Hjælp til en 50'er/60'er melodi
Fra : Dennis Sorensen

Dato : 28-06-01 13:17

Hejsa.

Har de sidste par dage prøvet at finde ud af, hvad det er for en sang, jeg
har på hjernen.
Men kan ikke komme i tanke om kunstneren eller navnet på nummeret.
Det er ellers en meget kendt en.
Anyway.

Noget af teksten går således:

"One, two, three o'clock, four o'clock rock,
five, six, seven o'clock, eight o'clock rock,
nine, ten, eleven o'clock, twelve o'clock rock,
I wanna rock - around the clock tonight"

Håber at en eller anden kan hjælpe min stakkels hukommelse :)

-- Dennis Sørensen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-06-01 13:30

Dennis Sorensen <midnighter_x@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> I wanna rock - around the clock tonight"
>
> Håber at en eller anden kan hjælpe min stakkels hukommelse :)

Bill Haley & The Comets "Rock Around The Clock".

Du ved godt, at den regnes for at være den første rock n roll sang
overhovedet

Mark

Fra : Rick Madsen

Dato : 28-06-01 15:40

Mark Thomas Gazel skrev:

> Bill Haley & The Comets "Rock Around The Clock".
>
> Du ved godt, at den regnes for at være den første rock n roll sang
> overhovedet

Uha-uha! Ja, jeg ved godt hvad du mener; 'Rock Around The Clock' var det
første RnR *hit*.

Det nummer der bredt *regnes* for at være det første RnR er 'Rocket 88'
med Jackie Brenston fra 1951.

Men...de første RnR-numre blev uden nogen tvivl udgivet allerede i 1949,
et par oplagte kandidater er 'Rock The Joint' med Jimmy Preston, og
'Rockin' At Midnight' med Roy Brown.

hvm

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-06-01 08:55

Rick Madsen <hvm@mail.uni2.dk> wrote in message

> Uha-uha! Ja, jeg ved godt hvad du mener; 'Rock Around The Clock' var det
> første RnR *hit*.

Lad os bare sige det. Sådanne ting er dømt til at blive diskuteret til
hudløshed,
så jeg er faktisk overrasket over, at der ikke var flere der reagerede.

Mark

Fra : Brian Haagh

Dato : 28-06-01 13:31

Hej Dennis !