MS Windows
briani 27239
Gemmer Windows XP fejlmeddelelser?
Fra : Jakob

Dato : 16-01-07 10:33

Hej!

Min bærbare computer med Windows XP Pro SP2 har det med at crashe i
nogle bestemte situationer. Dvs når jeg i nogle bestemte programmer
udfører nogle bestemte handlinger. Det sker ikke særlig tit, og der sker
det at jeg får en blå skærm i max 1 sekund hvorefter maskinen genstarter
af sig selv. Jeg når således ikke at se hvad der står på skærmen.

Jeg går ikke udfra at man på baggrund af ovenstående beskrivelse kan
sige noget om hvad der konkret er galt, men er der et sted i Windows som
logger disse fejl, og hvor man kan gå ind og læse fejlmeddelelsen?

--
Jakob

Fra : Bc

Dato : 16-01-07 12:10

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget om hvad der konkret er galt, men er der et sted i Windows som logger
> disse fejl, og hvor man kan gå ind og læse fejlmeddelelsen?
Hej
Du kan prøve at kigge i Kontrolpanel / Administration / der er en Logbog

Bc

Fra : Pico

Dato : 16-01-07 22:29

Bc wrote:
> "Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Du kan prøve at kigge i Kontrolpanel / Administration / der er en
> Logbog

Du kan også prøve nedestående for at få muligheden for at læse fejlmedelsen:

Du kan fjerne genstarten og få den blå skærm i stedet for, så du
et. kan læse, had der er gået galt.

Højreklik på My Computer => Properties => Adanced => Startup and
Recovery => System Failure => Fjern flueben ved Automatically
Restart.

Pico

Fra : Jakob

Dato : 17-01-07 18:47

Pico wrote:

> Højreklik på My Computer => Properties => Adanced => Startup and
> Recovery => System Failure => Fjern flueben ved Automatically
> Restart.

Tak for tippene! Fejlloggen fortalte mig at beskeden blev gemt i en dmp
fil. Efter lidt roden frem og tilbage lykkedes det mig at komme til at
læse filen, og efter nogle google forespørgsler lykkedes det mig at
komme frem til at det var driveren til mit netkort (Intel Pro Wireless
200BG) der skulle opdateres. Nu er alt godt.

Og jeg som troede at blue screens ikke var til nogen gavn for "alm."
pc-brugere

--
Jakob