MS Windows
briani 27239
Vil ikke sterte efter formattering
Fra : Leif Graversen

Dato : 03-01-07 19:16

Efter en formattering af min PC sker følgende: Hver gang den startes op skal
jeg vælge F1 eller DEL før den kører videre. Normalt skal man jo være hurtig
på tasten DEL for at komme ind i BIOS. Men nu stopper den simpelthen der og
kører først videre når der er valgt en af tasterne.....HVORFOR, det har den
aldrig gjort før, altså inden Format C
Efter valg af enten Del eller F1 starter Windows XP op og kører upåklageligt

Fra : Gamle

Dato : 03-01-07 19:20

Leif Graversen wrote:
> [...]
> den simpelthen der og kører først videre når der er valgt en af
> tasterne.....HVORFOR, det har den aldrig gjort før, altså inden

Har du fjernet CD'en?

Mvh.
Torben

Fra : Leif Graversen

Dato : 03-01-07 19:26

Fra : Gamle

Dato : 03-01-07 19:37

Leif Graversen wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Er den sat til at boote på HD i bios?
Ernødt til at spørge, hvis problemet skal løses.

Mvh.
Torben

Fra : Leif Graversen

Dato : 03-01-07 19:49

> [...]
>
> Mvh.
> Torben
>
> Ja, efter at jeg, før format, stillede den om til at boote på CD-ROM er
den nu tilbage på HD

Fra : Gamle

Dato : 03-01-07 20:56

Leif Graversen wrote:
> [...]

Har du installeret for meget til at nyinstallere din XP? Evt. først køre en
reparation inden.
Kan du evt. boote op på XP skiven?
Det er jo lidt svært på afstand.

Mvh.
Torben

Fra : Bjarne Chr

Dato : 03-01-07 21:06

"Leif Graversen" <leifgraversen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> den nu tilbage på HD

Det lyder ikke rigtigt at du har måttet stille om i Bios for at boote på din
CD-ROM for at formatisere. Boot rækkefølgen i Bios "bør altid" være nr. 1
Diskettedrev (hvis man ellers har et) nr. 2. CD\DVD Drev. nr. 3. Harddisken.

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : Hans

Dato : 03-01-07 21:12

"Bjarne Chr" <Ude@Af-Drift.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> CD-ROM for at formatisere. Boot rækkefølgen i Bios "bør altid" være nr. 1
> Diskettedrev (hvis man ellers har et) nr. 2. CD\DVD Drev. nr. 3.

Hvorfor bør den det?

Fra : Max

Dato : 03-01-07 21:15

Hej Bjarne

> på din CD-ROM for at formatisere. Boot rækkefølgen i Bios "bør
> altid" være nr. 1 Diskettedrev (hvis man ellers har et) nr. 2. CD\DVD
> Drev. nr. 3. Harddisken.

Boot på flytbare medier skal kun være slået til når man har brug for
det, normalt skal første boot device være HD.

--
Mvh Max

Fra : Bjarne Chr

Dato : 03-01-07 21:52

> Boot på flytbare medier skal kun være slået til når man har brug for
> det, normalt skal første boot device være HD.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max
Det bliver vi nok ikke enige om. Det er en uskik at rode i Bios hvis man
ikke er 100 % sikker på hvad man laver derinde Den dag der kommer koks i
systemet er det noget nemmere at smide XP CD'en i drevet uden at skulle ind
i Bios først. Jeg ville foreslå vores ven Leif at sætte sin Bios til
Default.

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : PA

Dato : 04-01-07 10:50

> [...]
> den
> aldrig gjort før, altså inden Format C
> Efter valg af enten Del eller F1 starter Windows XP op og kører

Hvis Windows XP starter op efter du har kørt format c:
så ligger windows ikke på C: drevet., men på d drev el. lign.

MVH PA