MS Windows
briani 27239
USB-enhed blev ikke genkendt
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-12-06 15:01

Min computer har fået nytårsnøkker og insisterer nu på at vise
fejlmeddelelsen "USB-enhed blev ikke genkendt" næsten hele tiden.
Når jeg klikker på boblen, får jeg et træ med "USB Root Hub (2
porte)" i roden og "Ukendt enhed" fremhævet med fed (som den usb-
enhed der ikke virker).

Jeg er 99% sikker på at problemet skyldes et CF-kort der blev
pillet ud mens maskinen var slukket forleden. Kortet virker stadig
fint, og hvis jeg stikker det ind igen, bliver det også genkendt
uden problemer. Men jeg kan ikke finde nogen måde at fortælle
Windows (XP Home DK) at den ikke skal bekymre sig om "Ukendt
enhed". Er der nogen der kan hjælpe mig videre?

På forhånd tak - og godt nytår.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-01-07 22:55

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
> tiden. Når jeg klikker på boblen, får jeg et træ med "USB Root
> Hub (2 porte)" i roden og "Ukendt enhed" fremhævet med fed

Nå, jeg fik løst det selv. Enhedshåndtering => USB-controllere =>
(Ukendt enhed)

- højreklik og fjern.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-07 21:50

> Nå, jeg fik løst det selv. Enhedshåndtering => USB-controllere
> => (Ukendt enhed)

Argh! - nej, det løste ikke en dyt. Beskeden kommer bare igen.
Denne gang ledsaget af den lakoniske meddelelse "der er fundet ny
hardware - (ukendt enhed)".

Er der nogen der kan hjælpe?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-07 02:18

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Min computer har fået nytårsnøkker og insisterer nu på at vise
> fejlmeddelelsen "USB-enhed blev ikke genkendt" næsten hele
> tiden.

Øv - er der ikke nogen der har nogen forslag?

Her efter knap en uge dukker beskeden stadig op - så vidt jeg kan
vurdere ikke helt så ofte som før, men med mellemrum er den der.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 05-01-07 19:47

> Øv - er der ikke nogen der har nogen forslag?
>
> Her efter knap en uge dukker beskeden stadig op - så vidt jeg kan
> vurdere ikke helt så ofte som før, men med mellemrum er den der.

Jo prøv at slette alle USB drev Under Denne Computer / Egenskaber / Hardware
/ Enhedshåndtering og så lade Windows finde dem når du genstarter. Hvor
mange kortlæsere sidder der i din PC? Du kan jo også lige prøve om du kan
"lukke den ukendte enhed" med ikonet sikker fjernelse af hardware nede ved
siden af uret!

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-07 09:09

Bjarne Chr skrev:

> Jo prøv at slette alle USB drev Under Denne Computer /
> Egenskaber / Hardware / Enhedshåndtering og så lade Windows
> finde dem når du genstarter.

Tak for hjælpen. Jeg nåede nu ikke at afprøve det, for de færre
forekomster af fejlen jeg beskrev sidst, ser nu ud til at være
blevet til 0.

> Hvor mange kortlæsere sidder der i din PC?

Der sidder en enkelt enhed, med så vidt jeg husker 4 usb-drev
tilknyttet (en DELL indbygget kortlæser til alle
standardkorttyperne).
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen