MS Windows
briani 27239
Hvordan slipper jeg af med denne "systemly~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 29-12-06 11:36

Hej...... Jeg har af princip slået alle lyde fra i windows XÅ, alligevel har
jeg en lyd jeg ikke kan slippe for.

Det er denne:

www.zigno.dk/systemlyd.mp3

Den dukker op hvis jeg står i logon skærmen i XP, og der er en bruger logget
på, hvis jeg så vælger at lukke XP ned, uden at logge brugeren af, og i min
gmail-notifier, så blæser den ud, når den kommer en ny mail.

Jeg har søgt alle wav-filer igennem på mit C-drev....uden held, for en god
ordens skyld gået hele windows/media mappen igennem, ligeledes uden held.

Problemer er primært at den er SÅ høj i forhold til den lydstyrke mit system
står på normalt, så der er god basis for naboklager, hvis jeg ikke får den
fundet, og fjernet, eller om ikke andet dæmpet temmelig meget.

Men er der nogle kloge der kan spotte den et sted ?

Mvh

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 12:53

Kim Jørgensen wrote:
> Hej...... Jeg har af princip slået alle lyde fra i windows XÅ,
> alligevel har jeg en lyd jeg ikke kan slippe for.
>
> Det er denne:
>
> www.zigno.dk/systemlyd.mp3

Er du sikker på at BEEP-lyden kommer via dit lydkort?
(Prøv at tage højtalerne fra eller slukke for dem).

Lyden kunne nemlig godt tænkes at komme fra den
indbyggede PC højtaler, inde i PC'en. Den indbyggede
højtaler er enten en "rigtig" lille mini-højtaler, oftest
monteret på indersiden af fronten eller bare et dumt
lille piezo-elektrisk krystal monteret direkte på
mainboardet. Den kan ikke andet end at sige BEEP.
( http://en.wikipedia.org/wiki/PC_speaker )

Hvis det er derfra dit BEEP stammer, så må du prøve
at finde et sted hvor du kan koble "PC Speaker" fra,
måske via BIOS settings eller under lydindstillingerne
i Windows...

-E.G.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 29-12-06 18:34

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> wrote in message
> Er du sikker på at BEEP-lyden kommer via dit lydkort?
> (Prøv at tage højtalerne fra eller slukke for dem).

Ja, da den er optaget via lydkortets wave output.

// Kim

Fra : F.Larsen

Dato : 30-12-06 13:48

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in message

> Men er der nogle kloge der kan spotte den et sted ?

Har sat en maskine op til at være "lydløs" i XP. Når der er "kritiske" XP
stop så kommer der lyd fra den indbyggede højtaler (bundkortet) som andre
også har bemærket.

Måske er ledningen fra systemhøjtaleren (bundkortet) ført over til
lydkortet. De fleste lydkort har en intern ekstra indgang netop til dette.
Måske en ide at tjekke !

--
Flemming

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-12-06 14:53

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message

> Måske er ledningen fra systemhøjtaleren (bundkortet) ført over til
> lydkortet. De fleste lydkort har en intern ekstra indgang netop til dette.
> Måske en ide at tjekke !

Dadet er en bærbar der sidder i en dockingstation var det ikke dette.....

Men...

Jeg har løst det, jeg prøvede at gå alle settings igennem på lydkortet, og
disable en kanal af gangen, og intet hjalp, så kiggede jeg i advanced, og
sørme om der ikke på dette lydkort er en fader der hedder "PC-Beep", den
slog jeg fra, og nu er der ro over land.

Tak for gode bud på mit problem

Mvh

Kim