MS Windows
briani 27239
Kingston RAM ?
Fra : Jane

Dato : 09-01-07 06:46

Hej.. sad lige og ville bestille nye ram, jeg anvender nu 2x DDR 512/2700Mhz
og vil gerne skifte til 2x1GB og regner med at finde et par 3200 Mhz blokke,
men på edb-priser fremstår alle Kingstons 2pk 2x1GB blokke som DUAL.... ?
Kan jeg anvende disse ?

Jane

Fra : Jane

Dato : 09-01-07 10:33

Hm! Lige en tilføjelse, der sidder nu 2-stk 512Mb DDR SD-ram 2700Mhz/333,
men en større 3200Mhz/400 skulle vel ikke være nogen hindring ?
Jane

Fra : ck

Dato : 09-01-07 13:47

"Jane" <jornhansen2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hm! Lige en tilføjelse, der sidder nu 2-stk 512Mb DDR SD-ram 2700Mhz/333,
> men en større 3200Mhz/400 skulle vel ikke være nogen hindring ?
> Jane
Der sker ikke noget ved at du sætter nogle hurtigere ram i men hvis dit
bundkort kun er lavet til 2700Mhz kører de så bare ikke stærkere end dette.

CK

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-07 21:13

Jane wrote:
> Hm! Lige en tilføjelse, der sidder nu 2-stk 512Mb DDR SD-ram
> 2700Mhz/333, men en større 3200Mhz/400 skulle vel ikke være nogen
> hindring ? Jane

Prøv at kigge på Kingstons web-site:

http://www.kingston.com/

I høje side, under Memory Search, kan du prøve at
slå dit motherboard op. Find først producenten, derefter
boardet. Så kan du se hvilke typer moduler du kan
vælge imellem, som passer til netop dit board.

-E.G.

Fra : BuFFer

Dato : 10-01-07 17:17

> men på edb-priser fremstår alle Kingstons 2pk 2x1GB blokke som DUAL.... ?
> Kan jeg anvende disse ?

DUAL er en teknik der _kan_ udnyttes af hvisse bundkort.
(hvor det kræves at begge ram er ens for at dual-teknikken virker)

Men det er bare 2 almindelige blokke.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 11-01-07 00:13

On Wed, 10 Jan 2007 17:16:56 +0100, "BuFFer" <nosp@m.2.me> wrote:

>DUAL er en teknik der _kan_ udnyttes af hvisse bundkort.
>(hvor det kræves at begge ram er ens for at dual-teknikken virker)
>
>Men det er bare 2 almindelige blokke.

De behøver ikke engang være identiske. Jeg har en 512 KB og en 1 GB,
dog er begge Kingston, og det kører fint.

--
Slet transportmidlet før dk
__o