MS Windows
briani 27239
Windows XP Pro
Fra : Jesper S Jensen

Dato : 07-01-07 19:06

Hej
Jeg har et problem Og det er at vær gang jeg starter et program op fryser
min Windows XP Og når jeg så er inde på Windows Jobliste er det DR Watson
der "drwtsn32" Kan man ikke få den fjernet for det er flere programmer jeg
ikke kan bruge Håber der er nogle der kan hjælpe mig Jeg ved godt at den er
i styresystemet win32 Men der må da være noget man kan gøre
På forhånd Tak

Jesper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-01-07 20:30

On Sun, 7 Jan 2007 19:05:39 +0100, "Jesper S Jensen"
<jmjs@nvnet.telelet.dk> wrote:

> [...]
>ikke kan bruge Håber der er nogle der kan hjælpe mig Jeg ved godt at den er
>i styresystemet win32 Men der må da være noget man kan gøre

Stakkels DR Watson er helt uskyldig - Det er bare et program der
startes op når din XP kommer i alvorlige vanskeligheder...

Der er et-eller-andet alvorligt galt med maskinen, enten i hardwaren
eller i din windows opsætning. Der er kun een vej frem: Systematisk
fejlsøgning.

Start med at checke harddisk og RAM - Det gør du med værktøjer som du
f.eks finder på www.ultimatebootcd.com. Til harddisken bruger du
helst et værktøj fra harddisk producenten, men er du usikker kan
Seatools bruges på de fleste harddiske. Til hukommelsen er MemTest86
et godt valg.

Hvis du ikke finder fejl i hverken harddisk eller RAM er det
formentlig din windows opsætning. Så prøver du at kigge i windows
logbogen: Der er formentlig masser af meddelelser om fejl. Og de bør
give dig et vink om hvor problemet ligger....

<mlr>

Fra : Rado

Dato : 07-01-07 20:37

<jmjs@nvnet.telelet.dk> wrote:

> [...]
>ikke kan bruge Håber der er nogle der kan hjælpe mig Jeg ved godt at den er
>i styresystemet win32 Men der må da være noget man kan gøre

Problemet er nok ikke Dr Watson, men det at den starter op - det gør
den nemlig når andre programmer går ned på grund af en fejl.. Så
selvom du fjerner den vil de andre programmer sandsynligvis gå ned
alligevel.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Bjarne Chr

Dato : 07-01-07 21:04

"Jesper S Jensen" <jmjs@nvnet.telelet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kan bruge Håber der er nogle der kan hjælpe mig Jeg ved godt at den
> er i styresystemet win32 Men der må da være noget man kan gøre

Prøv at køre Dr Watson og se i logfilen hvad problemmer du har
C:\WINDOWS\system32\drwtsn32.exe og også C:\WINDOWS\system32\drwatson.exe.

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : Ole H

Dato : 07-01-07 22:54

Hvis du kan udelukke virus så er det min erfaring, at det du beskriver kan
være problemer med dit lydkort! Så check inde i enhedshåndtering om der er
konflikter med ressourcerne dit lydkort bruger!

Du skriver ikke noget om hvor gammel computeren er?

Rammene laver samme fejl så hvis du har mere end en blok ram i, kan du jo
pille en klods ud af banken, husk der altid skal være en klods i nr. 1.
Harddisk ville jeg checke til sidst med mindre du har tabt den på gulvet!

Men lydkortet plejer at være den store synder i sær hvis det er et ældre et
af slagsen.

Hilsen Ole H

Fra : Jesper S Jensen

Dato : 09-01-07 09:25