MS Windows
briani 27239
BSOD under spyware-scanning
Fra : Peter \(8450\)

Dato : 14-01-07 01:20

Hej!

Jeg sidder her med en pc som jeg forsøger at rense for spyware og virus. Det
sidste gik fint, Symantec kørte hele pc'en igennem og slettede en del
trojans. Men.. når jeg forsøger at scanne med enten ad-aware, avg
antispyware eller SUPERantispyware så kommer der en BSOD frem når den er ved
at scanne registreringsdatabasen. Hvis jeg laver en custom scan (forsøgt med
alle 3 programmer) og undlader at scanne registreringsdatabasen, så sker der
ingenting. Jeg har også prøvet at boote til fejlsikret tilstand, men det
gjorde ingen forskel.

Da der tilsyneladende er noget galt med registreringsdatabasen kørte jeg
programmet Registry Mechanic (nyeste version) og den fixede også omkring
600(!) fejl. Men det har ikke hjulpet på problemet.

Det sjove er, at det er forskellige fejl der kommer frem på BSOD'en alt
efter hvilet program jeg scanner med. Den eneste gang der bliver nævnt en
fil i BSOD'en er når jeg forsøger at scanne med Ad-aware, hvor den skriver
følgende:
-----------
Fejlen skyldes muligvis følgende fil: win32k.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

STOP: 0x00000050 (0xF000EF5D, 0x00000001 0xBF80170A, 0x00000002

win32k.sys - Address BF0170A base at BF800000, Datestamp 43446a58
-----------

Når jeg scanner med SUPERantispyware kommer følgende:
-----------
BAD_POOL_CALLER
0x000000C2 (0x00000040, 0x00000000, 0x80000000, 0x00000000)

Det er en ret ny DELL maskine, og jeg har kørt alle DELL's hardware
diagnostic tools, og den finder ingen problemer. Jeg har også byttet RAM med
en anden identisk DELL maskine som ingen problemer har. Jeg har forsøgt at
opdatere BIOS, chipset driver og gfx-kort driver. Ingenting hjælper.. har
også kørt en scandisk.. er ved at løbe tør for ideer?

--
Mvh.
Peter Bak