,
den melder også fejl: Unable to connect to host

Hvad er der dog galt?

Hjælp!

Erik Helmer Nielsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-01-07 23:01

Den 28-01-07 20.47 skrev Erik Helmer Nielsen følgende:

> Nu har jeg også prøvet Realvnc.
> Den kan jeg heller ikke få til at virke,
> den melder også fejl: Unable to connect to host
>
> Hvad er der dog galt?

Jeg kan kun forestille mig to fejlkilder: Enten har du ikke forbindelse
til den anden computer, eller også er RealVNC ikke sat korrekt op som
server på den pågældende computer.

Tjek først servercomputeren - den du forsøger at komme ind på - hvilken
port har du valgt i den?
Kører programmet? Hvis computeren bruger Windows skal du kunne se en
lille VNC-ikon i meddelelsesområdet til venstre for Windows-uret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 26-01-07 19:00

"D" skrev
> [...]
> opløsningen således, at jeg kan se hele skærmen på min laptop. Det skal
> stadigt være således, at det er brugerens desktop man overtager (ikke

http://prdownloads.sourceforge.net/vnc-tight/tightvnc-1.3.8-setup.exe?download
har en skalerings ting.

Bemærk at det er en release kandidat version 1.3.8 - men jeg har brugt denne
i flere måneder med godt resultat.

Mvh
Thorkild Dalsgaard