MS Windows
briani 27239
Backup af data på HD
Fra : Nielsen

Dato : 27-12-06 19:53

Hej gruppe

Hvordan laver jeg smartest en backup af mine variable data.

Jeg forestiller mig at systemet copierer -my documents- over på en extern
harddisk ved hjælp af en -bat- fil.

Da mappen -My docúments- er ret stor vil jeg kun kopierer
ændringerne. -Copy- commandoen kan vist kun overskrive eksisterende data.

Det skal være samme princip som en incremental backup. Findes der værktøjer
i Windows XP ( uk) der kan bruges eller er vi ude i noget VB.

mvh

Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-06 22:31

Nielsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg forestiller mig at systemet copierer -my documents- over
> på en extern harddisk ved hjælp af en -bat- fil.

Der er flere måder - en af den er xcopy - jeg bruger denne i en
batfil:

Jeg danner samtidig en log, hvor jeg kan se, hvad der er kopieret
og hvornår det sidst er gjort.

Selve kopieringen ser sådan ud;

xcopy c:\Dokumenter /s /d /h /r /y /e >> ..\Backup.txt

xcopy = kopi kommandoen
c:\Dokumenter = hvor der skal kopieres fra
(herefter kan du angive hvor der skal kopieres til - ellers
lægges det hvor bat filen er)
/s = medtag subdirectories
/d = medtag kun filer der er nyere end de eksterende
/h = medtag skjulte filer
/r = medtag read only filer
/y = svar ja til at overskrive uden at spørge
/e = medtag også komme directories

Tilpas det selv til dit formål - du kan få hjælp til XCOPY ved at
skrive XCOPY /? i en kommandoprompt.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Nielsen

Dato : 28-12-06 00:23

> Jeg danner samtidig en log, hvor jeg kan se, hvad der er kopieret og
> hvornår det sidst er gjort.
Genialt at lægge bat filen på drevet der copieres til

jeg adderede en linie med dato i log filen

egentlig troede jeg Xp havde noget ala sync til PDAén, med gode gamle dos
commandoer er helt ok

tak for hjælpen