MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med at få adgang til gammel HD i~
Fra : ølkusken

Dato : 18-01-07 19:53

Hej.

Jeg har sat min "gamle" Maxtor HD over i min nye pc.
Jeg kan ikk få adgang til den. Og er sku bange for at alle mine data er tabt
;-(
Jeg fik dette svar i dk.edb.hardware. Måske I kan af eller bekræfte det ?

Citat: "Er der ikke noget med, når man flytter en harddisk, skal man
overtager
ejerskabet af harddisken. Der er noget med at i WinXp Pro er det lige
ud af landevejen, men det skulle være lidt tricy i WinXp Home.
Jeg har ingen ide om hvordan, men prøv at spørge i windows gruppen."

Scenariet passer fint. Der lå XP proffesional i den gamle og HOME edition i
den nye.

på forhånd tak

Jesper

Fra : jørgen

Dato : 18-01-07 19:54

ølkusken wrote:
> [...]
> Jeg har ingen ide om hvordan, men prøv at spørge i windows gruppen."
>
> Scenariet passer fint. Der lå XP proffesional i den gamle og HOME edition i

Fremgangsmåden er næsten den samme. I XP home skal du blot starte op i
fejlsikret tilstand, for at nulstille NTFS rettigheder via det grafiske
interface

Sådan overtager du ejerskab af en fil eller mappe i Windows XP:

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B308421&x=15&y=12