MS Windows
briani 27239
Afspilning løsning
Fra : Pico

Dato : 16-01-07 23:19

Jeg havde for nogen tid siden et spørgsmål i gruppen angående automatisk
afspilning af DVD, jeg har pastet meddelsen ind nedenunder. Grunden til at
jeg skriver en ny meddelese er at der nok ikke er så mange der læser flere
dage tilbage

Jeg fandt løsningen i dag og da den kan bruges til andre programmer også
poster jeg den her.

Det kan lade sig gøre ved at bruge Tweak UI hvor man går ned i MY
Computer/Autoplay/Handels, her kan man vælge Create og så tilføje de
programmer man vil, i mit tilfælde Nero ShowTime under DVD. Derefter kan man
på normal måde gå ind i egenskaber for det aktuelle drev og vælge hvilke
program der skal benyttes.

Pico

Jeg har sat en ny PC op, den kørere udmærket, men der er en lille ting der
irritere mig.

Når jeg sætter en DVD i får jeg kun muligheden for at "Åbne mappen" eller
afspille med Windows medieplayer. Jeg er vant til fra min anden maskine at
DVD starter med at afspille i Nero Show Time, nu ved jeg godt at man normalt
går ind i drevet og vælge fanebladet Automatisk Afspilning, men der har jeg
ikke mulighed for at vælge Nero Show Time, kun Windows Medieplayer eller
"Åben mappen". Ved lydfiler er muligheden for at vælge Nero Show Time der
godt nok.
Det er heller ikke muligt ved hjælp af den normale fremgangsmåde at tilvælge
hvilke programmer der skal åbne filer, det er jo en hel DVD der sættes i
drevet.
Jeg kan bare starte Nero Show Time når der er en DVD i et af drevene, så
begynder den godt nok at afspille skiven, men jeg ville gerne have den
gjorde det automatisk når jeg lægger en DVD i et af drevene.
Nogen der har et hint ?