MS Windows
briani 27239
Problemer med Paint
Fra : Tomas .

Dato : 17-01-07 00:33

MS Paint er jo et lille simpelt program, men fint til mange simple
ting.
F.eks. benytter jeg det jævnligt i forbindelse med screendumps.
Nu er der dog sket det, at jeg ved valg af 'Ny' får en besked om, at
der ikke er hukommelse nok til stede, da jeg tidligere gjorde denne
ret stor for at kunne lave et billede med mange screendumps ved siden
af hinanden.
Men hvordan resetter jeg 'Ny'-vinduet til normal størrelse?

--
Mvh.

Tomas

Fra : Hans

Dato : 17-01-07 00:37

"Tomas ." <huttelbuttel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af hinanden.
> Men hvordan resetter jeg 'Ny'-vinduet til normal størrelse?

På samme måde som da du gjorde det større.

Fra : Tomas .

Dato : 17-01-07 16:44

Hans <hans@susaa.xx> skrev:

>"Tomas ."
><huttelbuttel@hotmail.com> skrev i
>en meddelelse
>ext.news.tele.dk...

>På samme måde som da du gjorde det større.

Problemet er bare - jeg får intet arbejdsområde. Starter jeg
paint, melder den straks: "There is not enough memory or
ressources to complete operation. Close some programs, and then
try again." - Og så en OK knap.
Prøver jeg eks. at ændre størrelsen under Filer - sideopsætning,
genererer paint blot en fejl og lukker ned

--
Mvh.

Tomas

Fra : emj

Dato : 17-01-07 17:25

Tomas . skrev:

>Problemet er bare - jeg får intet arbejdsområde. Starter jeg
>paint, melder den straks: "There is not enough memory or
>ressources to complete operation. Close some programs, and then
>try again." - Og så en OK knap.

Jamen så må du jo finde ud af, hvad der æder kræfterne på din PC.
Har du tjekket for virus og andet skidt?

Hilsen emj

Fra : Tomas .

Dato : 17-01-07 22:38

emj <emj@> skrev:

>Jamen så må du jo finde ud af, hvad der æder kræfterne på din
PC.
>Har du tjekket for virus og andet skidt?

Jeg tror nu ikke, det skyldes en virus, men simpelthen, at det
tidligere billede var blevet SÅ stort, at det bruger al RAM'en,
når filen åbnes.

--
Mvh.

Tomas

Fra : emj

Dato : 18-01-07 10:37

Tomas . skrev:

>Jeg tror nu ikke, det skyldes en virus, men simpelthen, at det
>tidligere billede var blevet SÅ stort, at det bruger al RAM'en,
>når filen åbnes.

Næppe.
Har du en masse andre programmer kørende i baggrunden?
Se joblisten

Hilsen emj

Fra : Tomas .

Dato : 18-01-07 13:13

emj <emj@> skrev:

RAM'en,

>Næppe.
>Har du en masse andre programmer kørende i baggrunden?
>Se joblisten

Jeg synes også selv, det lyder utroligt (bug i Windows er vist
mere sandsynligt)
Jeg har prøvet at dræbe næsten alle tråde, startet af mig, men
uden at det løste problemet.

--
Mvh.

Tomas

Fra : Blob

Dato : 18-01-07 00:55

> [...]
> try again." - Og så en OK knap.
> Prøver jeg eks. at ændre størrelsen under Filer - sideopsætning,
> genererer paint blot en fejl og lukker ned

Kan du ikke "gå den anden vej" og finde et lille billede (BMP) i stifinder
og så bruge Åbn med ---- og så vælge MSpaint. Nu skulle der være huk. nok
til at resette.
Mvh Frits

Fra : Tomas .

Dato : 18-01-07 01:21

Blob <blob@hotmail.com> skrev:

>Kan du ikke "gå den anden vej" og
>finde et lille billede (BMP) i stifinder
>og så bruge Åbn med ---- og så vælge
>MSpaint. Nu skulle der være huk. nok
>til at resette.

Jeg kan sagtens åbne et nyt billede, men så snart jeg vælger
New, melder den manglende hukommelse.
Hvordan skal jeg så resette?

--
Mvh.

Tomas

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-01-07 00:41

Tomas . skrev:

> ved valg af 'Ny' får en besked om, at der ikke er
> hukommelse nok til stede

Det tyder på at du har for lidt RAM i maskinen, hvor
meget er der?

Efterhånden som maskinen bliver ældre, er der endnu
flere programmer der ligger i baggrunden og bruger af
din RAM.

Du kan enten sætte mere RAM i maskinen, eller hælde
det ud der bruger ressourcer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Tomas .

Dato : 18-01-07 01:21

Allan Vebel <spam@do.not> skrev:

> [...]
>flere programmer der ligger i baggrunden og bruger af
>din RAM.
>
>Du kan enten sætte mere RAM i maskinen, eller hælde

Jeg har 512MB - Det burde da være rigeligt, hvis kun Paint er
åbent ?!?

--
Mvh.

Tomas

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-01-07 01:43

Tomas . skrev:

> Jeg har 512MB - Det burde da være rigeligt, hvis kun
> Paint er åbent?

Ja, det burde være rigeligt, men hvad er ellers åbent?

Prøv at gennemgå det via Jobliste, Ccleaner eller
HiJackThis.

Det kan også være din ram-blok der er defekt, der er
mange fejlmuligheder.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jørgen

Dato : 18-01-07 01:43

Tomas . wrote:

> Men hvordan resetter jeg 'Ny'-vinduet til normal størrelse?

MSPaint gemmer sine indstillinger her:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Paint\

Under View gemmes default størrelsen: BMPHeight og BMPWidth

hvis du sletter, eller omdøber hele Paint-nøglen, så oprettes en ny med
default indstillinger næste gang du åbner paint

Fra : Tomas .

Dato : 18-01-07 14:57

jørgen <jamen@invalid> skrev:

> [...]
>
>hvis du sletter, eller omdøber hele
>Paint-nøglen, så oprettes en ny med
>default indstillinger næste gang du åbner paint

Perfekt!
Det virkede

--
Mvh.