MS Windows
briani 27239
Gyldendals røde ordbøger virker ikke længe~
Fra : Ejnar

Dato : 21-01-07 18:56

Hej gruppe,
Min datter har pludselig konstateret at Gyldendals røde ordbøger ikke
længere virker. Dvs bogskabet (version 3.1) starter op men så hænger
programmet og siger "svarer ikke". Når jeg lukker programmet vises en
fejlbesked at ntvdm.exe ikke længere svarer. Det har tidligere fungeret fint
på samme maskine. Maskinen er en Fujitsu bærbar Amilo 7640 og kører XP home
SP2.
Måske er der en sammenhæng, idet hun også har Politikens Nudansk ordbog
installeret, men når den startes vises en dialogboks med beskeden "run-time
error 429". Og så hænger programmet også. Den har også virket tidligere.
Der er ikke installeret nye programmer for nylig (udover de tilgængelige
opdateringer fra Microsoft) og maskinen er re-installeret for ca. 3 måneder
siden.
Håber meget på hjælp, da jeg ikke fatter hvad der er sket.
mvh Ejnar

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-01-07 19:03

"Ejnar" <ejnarogmerete@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> måneder siden.
> Håber meget på hjælp, da jeg ikke fatter hvad der er sket.

Hej.

Mange gange kan det hjælpe at afinstallere programmet, og installere det
igen. Husk at genstarte imellem.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Ejnar

Dato : 21-01-07 19:12

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Hej.
>
> Mange gange kan det hjælpe at afinstallere programmet, og installere det

Hej,
Tak for svar, men jeg fik ikke skrevet at det har jeg prøvet. Og jeg kan
faktisk hverken afinstallere eller installere programmet. Det går også i stå
her med at programmet ikke svarer og må "slås ihjel" via taskmanager.
mvh Ejnar

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 21-01-07 19:53

> "Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:45b3aaf0$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Prøv at gå baglæns i kalenderen med "systemgendannelse",
det kan måske løse dit problem.

Mvh
Bri@n

Fra : Henrik Hartig

Dato : 21-01-07 20:00

Ejnar wrote:

> [...]
> her med at programmet ikke svarer og må "slås ihjel" via taskmanager.

Prøv at gøre det - hvis du ikke allerede har gjort det - v.hj.a
KONTROLPANEL -> TILFØJ/FJERN PROGRAMMER.
Det kan tit gøre en forskel, da programmet så bliver afinstalleret
"ordentligt".
/henrik

Fra : B. Jensen

Dato : 22-01-07 19:50

Hej
Hvis det er til nogen hjælp kan jeg fortælle at jeg har nøjagtigt samme
problem på min Xp home med SP2.

Jeg har prøvet meget men uden held, så jeg er megt lydhør for en
løsningsmodel der dur.

Birger

Fra : Ole Christiansen

Dato : 23-01-07 10:45

"B. Jensen" <bodegaardnospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problem på min Xp home med SP2.
>
> Jeg har prøvet meget men uden held, så jeg er megt lydhør for en

++++++++++++++++++++++++++

Noget tilsvarende havde jeg på Gyldendal engaesk-dansk og Ifinger.Det var
dog registreringen, der gik ged i.
Fik den besked fra gyldendal at slette kataloget på c-drevet, og så
installere forfra.

/Ole

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 21-01-07 23:39

Ejnar wrote:
> [...]
> er re-installeret for ca. 3 måneder siden.
> Håber meget på hjælp, da jeg ikke fatter hvad der er sket.

Prøv at gå ind i biblioteket C:\Documents and Setting\...\Application
Data\Gyldendal\Der002gl\, hvor ... angiver brugeres navn.
Slet de to filer Der002gl.ini og Edr002gl.ini (sidstnævnte gælder kun for
den engelske udgave), som ligger i mappen
De gendannes ved næste opstart (efter reboot).

Mvh.
Henk
http://www.privatbanen.dk
- min hobby

Fra : Ejnar

Dato : 23-01-07 20:38

Hej,
De 2 Politiken orbøger har jeg afinstalleret og geninstalleret. Og nu virker
de.

Med Gyldendals ordbøger har jeg forsøgt de foreslåede ting uden held. Jeg
har så slettet mappen manuelt og installeret i Fejlsikret tilstand. Det
lykkedes og programmet kan køre. Men det kan stadig ikke køre når maskinen
startes normalt op.
Håber på mere hjælp.

Fra : Ejnar

Dato : 23-01-07 22:36

Hej igen,

Mit forholdsvise nye trådløse udstyr D-link N650 og pcmcia kort dwa-645 er
skyldneren!!!!! Hvis jeg lukker programmet wirelesscm.exe på den bærbare
virker ordbøgerne.
Dvs. der må være en fejl i D-links program/driver til at styre forbindelsen.

Fra : Preben Larsen

Dato : 24-01-07 10:03

Hej Ejnar
Du skulle vel ikke være løbet ind i den fejlopdatering XP fik i sommer hvor
en XP opdatering blokerede for De røde..
Jeg geninstallerede en PC pga problemet, fordi jeg opdaterede inden jeg
satte ordbogen på.
Generelt er Ordbøger noget der driller...
Vi har et problem med at der går ret lang tid med at få dansk-engelsk frem
( 5-15 minutter)

mvh
Preben