MS Windows
briani 27239
Partitionering?
Fra : Peter Marcher

Dato : 03-01-07 12:47

Hej NG
Jeg har forsøgt at starte helt forfra ved at geninstallere XP på min
bærbare.
Pludseligt har jeg alt det gamle på én partition og én ny XP på en ny
partition (19077MB).
Jeg sletter så den nye partition, men ender op med 19077 MB plads, der ikke
er partioneret.
Jeg installere XP oven i den gamle XP, og det ser godt ud, bortset fra, at
jeg stadig har 19077 MB plads, der ikke er partioneret.
I min visdom sletter jeg den gamle partion med den nye XP på.
Ups - nu har jeg en bærbar med 19077 MB "stor" harddisc, hvor jeg godt kan
installere XP.
Hvordan får jeg størstedelen af min harddisc tilbage, og hvordan samler jeg
alle mine MB og GB til 1 enhed?
Behøver jeg at skrive, at jeg er nybegynder i at partitionerer!
Med venlig hilsen
Peter

Fra : Peter Marcher

Dato : 03-01-07 14:40

Ok, jeg har installeret XP og når jeg kigger i "computeradministration"
(fundet vha. http://support.microsoft.com/kb/309000/ - Klik på Start, klik
på Kør, skriv compmgmt.msc, og klik derefter på OK.) står harddisken til at
være på 18,62 GB, men hvis jeg kigger i "egenskaber for harddisk" står
harddisken til at være 19069 MB???
Hva' nu? Håber én eller anden kan hjælpe.
Mvh. Peter

Fra : Henning

Dato : 03-01-07 15:58

>være på 18,62 GB, men hvis jeg kigger i "egenskaber for harddisk" står
>harddisken til at være 19069 MB???

19069MB divideret med 1024MB/G = 18,62G - lige præcis hvad du har

Fra : Peter Marcher

Dato : 03-01-07 17:26

> 19069MB divideret med 1024MB/G = 18,62G - lige præcis hvad du har

Fnis, fnis - skrev jeg ikke, at jeg var ny? Ikke helt færdigbagt er måske
mere rigtigt. Tak for hjælpen. Håber nogen har fået sig et billigt grin

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Max

Dato : 03-01-07 17:32

Hej Peter

> måske mere rigtigt. Tak for hjælpen. Håber nogen har fået sig et
> billigt grin

Jeg tror nu ikke der er mange der griner af dig, dem der egentlig fejler er
harddiskfabrikanterne og det software der opgiver 1 kB til at være 1000 B,
når det rigtige tal egentlig er 1024 B.

--
Mvh Max