MS Windows
briani 27239
Måle Hastighed på USB porten
Fra : Lars Grau

Dato : 27-12-06 17:12

Hej Ng

jeg bruger DU meter til at måle hastighed på min netforbindelse, men findes
der også et program til at måle hastighed på sine USB porte ??

Venlig Hilsen
Lars

Fra : Rado

Dato : 28-12-06 07:49

On Wed, 27 Dec 2006 17:12:04 +0100, "Lars Grau"
<mailFJERNDETTE@famgrau.dk> wrote:

>jeg bruger DU meter til at måle hastighed på min netforbindelse, men findes
>der også et program til at måle hastighed på sine USB porte ??

Hvis du har en USB 2.0 disk kan du lave en fil på f.ex. 1 GB og måle
hvor hurtigt det tager at overføre den. Husk det skal være en enkelt
fil, evt. nogle få store filer: 1 GB små filer tager betydeligt
længere tid.

Typisk bør det ligge på 20MB/sek eller derover, for USB 2.0.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 13:26

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Hvis du har en USB 2.0 disk

I så fald måler han både porten og disken (enheden der sidder på porten).
Ikke kun porten.

> kan du lave en fil på f.ex. 1 GB og måle
> hvor hurtigt det tager at overføre den. Husk det skal være en enkelt
> fil, evt. nogle få store filer: 1 GB små filer tager betydeligt
> længere tid.

En ting er teori, en anden er når man ikke tester noget virkeligt. Den test
du anbefalder giver et resultat, nemlig max mulig overførselshastighed til
en given HDD. Ikke en repræsentativ gennemsnitsmåling :)

mvh
///M

Fra : Rado

Dato : 29-12-06 20:09

On Fri, 29 Dec 2006 13:26:28 +0100, "///M" <nomail> wrote:

> [...]
>du anbefalder giver et resultat, nemlig max mulig overførselshastighed til
>en given HDD. Ikke en repræsentativ gennemsnitsmåling :)

Det var også blot et bud på hvad man kan gøre hvis ikke man kan finde
andre måder (jeg kender ikke nogen).

En USB 2.0 HDD kan (hvis ellers den er rimeligt ny) normalt sagtens
maxe porten ud. Dermed kan man få en ide om hvad porten max kan
overføre (hvilket som regel er det der er interessant).