MS Windows
briani 27239
Vista upgrade- kan dette virkelig passe?
Fra : Sven

Dato : 18-01-07 22:24

Hej.
Jeg påtænker at købe en Windows Vista upgrade, og har fra MS support fået at
vide, at jeg _godt_ kan opgradere fra min fulde Windows98SE licens, som jeg
brugte til at opgradere til WindowsXP Pro study licens. Denne WindowsXP Pro
kan godt installeres på en tom HD, den beder blot om en fuld version af
tidligere OS under install. Nu skriver Computerworld så, at en Vista upgrade
IKKE kan installeres på en tom HD. Kan det virkelig passe, at man først skal
installere XP, og derefter opgradere til Vista? Det lyder da noget
kompliceret synes jeg.
http://www.pcworld.dk/art/8360?page=3

Sven

Fra : claus b. p.

Dato : 18-01-07 23:36

"Sven" <nogen@med.ca> wrote in message
> [...]
> Vista upgrade IKKE kan installeres på en tom HD. Kan det virkelig passe,
> at man først skal installere XP, og derefter opgradere til Vista? Det

Sådan har det altid været når man køber en upgrade.
Men - ved tidligere versioner har der været et tweak, det var kun en bestemt
fil der blev checket. Så denne fil var den eneste der behøvede at være på
den iøvrigt rene harddisk. Så måske er det det samme med Vista.

/Claus

Fra : Sven

Dato : 18-01-07 23:58

> [...]
> bestemt fil der blev checket. Så denne fil var den eneste der behøvede at
> være på den iøvrigt rene harddisk. Så måske er det det samme med Vista.

Det passer da ikke. jeg har selv en WinXP Pro upgrade, og den kan sagtens
installeres på en helt ren HD!! Er gjort flere gange gennem årene. Under
installationen, lige inden man skal godkende licensbetingelserne, spørger
den efter en fuld version af en tidligere Windows, og som jeg skrev i det
oprindelige indlæg, har jeg brugt min Windows 98SE med succes. Det har
bestemt ikke krævet noget tweak, crack eller andet. Format c: ---- boot fra
WindowsXP upgrade, og den installerer sig uden problemer. Også i en helt
nybygget PC, hvor der aldrig har været installeret noget før. Det er derfor
jeg undrer mig over formuleringen i PCworld's beskrivelse.

Sven

Fra : Bjarne Chr

Dato : 19-01-07 00:05

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestemt fil der blev checket. Så denne fil var den eneste der behøvede at
> være på den iøvrigt rene harddisk. Så måske er det det samme med Vista.

Ikke helt korrekt. Der behøvede ikke at være noget som helst på harddisken,
man skulle "bare" have en CD med den version man ville upgrade fra. Så vidt
jeg husker kunne man endda upgrade fra win3.1 til win95 bare man havde den
første diskette, og sådan har det været lige siden 98 til XP men det er
"åbenbart" slut nu.
Bc

Fra : David T. Metz

Dato : 24-01-07 15:39

Bjarne Chr skrev:

> Ikke helt korrekt. Der behøvede ikke at være noget som helst på harddisken,
> man skulle "bare" have en CD med den version man ville upgrade fra.

Sådan er det åbenbart stadig. Bemærk at artiklen er "opdateret":
http://www.pcworld.dk/art/8360?page=3

David

Fra : Bc

Dato : 24-01-07 18:36

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> Sådan er det åbenbart stadig. Bemærk at artiklen er "opdateret":
> http://www.pcworld.dk/art/8360?page=3
>
> David
-----
" PC World beklager fejlen " Det er da helt fint. Det er noget bedre med en
ren instalation

Bc