at logge af
Fra : Leonard

Dato : 28-06-01 12:27

Jeg har en administrationsside, hvor adgangen er beskyttet i
..htaccess. Ved login bruges $RemoteUser til at dirigere brugeren hen
på den rette side. Det virker fint.
Problemet er at IE husker login, så jeg mangler nu en funktion til at
logge af med, både så andre brugere af samme PC ikke kan gå ind hvor
den forrige har været, men også så samme bruger kan logge ind igen,
med et andet brugernavn og dermed blive dirigeret et andet sted hen.
Webhotellet er dht.dk med Apache og PHP4.

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-06-01 13:32

"Leonard" <not2@sporty.dk> wrote in message
> Jeg har en administrationsside, hvor adgangen er beskyttet i
> .htaccess.
[...]
> Problemet er at IE husker login, så jeg mangler nu en funktion til at
> logge af med,

Man kunne lave sin egen login-ting, da der ikke ligger nogen egentlig logout
procedure i den http-adgangskontrol du bruger.

Men følgende plejer at virke:
Når browseren får at vide at kodeordet er forkert, glemmer den det. Dvs.
hvis der skal logges ud er det bare at afvise kodeordet, selv om det er
rigtigt.
Måske et link i stil med dette også vil virke:
http://logud:logud@server/sti/fil
Dvs. du beder browseren benytte et andet brugernavn og password, som ikke er
gyldigt. Så glemmer ie i hvert fald det brugernavn du brugte før. Men hvis
du så indtaster brugernavnet igen kan det da godt være den stadig husker
password...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Paddy O'furniture

Dato : 28-06-01 15:21

On Thu, 28 Jun 2001 14:32:23 +0200, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> [...]
>du så indtaster brugernavnet igen kan det da godt være den stadig husker

Ovenstående har dog den ulempe at det som regel ikke virker. IE5.0+
prompter ikke efter password igen før browseren har været lukket.
Lidt ligesom den gamle password-cache-back bug fra IE4.

Fra : Leonard

Dato : 28-06-01 21:27

>Måske et link i stil med dette også vil virke:
>http://logud:logud@server/sti/fil

Virker fint, der spørges efter et kodeord til brugernavnet logud.
Ved ikke at angive noget får man tomme felter og det hele er clearet,
eller man kan skrive et nyt burgernavn og kodeord og så er man inde
igen.
Dejligt med brugbare svar.

Og det er i IE 5, at det virker.

--