MS Windows
briani 27239
ny hardware fundet: PCI device
Fra : Martin Bak

Dato : 20-01-07 17:20

Ja denne besked får jeg nu pludselig 8(!) gange, når jeg starter maskinen
op.
Jeg kører xp- sp2 og jeg har ikke haft problemet før, i de ca. 3 år jeg har
haft maskinen.

Hvad kan der være sket? Guiden kan ikke finde drivere til det påståede
hardware, der ikke kaldes andet end "PCI device"

PCI device optræder 8 gange under "andre enheder" i enhedshåndteringen. (med
spørgsmålstegnet)

Jeg mener ikke, at jeg har foretaget mig noget særligt som kunne udløse
denne irriterende fejl. Jeg har dog for nyligt opgraderet AVG, og jeg har
også fornyligt installeret og kørt "SuperAntiSpyware". Kan det have noget
med det at gøre? Og hvordan får jeg løst problemet?

Denne meddelelse er også postet i dk.edb.hardware, men foreløbig uden at jeg
har fået nogen svar. Så nu prøver jeg her.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Bjarne Chr

Dato : 20-01-07 18:04

> [...]
> også fornyligt installeret og kørt "SuperAntiSpyware". Kan det have noget
> med det at gøre? Og hvordan får jeg løst problemet?

Du har vel ikke haft tilsluttet eller flyttet rundt på nogen PCI kort, som
Grafik eller TV kort? Prøv at højreklik på de gule ? og slet dem allesammen,
jeg tror ikke at det har noget med AVG og SuperAntiSpyware at gøre.

Bc

Fra : Martin Bak

Dato : 20-01-07 18:16

"Bjarne Chr" <bc@not-valid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Grafik eller TV kort? Prøv at højreklik på de gule ? og slet dem
> allesammen, jeg tror ikke at det har noget med AVG og SuperAntiSpyware at

Nej, jeg har slet ikke rodet med den slags meget længe. Jeg har prøvet at
slette hele møget, men ved næste opstart er den gal igen.

Og desuden har jeg ingen problemer med manglende lyd eller lignende, så
snart jeg har annuleret de 8 forsøg på at finde drivere, så virker maskinen
som normalt.

Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-01-07 18:38

On Sat, 20 Jan 2007 18:16:18 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Og desuden har jeg ingen problemer med manglende lyd eller lignende, så
>snart jeg har annuleret de 8 forsøg på at finde drivere, så virker maskinen
>som normalt.

Jeg gætter på der gået ged i din opsætning så nogle hardware enheder
forekommer dobbelt - det er også hændt for mig et par gange - I så
fald er det bare at fjerne/slette de overflødige enheder.

Hvis du gerne vil vide hvilke enheder det drejer sig om, kan de
formentlig identificeres på strengen 'Enhedsforekomst ID' under
fanebladet 'Detaljer'. Strengen indeholder typisk et 8-cifret tal
(Plug and Play ID) der viser producent og hardware enhed.

<mlr>

Fra : Martin Bak

Dato : 20-01-07 19:28

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fanebladet 'Detaljer'. Strengen indeholder typisk et 8-cifret tal
> (Plug and Play ID) der viser producent og hardware enhed.

På alle 8 "falske" står det samme enhedhedsforekomst-ID, nemlig
PCU/VEN_900C&DEV_5078&SUBSYS_00000008&REV_OC\3&61AAA01&0&48

Det bliver jeg ikke meget klogere af. Hvad kan jeg bruge det til?

Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-01-07 00:20

On Sat, 20 Jan 2007 19:28:25 +0100, "Martin Bak"
> [...]

>PCU/VEN_900C&DEV_5078&SUBSYS_00000008&REV_OC\3&61AAA01&0&48
>
>Det bliver jeg ikke meget klogere af. Hvad kan jeg bruge det til?

Det gør jeg sgu' heller ikke

PCI enheden er produceret af VENDOR 900C og har DEVICE ID 5078,
desværre eksisterer vendor 900C ikke i de lister jeg har liggende, og
en google søgning på PCI VENDOR ID 900C giver heller ikke noget
brugbart...

Så det eneste du rigtig kan gøre, er at kigge alle enheder i Device
Manager igennem og lede efter andre enheder med samme ID. Husk lige at
sætte et flueben i 'Vis skjulte enheder' inden...

- - - -

Men hvad sker der, hvis du sletter disse enheder.

Dukker de frem igen ??

<mlr>

Fra : Klauss

Dato : 20-01-07 18:42

Hvilke enheder har du på din pci port ?
Brug evt:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Fra : Bjarne Chr

Dato : 20-01-07 18:59

> [...]
>
> Og desuden har jeg ingen problemer med manglende lyd eller lignende, så
> snart jeg har annuleret de 8 forsøg på at finde drivere, så virker

Får du ikke muligheden søg ikke efter enheden mere? Hvor meget PCI enheder
har du siddende. Du kunne jo prøve at slette dem du har, men kun hvis du har
driverne til dem.
Bc

Fra : Martin Bak

Dato : 21-01-07 17:00

> [...]
> har du siddende. Du kunne jo prøve at slette dem du har, men kun hvis du

Jeg fandt da muligheden "deaktiver" Så nu leder den ikke efter enhederne ved
opstart længere. Men de optræder stadig på listen i enhedhåndtering.

Martin

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-01-07 18:28

> [...]
> også fornyligt installeret og kørt "SuperAntiSpyware". Kan det have noget
> med det at gøre? Og hvordan får jeg løst problemet?

Har du prøvet systemgendannelse, til en dato før du havde problemet?.

Mvh.

Karsten