MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Forkert meddelse fra filsystemet
Fra : Madsen

Dato : 25-12-06 18:33

Jeg har en 100 GB og 250GB ekstern harddisk. Disse to harddiske er koblet på
min bærbare med XP. Jeg beder nu XP kopiere 80 GB data fra den lille
eksterne HD til den store eksterne HD. De 80GB data er bla. store videofiler
på op til 5 GB. Men efter kort tid får jeg meddelelsen, at der ikke er mere
diskplads.
Der er 200GB fri på destinationsdisken og 20 GB fri på den bærbare.

Har du de vise ord, som kan løse dette problem?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-12-06 19:28

On Mon, 25 Dec 2006 18:32:47 +0100, "Madsen" <boligret@mail.dk> wrote:

> [...]
>Der er 200GB fri på destinationsdisken og 20 GB fri på den bærbare.
>
>Har du de vise ord, som kan løse dette problem?

Mon ikke ordet er FAT32

Mit gæt er at den store 250 GB harddisk er FAT32 formatteret. Den
maksimale filstørrelse i det filsystem er knap 4 GB, og dine
videofiler er formentlig noget større...

Konverter til NTFS - Det kan gøres med kommandoen CONVERT.

Convert arbejder non-destruktivt, så alle dine filer bevares. Men det
er nu altid klogt at tage backup inden man begynder på den slags
narrestreger...

<mlr>

Fra : Madsen

Dato : 26-12-06 19:56

Ja, mange af filerne var større end 4 GB, og jeg har nu formateret drevet i
NTFS. Da jeg prøvede en konvertering fik jeg beskeden, at alle data ville
blive slettet. Jeg har ellers koverteret andre drev uden problemer, da
convert er non-destruktivt som du selv skriver!?
Men med den ny-formaterede NTFS filsystem er der igen problemer.
Tak for svaret :)