MS Windows
briani 27239
java virker ikke
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-01-07 12:52

Hej

har Xp med SP2

Det er tit java på maskinen ikke virker..

Når jeg fx skal på netbank kommer denne fejlbesked..:

JAVA(TM) plug-in fatal error - several Java virtuel machines running in the
same process caused an error
når jeg så trykker ok, kommer beskeden in gang mere.

Har prøvet at afinstallere, og installere engang mere.. Den virkede så et
par dage igen.. men nu er den gal igen med samme besked..

har hentet hen nyeste fra www.java.com

Håber i kan hjælpe..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-01-07 17:26

Den 19-01-07 12.52 skrev Bjarke Hansen følgende:

> JAVA(TM) plug-in fatal error - several Java virtuel machines running in the
> same process caused an error

Mon ikke det er Java-programmet på den pågældende hjemmeside, der er
problemer med. Giv os evt. en adresse til siden, så vi kan tjekke, om
det virker hos os.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-01-07 18:41

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Mon ikke det er Java-programmet på den pågældende hjemmeside, der er
> problemer med. Giv os evt. en adresse til siden, så vi kan tjekke, om det
> virker hos os.

Bare den fra java.com når den er installeret, siger hjemmesiden at
installatonen er fin, og jeg kan ikke installere en ny uden jeg afinstallere
den gamle igen.

tror ikke på det er et generelt problem, måske bare et eller andet der kan
forekomme ved tilfælde eller noget?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-01-07 19:50

Den 19-01-07 18.41 skrev Bjarke Hansen følgende:

> Bare den fra java.com

Det var ikke den, jeg tænkte på. Jeg tænkte på det Java-program, som er
på den hjemmeside, hvor du får fejlen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhederne i Internet Explorer 7, og hvordan du bedst udnytter dem.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-01-07 20:06

> Det var ikke den, jeg tænkte på. Jeg tænkte på det Java-program, som er på
> den hjemmeside, hvor du får fejlen.

Nordea netbank

Desuden så virker ikke andre java ting, fx java menuer osv

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-01-07 20:50

Den 19-01-07 20.05 skrev Bjarke Hansen følgende:

> Nordea netbank

Så skal du nok have fat i bankens supportafdeling, se nedenfor.

> Desuden så virker ikke andre java ting, fx java menuer osv

Betyder ovenstående, at det virker på andre sider, eller at det ikke
virker på andre sider?

Du kan tjekke din Java her:
http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml
Hvis du kan se en dansende figur, så er der nok ingen vej uden om at
kontakte banken. Hvis du ikke kan se en dansende figur, så er Java ikke
korrekt installeret på din computer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 19-01-07 21:11

Kim Ludvigsen skrev:

> Så skal du nok have fat i bankens supportafdeling, se nedenfor.

Kender ikke Nordea's netbank - kun deres onlinebank for erhverskunder -
Unitel. Og Nordea har oplyst at de kun understøtter Microsoft Java og
ikke sun Java2. Måske det også er tilfældet for deres netbank???

> [...]
> Hvis du kan se en dansende figur, så er der nok ingen vej uden om at
> kontakte banken. Hvis du ikke kan se en dansende figur, så er Java ikke

Så selvom Java er instaleret ordentligt så fejler Unitel (Nordea's
onlinebank for erhverv)
Se feks her https://www.unitel.nordea.dk/unitel/Unitel_DK.html

/Andreas

Fra : N/A

Dato : 19-01-07 23:14

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 19-01-07 23:14

Nørd skrev:

> Nordea anbefaler java fra http://www.znn.dk/
> punkt 5

Og til deres unitel (erhvervs banking) pkt. 1 som er Microsoft Java.

Og som jeg oplever det - og har oplevet de sidste par timer er der slet
ingen forbindelse til nordea.dk.

/Andreas

Fra : Gamle

Dato : 19-01-07 23:55

Andreas Lorensen wrote:
> Og som jeg oplever det - og har oplevet de sidste par timer er der
> slet ingen forbindelse til nordea.dk.

Ingen problemer her.

Mvh.
Torben