MS Windows
briani 27239
ascii-værdi i login-felt
Fra : Henrik Hartig

Dato : 07-01-07 18:16

Hejsa
Min 'n'-tast på min bærbar, hvilket betyder at jeg end ikke kan logge
ind, da 'n' indgår i mit kodeord. Hvad gør jeg. I DOS-tiden husker jeg
at man kunne skrive ALT + ascii-værdi, men dette virker ikke -
ihvertfald ikke i login-feltet
/henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-01-07 18:37

Har du overvejet et ekstent tastatur ?

<mlr>

Fra : Henrik Hartig

Dato : 07-01-07 18:43

Michael Rasmussen wrote:

> Har du overvejet et ekstent tastatur ?
>
> <mlr>
Hvis der ikke er andre muligheder - ja. Men det er NOGET bøvlet at
skulle rende rundt med, så jeg håber ascii-værdien kan indtastes
hvergang jeg skal taste 'n'. Kan den det eller er det kun i login-boksen
(kører linux nu)?
/henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-01-07 20:20

On Sun, 07 Jan 2007 18:42:39 +0100, Henrik Hartig

> [...]
>skulle rende rundt med, så jeg håber ascii-værdien kan indtastes
>hvergang jeg skal taste 'n'. Kan den det eller er det kun i login-boksen

Jeg troede egentlig bare bare du ville ind og ændre kodeordet

Anyway: Det er jo bøvlet med et tastatur der mangler 'n' - Prøv at
skille maskinen ad, det kan lade sig gøre hvis man er lidt fingernem:
Måske trænger tastaturet bare til en rensning. Alternativ kan
tastaturet udskiftes.

<mlr>

Fra : Henrik Hartig

Dato : 07-01-07 21:15

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> skille maskinen ad, det kan lade sig gøre hvis man er lidt fingernem:
> Måske trænger tastaturet bare til en rensning. Alternativ kan

Jeg har forsikring på maskinen, men det koster mig hvergang kr. 500,- i
selvrisiko plus kr. 80,-(ca.) i transport.

Vil overveje at skille maskinen ad. Har gjort dette 100 gg. med "alm.
stationære" tastaturer. Men aldrig med bærbare....

Efterlyser egentlig en Linux-løsning, hvor man kan definere, f.eks.
"højrekliksmenu'en" (som jeg alligevel aldrig bruger) til at være 'n'.
Kan jeg gøre tilsvarende i Windows XP?

/henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-01-07 21:34

On Sun, 07 Jan 2007 21:15:27 +0100, Henrik Hartig
<henrik.hartig@varmmail.com> wrote:

>Jeg har forsikring på maskinen, men det koster mig hvergang kr. 500,- i
>selvrisiko plus kr. 80,-(ca.) i transport.

Og cirka 6 uger inden du ser maskinen igen

Jeg køber aldrig den slags forsikringer. Jeg mener ikke det kan svare
sig...

>Vil overveje at skille maskinen ad. Har gjort dette 100 gg. med "alm.
>stationære" tastaturer. Men aldrig med bærbare....

Hvis man er lidt fingernem er det til at klare. Der findes
vejledninger rundt om på nettet.

Alt om Data havde en artikel om 'bygselv bærbar' for et års tid siden,
der også kan give et par fif...

>Efterlyser egentlig en Linux-løsning, hvor man kan definere, f.eks.
>"højrekliksmenu'en" (som jeg alligevel aldrig bruger) til at være 'n'.
>Kan jeg gøre tilsvarende i Windows XP?

Mon ikke et værktøj som http://www.autohotkey.com/ kan hjælpe.

Men jeg vill nok foretrække at reparere tastaturet

<mlr>

Fra : Henrik Hartig

Dato : 09-01-07 19:28

Michael Rasmussen wrote:

> Hvis man er lidt fingernem er det til at klare. Der findes
> vejledninger rundt om på nettet.

Kunne ikke skrue alle skruer op. Selvom jeg brugte boremaskinens
skruetrækker (!)

> Alt om Data havde en artikel om 'bygselv bærbar' for et års tid siden,
> der også kan give et par fif...

Ja kan huske artiklen. Ligger et sted i mine gemmer/rod.

> Mon ikke et værktøj som http://www.autohotkey.com/ kan hjælpe.

Fandt dette program, som virker på alt andet end windows-højreklik-tast.
Sat CAPS-lock til "n".
http://www.inchwest.com/mapkeyboard.aspx#

> <mlr>

Tak for din opmærksomhed og hjælp.