MS Windows
briani 27239
laaaangsom vista
Fra : Preben Jepsen

Dato : 13-01-07 10:44

Hej Allesammen
Jeg har også fået installeret windows vista på min computer, men den kører
sååååå langsomt. Hvad har jeg gjort forkert.
Computeren skulle være stor nok.
Det er en 3 GHz med 1 GB ram og 100 GB harddisk, og jeg har prøvet med
windows upgrade advisor og der består den. Og der er ingen konflikter?????
Det er en Zepto bærbar jeg har.

Hilsen Heidi

Fra : Hans

Dato : 13-01-07 11:10

"Preben Jepsen" <roennevang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er en 3 GHz med 1 GB ram og 100 GB harddisk, og jeg har prøvet med
> windows upgrade advisor og der består den. Og der er ingen konflikter?????

Forslag: Et grafikkort, der er for 'ringe' til Vista. Hvilken score har
grafikkortet?

Fra : Lyrik

Dato : 13-01-07 11:23

Den 13.01.2007 kl. 10:44 skrev Preben Jepsen <roennevang@tdcadsl.dk>:

> [...]
> Det er en 3 GHz med 1 GB ram og 100 GB harddisk, og jeg har prøvet med
> windows upgrade advisor og der består den. Og der er ingen

++++++++++++++
Du har ikke gjort noget forkert. SÃ¥dan er Vista: En 350 kilo tung
amerikaner som forsøger at danse ballet.
Nedgradér til XP eller giv den 1 Gigabyte ram mere så du kommer op på 2.
Og så stop den en adrenalinstick i form af et usb flashdrive i en usb-2
port.
Flasstikken er det billigste, men den skal holde hastighedskravene. God og
billig Kingston fra Zitech.
SÃ¥ kan den fede begynde ballettrinene. Men helt go' bliver den aldrig. Den
er simpelt hen for FED!

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : "Claus Albæk (Kbh.)~

Dato : 13-01-07 16:51

Lyrik wrote:

> [...]
> og billig Kingston fra Zitech.
> SÃ¥ kan den fede begynde ballettrinene. Men helt go' bliver den aldrig.

Vrøvl!
jeg har ikke et flashstick f.eks. ok med ram dog... og min Vista føles
væsentligt hurtigere end XP på samme maskine. hendes problem kan være en
halvsløv laptop disk der står og bliver indexeret f.eks... men at kalde
vista fed i forhold til nutidig hardware holder ikke en meter.

Fra : Vega

Dato : 14-01-07 16:08

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> halvsløv laptop disk der står og bliver indexeret f.eks... men at kalde
> vista fed i forhold til nutidig hardware holder ikke en meter.

Vista kører også kanont her, og væsentligt stærkere end XP.
Kører med Vista Home Premium 64bit på:

CPU: AMD64 X2 4800+
Ram: 2GB
Grafikkort: ATi X1900XT 512mb ram.

Det kører mega nice, mangler kun lidt drivere men det skal jo nok komme.

Mvh. Vega.

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-01-07 00:57

Lyrik skrev:

> SÃ¥dan er Vista: En 350 kilo tung amerikaner som
> forsøger at danse ballet. Nedgradér til XP eller
> giv den 1 Gigabyte ram mere så du kommer op
> på 2. Og så stop den ...

Hvad er der galt siden jeg ikke kan læse dine indlæg,
der kommer bare nogle underlige tegn i stedet for de
danske æ, ø og å?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-01-07 11:08

On Tue, 16 Jan 2007 00:57:17 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Hvad er der galt siden jeg ikke kan læse dine indlæg,
>der kommer bare nogle underlige tegn i stedet for de
>danske æ, ø og å?

Du bruger et forkert tegnsæt.

Du skal bruge et der hedder noget i retning af "Western Europe
Copdpage 5212 ISO 8859"

Kan ikke lige huske det helt korrekt.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-01-07 11:29

> [...]
> Det er en 3 GHz med 1 GB ram og 100 GB harddisk, og jeg har prøvet med
> windows upgrade advisor og der består den. Og der er ingen konflikter?????

Hej
Er det den færdige ver af Vista du har?
hvis det er en Beta eller en RC1 kan du ikke regne med den.
Din pc skulle være stor nok til Vista men hvad for et grafikkort sidder i
pcën,
hvis det er et "Intel onboard" så kan det være dette der er galt.
Har du bare installeret Vista oven på Win XP, det kan gå, men er ikke den
bedste løsning..

Mvh
Kurt

Fra : Preben Jepsen

Dato : 13-01-07 11:59

Hej igen.

Mit grafikkort er et ati 9600pro 128 mb ram.
Er det ikke nok eller?

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-01-07 12:34

> Hej igen.
>
> Mit grafikkort er et ati 9600pro 128 mb ram.
> Er det ikke nok eller?

Hhej
Det er nok lige på grænsen.
Men hvad med de? der er blevet stillet til dig,
1.har du bare opgraderet eller ren install.
2.er det den færdige ver af Vista eller bare en beta eller RC1, der er meget
stor forskel på den færdige ver
og RC1 og RC2.
Og som Lyrik skriver 2 gb ram giver meget, men det han siger med at den
vejer 350 kg ;)
de pcër jeg har prøvet Vista på kører den bedre end Win XP også med 1 gb
ram.
Du kan pille alt liret fra og kører klassiks desktop og alt med toning fra
lige som på XP, det vil giver en del mere fart på med det gtafikkort du
har..

PS: Fordi jeg spørger om det er den færdige ver af Vista er fordi den ikke
er til salg endnu ;)

Kurt

Fra : Preben Jepsen

Dato : 13-01-07 13:29

Hej Kurt
Det er en ren install og det er den færdige vista jeg har været så "heldig"
at få fat i.
Men jeg tror mit grafikkort er for lille. Men ATI har ellers lavet en ny
driver til Vista, det forstår jeg ikke hvis det ikke kan trække vista??

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-01-07 14:20

Preben Jepsen wrote:
> [...]
> Men jeg tror mit grafikkort er for lille. Men ATI har ellers lavet en ny
> driver til Vista, det forstår jeg ikke hvis det ikke kan trække vista??

Der sælges bærbare PC'er med XP præinstalleret, med 256 MB RAM,
shared, selvfølgelig, så når XP er oppe at køre, er der omkring 190 MB
tilbage til systemet, totalt uanvendeligt til noget fornuftigt, medmindre
man får en nørd til at slå al gejlet fra.

Så nej, de laver blot hvad der bliver efterspurgt.

--
Ejvind
Sjov tid vi lever i.

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-01-07 14:34

> Hej Kurt
> Det er en ren install og det er den færdige vista jeg har været så
> "heldig"
> at få fat i.

Heldige asen ;)

> Men jeg tror mit grafikkort er for lille. Men ATI har ellers lavet en ny
> driver til Vista, det forstår jeg ikke hvis det ikke kan trække vista??

Nu er det "kun" en Beta driver de har,
The Catalyst Beta Vista RTM driver will work under Windows Vista RC2....
Men nu er et ati 9600pro 128 mb et gammelt grafikkort og kan ikke klare
meget af det nye i dag,
et ATI 1600 vil være meget bedre, nu ved jeg ikke om du kan sætte et andet
grafikkort i din Zepto bærbar,
men spørg evt. Zepto om dette..

Men er det eks. ikke home basic du har så slå evt. Areo fra og alt det andet
grafik lir fra,
det er det der trækker tænder ud og det er ikke nødvendigt..
Mvh
Kurt

Fra : J. E.

Dato : 13-01-07 15:03

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvad med de? der er blevet stillet til dig,
> 1.har du bare opgraderet eller ren install.
> 2.er det den færdige ver af Vista eller bare en beta eller RC1, der er
> meget stor forskel på den færdige ver > og RC1 og RC2.

Så som ? - har de omskreet hele kernen da ? I betragtning af hvad
RC-enrne
indholder syntes jeg godt nok det er at tage munden fuld at beskrive
forskellene som "store" - selvfølgelig er der forskelle, men ikke store.

Jeg har i øvrigt kørt med RC2 uden problemer og den har ikke været
"tung"
over hovedet.

AMD 64 3000+
ATI 9800 Pro
Asus A8V
512 MB Crucial PC2700

Men der ud over mener jeg at Vista er et flop, da den ikke kan noget
som jeg ikke kan lige så godt med min XP, med mindre man er til lir og
gejl selvfølgelig.
Jeg mener den er lavet fordi markedet åbenbart kræver noget "nyt"
- godt eller skidt. I øvrigt er den makket sammen på rekordtid, da flere
års oprindelig arbejde blev skrottet midt i hele processen.

> PS: Fordi jeg spørger om det er den færdige ver af Vista er fordi den
> ikke er til salg endnu ;)

Jo det er den da i aller højeste grad :

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=179&Parent=6&Sort=&Gallery=&Producent=360&Rating=0&Max=&Soegeord=vista&Equal4=&Equal190=&Equal215=&Submit.x=25&Submit.y=10

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-01-07 15:39

> Jo det er den da i aller højeste grad :
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=179&Parent=6&Sort=&Gallery=&Producent=360&Rating=0&Max=&Soegeord=vista&Equal4=&Equal190=&Equal215=&Submit.x=25&Submit.y=10

Ja ja men du kan ikke købe/få den før D 30-01-2007 som alm bruger...
Jeg købte min før jul men må vente til denne dato.

Kurt

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 13-01-07 16:41

J. E. har bragt dette til os:
> "Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

SNIP

> [...]
> - godt eller skidt. I øvrigt er den makket sammen på rekordtid, da flere
> års oprindelig arbejde blev skrottet midt i hele processen.

Nu kan andre jo have andre behov end dig..
Specielt omkring sikkerhed er der store forbedringer i Vista, noget som
i det mindste nogle af os der arbejder med netværksinstallationer ser
frem til.
Jørgen

Fra : Nicolai

Dato : 13-01-07 20:22

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det mindste nogle af os der arbejder med netværksinstallationer ser frem

Jo, men det bliver jo nok ikke meget anderledes end XP, - at sikkerheden
skal komme fra andre firmaer af.

Ydermere, så skulle MS forsøg på at lave forbedret sikkerhed, føre til en
masse irriterende ekstra arbejde (og bekymring hos uvidende brugere?), når
den popper frem med alle mulige ting og sager.

Men det får vi jo at se, når den er godt udbredt.

> Jørgen

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 12:16

> [...]
> Det er en 3 GHz med 1 GB ram og 100 GB harddisk, og jeg har prøvet med
> windows upgrade advisor og der består den. Og der er ingen konflikter?????

http://kadaitcha.cx/vista/

mvh Ebbe

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 13-01-07 14:48

> [...]
> Det er en 3 GHz med 1 GB ram og 100 GB harddisk, og jeg har prøvet med
> windows upgrade advisor og der består den. Og der er ingen konflikter?????

Hej.

For det første, så er det måske nok en '3 ghz' maskine du har, men
når den kører, så drosler den voldsomt ned, da 'rigtige' 3 Ghz udvikler
meget varme.

Derfor skal man holde sig fra 'de vilde' Ghz maskiner, da det i
virkeligheden
er et skod-produkt. :(

Nå, men en ting der sløver (udover hvad de andre skriver om mere ram) er
hvis
du har sat indekseringstjenesten til at køre.

Men check det her:

Skriv services.msc (services punktum msc) og tryk retur.

Find indekseringstjenesten og sæt den til disabled startup (hvis den ikke er
det).

Genstart.

MÅSKE kan det hjælpe.

Ellers er der masser af 'tunings-værktøjer' på nettet.

Skriv igen, hvis du vil have navne på nogen af dem.

Fra : Nicolai

Dato : 14-01-07 14:00

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:3bWdnb_pC7aQfjXYnZ2dnUVZ8s6gnZ2d@giganews.com...

> For det første, så er det måske nok en '3 ghz' maskine du har, men
> når den kører, så drosler den voldsomt ned, da 'rigtige' 3 Ghz udvikler
> meget varme.

Jeg har set bærbare med 3 ghz CPU, som ikke havde speedstep technology, så
det kan man vel heller ikke gå ud fra, at ovenstående har?

> Derfor skal man holde sig fra 'de vilde' Ghz maskiner, da det i
> virkeligheden
> er et skod-produkt. :(

Det kan jeg ikke se hvorfor de skulle være? Ja, en bærbar med en stor cpu
uden SST er jo nok ikke en rigtig bærbar, men der er jo mange laptops i dag,
som ikke er rigtige laptops efter min mening. Alt med 17" skærme for eks.

Nicolai

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-01-07 01:11

-=* DANELAW *=- skrev:

> For det første, så er det måske nok en '3 ghz' maskine
> du har, men når den kører, så drosler den voldsomt
> ned, da 'rigtige' 3 Ghz udvikler meget varme.

Hvor har du skudt den and?

> Derfor skal man holde sig fra 'de vilde' Ghz maskiner,
> da det i virkeligheden er et skod-produkt. :(

Jeg har en maskine der kører fint på den hastighed,
hvorfor skulle jeg holde mig fra det?

Fordi du ikke kan få din maskine til at køre, behøver det
jo ikke at gå ud over andre.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Vega

Dato : 14-01-07 16:09

> [...]
> Det er en 3 GHz med 1 GB ram og 100 GB harddisk, og jeg har prøvet med
> windows upgrade advisor og der består den. Og der er ingen konflikter?????

Vil tro det er dit grafikkort (plejer jo ikke og være det vildeste på en
bærbar) og så en 1gb ram mere ville også være godt.

Mvh. Vega.

Fra : claus b. p.

Dato : 17-01-07 00:59

> [...]
> Det er en 3 GHz med 1 GB ram og 100 GB harddisk, og jeg har prøvet med
> windows upgrade advisor og der består den. Og der er ingen konflikter?????

Jeg ville måske tro mere på at den kunne have problemer med speedstepping på
cpuen. Så ringe er et ATI9600 grafikkort altså heller ikke. Men mon ikke
Zepto kan hjælpe dig? De vil vel nødig have det ry på sig at Zepto computere
ikke kan køre Vista...

/Claus