MS Windows
briani 27239
Nogen der er GLADE for Vista ?
Fra : Kim S

Dato : 01-01-07 19:18

Når man bladrer gruppen igennem, ser man en del kritik af MS Vista.
Inden jeg bestiller en, kunne jeg da godt tænke mig at høre, om
der ikke er nogen som er glade for Vista'en, og måske ligefrem
anbefaler en opgradering ? Påtænker en Home Premium-version.
Jeg har en Intel Core 2 Duo E6600 med 4 Gb RAM. Vil en
32- eller 64bit version være bedst for mig ? Kører en del
Adobe prg. og en del spil, og begge dele skal kunne køre på det
evt. nye system.

Mvh, Kim

Fra : Vega

Dato : 01-01-07 19:30

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 32- eller 64bit version være bedst for mig ? Kører en del
> Adobe prg. og en del spil, og begge dele skal kunne køre på det

Hej Kim.

Har selv bestilt en Home Premium 64bit til mit AMD system.
Til dit system skal du klar vælge den samme, da vores CPU'er kan gøre bruge
af de 64bit.

De anmeldeser jeg har læst lyder godt, og tror også at det kører super, når
hardwaren ellers kan følge med. :)

Mvh. Vega.

Fra : -=JF=-

Dato : 01-01-07 19:38

Vega forklarede:

> De anmeldeser jeg har læst lyder godt, og tror også at det kører super, når
> hardwaren ellers kan følge med. :)

Men - Når alt kommer til alt, hvad kan Vista som XP ikke kan?

--
Mvh John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-01-07 19:46

-=JF=- skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Men - Når alt kommer til alt, hvad kan Vista som XP ikke kan?

Lidt lir og ekstra farvelade

Og det første halve år går med at lave de sidste optimerinnger og
fejlrettelser.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 01-01-07 19:47

"-=JF=-" <null@null.invalid> skrev i en meddelelse
> Vega forklarede:

> Men - Når alt kommer til alt, hvad kan Vista som XP ikke kan?

64 bit styresystem er kun for de programmer der udnytter de 64 bit. Det vil
sige, meget store
databaseprogrammer og lign. Modsat bør man som privat ikke bruge 64 bits OS,
da det
ikke på nogen måde kan gavne positivt, men kun negativt.

64 bit vs 32 bit gør ikke tingene hurtigere.

Har man dual-core bør man bruge Vista, da vista ikke bare som 2000/XP
understøtter flere
kerner, men direkte udnytter dette.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 01-01-07 19:47

En hel del.
http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/default.aspx

Fra : Kim S

Dato : 01-01-07 22:25

"Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har selv bestilt en Home Premium 64bit til mit AMD system.
> Til dit system skal du klar vælge den samme, da vores CPU'er kan gøre
> bruge af de 64bit.

Hmm... Kan ikke se 64bit-versionen på www.edbpriser.dk ?

Mvh, Kim

Fra : Kurt Lund

Dato : 01-01-07 23:13

> "Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm... Kan ikke se 64bit-versionen på www.edbpriser.dk ?
>
> Mvh, Kim
Hej Kim
Så kik her
www.shg.dk

Kurt

Fra : Kim S

Dato : 01-01-07 23:45

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Kim
> Så kik her
> www.shg.dk

Ja, der var den. Tak Kurt.
Kan stadig ikke rigtig hitte u' a' om jeg skal blive på
32Bit, eller om jeg skal ta' 64Bit-udgaven. Der er jo
lidt divergerende meninger.

Mvh, Kim

Fra : BorreBoy

Dato : 02-01-07 08:33

> [...]
>>
> Ja, der var den. Tak Kurt.
> Kan stadig ikke rigtig hitte u' a' om jeg skal blive på
> 32Bit, eller om jeg skal ta' 64Bit-udgaven. Der er jo

Jeg køber 64bit versionen. Går stærkt ud fra, at flere og flere programmer
bliver skrevet i 64bit.

Fra : Nicolai

Dato : 02-01-07 20:03

> [...]

> Ja, der var den. Tak Kurt.
> Kan stadig ikke rigtig hitte u' a' om jeg skal blive på
> 32Bit, eller om jeg skal ta' 64Bit-udgaven. Der er jo

Jeg vil slet ikke købe Vista, men hvis jeg var dig, ville vente til Vista
havde overstået de første børnesygdomme og til jeg var sikker på, at der var
64 bit drivere til alt mit hardware. Din XP burde være fint fungerende til
dit behov det næste halve år jo. For mig bliver XP til den dør helt, hvilket
jeg tror varer lang tid, idet at MS selv mener at Vistas værste konkurrent
er XP. Ydermere, så skulle Vista begrænse dine muligheder voldsomt, i
forhold til diverse rettigheder på film og musik.

> Mvh, Kim

Nicolai

Fra : Hans

Dato : 03-01-07 13:06

Kim S wrote:
> [...]
>>
> Ja, der var den. Tak Kurt.
> Kan stadig ikke rigtig hitte u' a' om jeg skal blive på
> 32Bit, eller om jeg skal ta' 64Bit-udgaven. Der er jo

Hvis du bruger Adobe Acrobat Pro, skal du være opmærksom på om den version
du har understøtter 64-bit, da du ellers ikke kan oprette printere til
Distiller og PDF-Writer. Version 7 gør ikke f.eks.

Der er også problemer med CS2 pakken, så jeg ville holde mig væk fra 64-bit
indtil videre.

Hans

Fra : mrwheel

Dato : 02-01-07 00:37

Kim S skrev:

> Ja, der var den. Tak Kurt.
> Kan stadig ikke rigtig hitte u' a' om jeg skal blive på
> 32Bit, eller om jeg skal ta' 64Bit-udgaven. Der er jo
> lidt divergerende meninger.
Hej Kim

Ja hvad skal man tage, jeg har selv fundet ud af det, emn gør det at
jeg venter et stykke tid så jeg kan spare op til en fuld version, i
stedet for en OEM version der binder sig fast til en maskine med det
hardware der er i den lige nu, og så når jeg at være 100 % sikker
på at al hardware kan være med.

Men selve min maskine er en Intel Core 2 duo godt nok kun 1800 Mhz men
kan tunes lidt, og så har jeg 2 gb ram og et 512 mb grafik kort. Så
jeg er sikker på at tage en 64 bit udgave.

Fra : Vega

Dato : 02-01-07 16:08

"mrwheel" <henrik.larsen18@gmail.com> skrev i en meddelelse

Kim S skrev:

> [...]

>stedet for en OEM version der binder sig fast til en maskine med det
>hardware der er i den lige nu, og så når jeg at være 100 % sikker

En OEM kan da godt installeres, selvom man skifter hardware og den har været
installeret på noget andet hardware ikke?

Mvh. Vega.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-01-07 19:41

Vega skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> En OEM kan da godt installeres, selvom man skifter hardware og
> den har været installeret på noget andet hardware ikke?
> Mvh. Vega.

Man "kan" godt - men vil normalt kræve en ny aktivering hos MS -
og ifølge MS's regler er den bundet til den første PC, som den
installeres på og når den dør, så dør licensen også.

Det er de betingelser du bekræfter til gengæld for at få den
billigere.

Men det er ifølge MS's regler - og det afhænger også lidt af,
hvor meget man skal udskifte, før man man kalder det en ny PC.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Nicolai

Dato : 02-01-07 19:57

"Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En OEM kan da godt installeres, selvom man skifter hardware og den har
> været installeret på noget andet hardware ikke?

Nej, ved aktiveringen laver din installation en hash over dit hardware, hvis
den har ændret sig for meget på den nye hardware, så kan den ikke aktiveres.
Det ligger i reglerne for OEM.

> Mvh. Vega.

Nicolai

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 02-01-07 23:59

On Tue, 2 Jan 2007 19:57:13 +0100, "Nicolai" <news2004@mailme.dkvalid>
wrote:

> [...]
>den har ændret sig for meget på den nye hardware, så kan den ikke aktiveres.

Hvorefter du ringer til nummeret på skærmen, og giver dem "en sludder
for en sladdder", får et nyt nummer, og så kører den videre.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 03-01-07 07:26

Bill Gates

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-01-07 19:22

"Nicolai" <news2004@mailme.dkvalid> skrev i en meddelelse

> Nej, ved aktiveringen laver din installation en hash over dit hardware,
> hvis den har ændret sig for meget på den nye hardware, så kan den ikke
> aktiveres. Det ligger i reglerne for OEM.

Selvfølgelig kan den det. Jeg købte en OEM version sammen med den harddisk,
det er nok snart det eneste jeg ikke har skiftet. Nogle gange når jeg har
geninstalleret skulle jeg ringe til Microsoft for at aktivere den, nogle
gange har de spurgt,andre gange ikke, og andre gange kan jeg godt aktivere
den over nettet.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Kim S

Dato : 05-01-07 10:44

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> når jeg har geninstalleret skulle jeg ringe til Microsoft for at aktivere
> den, nogle gange har de spurgt,andre gange ikke, og andre gange kan jeg

Ja, det er ikke nemt. For hvornår er det en "ny computer".
Mange OEM-versioner sælges UDEN hardware, og hvor meget må
så udskiftes før det betegnes som en "anden" eller "ny" computer, hvor
licensen ikke må benyttes.
Jeg vælger som dig, bare at ringe til MS og få den aktiveret....
Der er sgu alligevel ingen som læser de betingelser man accepterer
ved installationen

Mvh, Kim

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-01-07 17:15

Hej Kim S, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Ja, det er ikke nemt. For hvornår er det en "ny computer".

Det er faktisk ret veldefineret, fx <http://aumha.org/win5/a/wpa.php>.

De 10 nævnte punkter tjekkes af Windows' indbyggede og vil have 7 skal
svare, at de (praktisk talt) er de samme, som da dyret blev aktiveret
første gang.

> Mange OEM-versioner sælges UDEN hardware,

Jo, men det har intet at gøre med det hardware, som man evt. køber
sammen med OEM-udgaven. Det hører fortiden til (før XP). Derfor sælges
nu de også fuldt legalt uden hardware mange steder.

> og hvor meget må så udskiftes før det betegnes som en "anden"
> eller "ny" computer, hvor licensen ikke må benyttes.

Det er udelukkede de 10 tjekdele.

At Microsoft så øjensynlig som regel tager det ret afslappet og
aktiverer [1], hvis man ringer, fordi balladeboksene popper op, er så
en anden dag.

> Der er sgu alligevel ingen som læser de betingelser man accepterer
> ved installationen

Nej, man klikker bare vildt på alt, hvad der kan klikkes på i håb om at
blive færdig indenfor samme måned

[1] Jeg har ikke personligt prøvet. Men der er som bekendt adskillige
her i gruppen - inkl. dig - der har og har nævnt det med, at de normalt
blot aktiverer.
--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm