MS Windows
briani 27239
32 VS 64Bit Vista
Fra : Kim S

Dato : 09-01-07 18:08

Jeg tror nok, al min hardware er kompatibel med en 64Bit version
af Vista.( Core 2 duo, 4Gb RAM, X1900 Grafikkort, Asus P5W DeLuxe)
Men vil jeg få en mærkbar bedre ydelse ud af den, fremfor af holde
på "den gamle hest" med 32Bit ?
Jeg kører en del billed- og Videoredigering og så lidt spil, bl.a.
MS Flightsimulator X.

Mvh, Kim

Fra : Søren Blom

Dato : 10-01-07 01:16

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev
> [...]
> på "den gamle hest" med 32Bit ?
> Jeg kører en del billed- og Videoredigering og så lidt spil, bl.a.

Du har ikke noget ud af at køre Windows lige-meget-hvilket i 64 Bit version
hvis ikke også alle de programmer er i 64 Bit, hvilket jeg tvivler på, så
selvom din maskine nok kan køre Windows Vista 64 Bit må jeg anbefale dig at
købe 32 Bit versionen med mindre, du er sikker på at alle de programmer du
bruger kan fås i en 64 Bit udgave og er klar til at skulle anskaffe dem
igen.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 14:09

Søren Blom wrote:
> [...]
> bruger kan fås i en 64 Bit udgave og er klar til at skulle anskaffe dem

vrøvl.

eneste ankepunkt pt. er drivere.
32bit software kører fint på x64 Vista

Fra : Lyrik

Dato : 10-01-07 12:45

Den 09.01.2007 kl. 18:07 skrev Kim S <JohnDoe@Falskmail.dk>:

> [...]
> på "den gamle hest" med 32Bit ?
> Jeg kører en del billed- og Videoredigering og så lidt spil, bl.a.

+++
OK mit råd er så lige modsat af Søren Bloms. Vi lever i et frit land.))
64 bit versionen kører meget sikkert og man kan mærke at den griber mere
sikkert fast i systemet. Den udnytter hardwarens muligheder bedre.
32 bit software kan godt køre på den.
Men software som griber ind i systemet skal være 64 bit. Men der er ikke
megen forskel på 32 bit versionen, for systemet er ændret ved at der er
skrevet ny kerne til det, så nogle programmer går forkert.
PÃ¥ nettet er der en kompabilitetsliste. Hvor omfangsrig den er ved jeg
ikke.
Men AL DIN HARDWARE-printeren-scanneren-AL-HARDWAREN skal være udstyret
med 64bit drivere. Og kig en ekstra gang rundt i lokalet og tænk:"Hvad
ligger der rundt på gulvet af hardware og på kommoder og reoler..det alt
sammen skal være 64 bit kompatibelt.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Lyrik

Dato : 10-01-07 12:52

Den 10.01.2007 kl. 12:44 skrev Lyrik <lyrik@heaven.dk>:

> [...]
> land.))
> 64 bit versionen kører meget sikkert og man kan mærke at den griber mere
++++++++++
Og så er der jo det at hvis du har et stykke forældet software som du bare
må bruge, så kan du installere for eksempel VMWARE eller Virtual PC, som
er en "konsol" hvorpå du kan installere-XP for eksempel. Her kan du så
køre de savnede gamle programmer. Det er altid en god ide at have et
virtuelt system på maskinen iøvrigt. Man kan have mange systemer på. Meget
hurtigere at starte op og lukke ned. Virtual PC kan man save lige midt i
et spil og starte op og spille videre.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Kim S

Dato : 10-01-07 13:14

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.tlxskwakcof222@lyriks-computer.local...
> [...]
> hurtigere at starte op og lukke ned. Virtual PC kan man save lige midt i

Og du er sikker på, at 32-bit software ikke kan afvikles på
Vista 64-bit ? Har nemlig ikke kunnet finde noget om det på MS.
16-bit programmer kan jo godt afvikles på xp.... Svjv...

Mvh, Kim

Fra : Lyrik

Dato : 10-01-07 14:47

Den 10.01.2007 kl. 13:14 skrev Kim S <JohnDoe@Falskmail.dk>:

> [...]
> Vista 64-bit ? Har nemlig ikke kunnet finde noget om det på MS.
> 16-bit programmer kan jo godt afvikles på xp.... Svjv...

++++
Kim! det er ikke det jeg skriver. Jeg skriver at 32 bit software kan køre
på 64 bit Vista. Men du må gøre dig klart at noget software IKKE kan køre
i Vista. Hvad det er kan du ikke regne ud på forhånd. men du kan lede
efter lister på Google.
Det samme gælder for 32 bit Vista. Noget software kan ligeledes heller
ikke køre. Det skyldes ikke hverken 32-eller 64 bit, det skyldes at
systemet er skrevet om.
Du kan jo glæde dig til at der er skrevet en Flightsimulator i 64bit som
skulle være visuelt meget flottere. Den kan du helt sikkert IKKE køre
hvis du vælger 32 bit Vista!
Den er visuelt flottere fordi et 64 bit system kan have mange flere bolde
i luften samtidigt end et 32 bit system. Hvor 32 bit systemet kan vise
instrumentbordet og omgivelserne, kan 64 bit systemet vise reflektioner i
instrumenterne og fugle der flyver mellem træerne. For eksempel, derfor
skulle 64 bit flightsimulatoren netop vise blandt andet reflekser i
instrumentpanelet.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : J. E.

Dato : 10-01-07 21:08

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.tlxxw2vacof222@lyriks-computer.local...
> [...]
> kan vise instrumentbordet og omgivelserne, kan 64 bit systemet vise
> reflektioner i instrumenterne og fugle der flyver mellem træerne.

Siger du dermed at de ting skulle have noget at gøre med om systemet
er 32 eller 64 bit ?
Har du nogen sinde prøvet et bare forholdsvis simpelt spil i 32 bit ?
Der kan du godt få bolde,fugle og refleksioner på en gang samt
fuglekvidder til

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 21:49

J. E. wrote:

> [...]
> Har du nogen sinde prøvet et bare forholdsvis simpelt spil i 32 bit ?
> Der kan du godt få bolde,fugle og refleksioner på en gang samt

Ikke desto mindre har manden jo ret i betragtningen om at 64 bit giver
mulighed for at behandle mere data end 32 bit gør.

Fra : J. E.

Dato : 12-01-07 00:34

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke desto mindre har manden jo ret i betragtningen om at 64 bit giver
> mulighed for at behandle mere data end 32 bit gør.

Det gør vel ikke at den kan afvikle ting som en 32 bit ikke kan og at
man derved kan få et skærmbillede som man ikke kan på en 32 bit.
For mig lyder det jo som at gå fra Windows 3.x til XP. Om man kan
behandle mere data er vel også meget et spørgsmål om, hvilken
processor man har formoder jeg, hvis ikke altafgørende.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 16:25

J. E. wrote:

> [...]
> behandle mere data er vel også meget et spørgsmål om, hvilken
> processor man har formoder jeg, hvis ikke altafgørende.

Ikke altafgørende, men CPU'en er selvfølgelig en bestanddel af det...
i dette tilfælde har Microsoft nok vægtet det smnarte lir han nævner
lettere end resten af spillet. når man så går på en 64 bit platform er
der 'plads' til at have de ting med uden at resten af spillet lider
under det.

Fra : "Claus Albæk (Kbh.)~

Dato : 10-01-07 14:09

Lyrik wrote:

> [...]
> Meget hurtigere at starte op og lukke ned. Virtual PC kan man save lige
> midt i et spil og starte op og spille videre.

Hvem har bildt dig ind at 32bit software ikke kan køre under X64 Vista?
Vedkommende har i al fald taget fejl.

Vista x64 kan dog ikke køre 16bit software hvis det skulle ahve nogen
betydning

Fra : "Claus Albæk (Kbh.)~

Dato : 10-01-07 14:15

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> Hvem har bildt dig ind at 32bit software ikke kan køre under X64 Vista?
> Vedkommende har i al fald taget fejl.
>
> Vista x64 kan dog ikke køre 16bit software hvis det skulle ahve nogen
> betydning

Den kom det forkerte sted hen. beklager.

Fra : J. E.

Dato : 10-01-07 21:04

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.tlxr890ncof222@lyriks-computer.local...
> [...]
> 64 bit versionen kører meget sikkert og man kan mærke at den griber
> mere sikkert fast i systemet. Den udnytter hardwarens muligheder

Man må sige du lever op til dit navn
Hvordan hulen kan du mærke det ? du har da vist en anden
oplevelse ud af at sidde ved en PC end de fleste

Fra : Max

Dato : 10-01-07 13:42

Hej Kim

> Jeg tror nok, al min hardware er kompatibel med en 64Bit version

Ved ikke hvad der er bedst, men husk 32bit versionen understøtter
4Gb ram, 64bit versionen 128Gb ram.

Mvh Max

Fra : Vega

Dato : 10-01-07 15:44

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på "den gamle hest" med 32Bit ?
> Jeg kører en del billed- og Videoredigering og så lidt spil, bl.a.

Hey.

Køre med Vista 64bit her og det er bare lækkert, har selvfølgelige oplevet
det med driver problemer, men det kommer da, så hvis jeg var dig vil jeg
helt klart vælge 64bit når din CPU kan bruge det! :) Har selv en AMD64 X2
4800+.

Mvh. Vega.

Fra : Kim S

Dato : 11-01-07 23:46

"Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> helt klart vælge 64bit når din CPU kan bruge det! :) Har selv en AMD64 X2

Kan 64Bit drivere til WinXP osse bruges til Vista 64Bit ?

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 16:25

Kim S wrote:
> "Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan 64Bit drivere til WinXP osse bruges til Vista 64Bit ?

Nej.