MS Windows
briani 27239
XP - Fejl i opstart
Fra : T. Hartung

Dato : 22-01-07 21:26

Jeg kan ikke starte min pc - når jeg prøver at geninstallere XP for jeg
følgende meddelelse.:

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart you
computer. If this screen appears again, follow these steps:
--------------
Disable or uninstall any anti-virus, disk defragmentation or backup
utilities. Check your hard drive configuration, and check for any updated
drivers. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart
your computer.

Technical information:

*** STOP: 0x00000024 (0x001902FE,0xF89B16DC.0XF89B13D8,0XF8171F81)

*** ntfs.sys - Address F8171F81 base at F8122000, DateStamp 41107eea
---------

Når jeg lægger harddisk i min externe kasse - så "slår" den også den anden
pc ud/genstarter kan heller ikke komme i kontakt med den som slavedisk.

partisionen som XP ligger under er NFTS - nogen der kan hjælpe - jeg vil så
gerne have fat i alt det øvrige der ligger på disken.

T. Hartung
VW Passat TDI - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Lyrik

Dato : 22-01-07 21:52

Den 22.01.2007 kl. 21:25 skrev T. Hartung <T.Hartung@nospam.dk>:

> [...]
> så
> gerne have fat i alt det øvrige der ligger på disken.
+++++++++
Alle der har XP burde have et eksemplar af HIRENS bootdisk. Det er en
opstartplade med alle reparationsværktøjer som kan køre fra Ram.
Her kan man udbedre enhver tænkelig fejl. Som nogen sikkert straks vil
gøre opmærksom på så er det en hjemmelavet cd man kun kan hente over
http://thepiratebay.org/ og som indeholder noget der skulle være betalt i
dyre domme.
Men den er det eneste der kan reparere noget der er helt i
stykker.Nogen siger at nød bryder alle love...andre siger at bare
softwarekompagnierne får fyldt lommerne ved enhver lejlighed så består
Danmark.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : ham_selv

Dato : 23-01-07 07:42

For mig lyder det som et driver problem til din HD og det kan du
løse ved at gå ud på hjemmesiden til dit bundkort og finde driverne
for jeg tror du sidder med en SATA HD?

Hvis det skulle være det kan du så bagefter lave din egen XP med de
der driver på så det ikke er et problem længere for det sidste her
så søg på google for google er din ven men en sted at kigge kunne
være flg. http://www.boegebjerg.dk/lars/sata4.htm

håber du kan bruge det til noget

ham_selv

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.7 Final

Fra : T. Hartung

Dato : 24-01-07 20:02

"ham_selv" <mmmdd@dff.com> skrev i en meddelelse
> For mig lyder det som et driver problem til din HD og det kan du
> løse ved at gå ud på hjemmesiden til dit bundkort og finde driverne
> for jeg tror du sidder med en SATA HD?

Det er en Maxtor. 40 GB ca. 4 år gammel.

> [...]
> der driver på så det ikke er et problem længere for det sidste her
> så søg på google for google er din ven men en sted at kigge kunne

Det sidste her forstår jeg ikke helt. Jeg kan ikke starte på min harddisk og
kan derfor vel heller ikke ligge driver ind? Jeg kan heller ikke lægge en ny
XP ind eller reparerer den eksisterende - får den tidligere nævnte fejl. Jeg
kan via DOS læse/se de 3 øvrige partitioner på disken (FAT 32 - men desværre
ikke System-drevet i NFTS-format)

Hvis jeg prøver at sætte Disk som slave tager den alligevel styret og lægger
PC'en ned.

T. Hartung
VW Passat TDI - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : ham_selv

Dato : 25-01-07 08:45

jeg tror du skal lave en low level ID på den der HD

ham_selv

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-01-07 17:44

On Wed, 24 Jan 2007 20:02:07 +0100, "T. Hartung" <T.Hartung@nospam.dk>
wrote:

> Jeg
>kan via DOS læse/se de 3 øvrige partitioner på disken (FAT 32 - men desværre
>ikke System-drevet i NFTS-format)

Fra Hiren's BootCD 8.6

NTFS Dos Pro 5.0
To access ntfs partitions from Dos

==
Mini Windows 98
Can run from Ram Drive, with ntfs support,
Added 7-Zip which supports .7z .zip .cab .rar .arj .gzip,
..bzip2 .z .tar .cpio .rpm and .deb
Disk Defragmenter, Notepad / RichText Editor,
Image Viewer, .avi .mpg .divx .xvid Movie Player, etc...

http://www.binsearch.info/index.php?q=hiren&max=250&adv_g=&adv_age=7&adv_sort=date&minsize=&maxsize=&font=&postdate=

http://2baksa.net/news/11986/

Super WinPE har også mange gode DOS værktøjer og kan køre Windows XP
fra CD/DVD med Office 97, Nero og mange andre ting

Super_WinPE_UBCD_2004_Std.iso

Super_WinPE_UBCD_2004_Pro.iso
--
Mvh. Jørgen