MS Windows
briani 27239
"DOS" program der kan forsælle hviklen ver~
Fra : Ingelsen

Dato : 24-01-07 11:31

Jeg sidder tit og reparerer Windows installationen på forskellige maskiner.

Men savner virkelig et program jeg kan ligge på en Boot-CDRom
som kan fortælle mig hvilken Windows version der ligger på maskinen..

(Det er selvfølgelig tiltænkt når Windows instal.. ikke virker,
så er det rart at vide hvilken version man skal reparere med)

Her tænker jeg på Win 2000 service pack....
XP Home sp1
XP home SP2
XP Pro sp1
osv.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-01-07 13:24

> Jeg sidder tit og reparerer Windows installationen på forskellige
> maskiner.

Det er da bare at kigge i de relevante inifiler.

Claus

Fra : ai

Dato : 24-01-07 15:27

Dos kan ikke se en pind, hvis det er NTFS
derimod lav en BootCd med Win32 med Barts pebuilder.
læs muligheder her:
http://www.nu2.nu/pebuilder/

/ai