MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Tysk ordbog til MS Works
Fra : Holst

Dato : 25-12-06 00:25

Håber det er den rette gruppe, ellers henvisning mig gerne ti bedre.

Nu er forældrene jo gået i seng, og som søn har jeg så fået nogle
"computerproblemer", jeg skal tage mig af.

Min far har i snart en del år brugt min bror og svigerindes gamle PC med
Windows 95 på. På den var der også en udgave af MS Word, som næppe var
helt ren i kanten. Den har min far jo brugt, og en af de ting, den
kunne, var tysk stavekontrol.

For nogle måneder siden brød computeren sammen, og vi fik overtalt ham
til at købe en ny og få ADSL og det hele. Dejligt.

På den nye computer er vi dog endt med MS Works i stedet for Word, fordi
han på ingen måde har brug for mere end Works, og Works virker også
ganske fint for ham.

Men han savner lidt den tyske stavekontrol, når han skriver breve på tysk.

Jeg har googlet efter en tysk stavekontrol dertil, men det er ikke lige
lykkedes mig at finde noget. Er det muligt at få tysk stavekontrol til
MS Works?

På forhånd tak.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 26-12-06 13:50

On Mon, 25 Dec 2006 00:24:56 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

[Klip - forhistorie]

>På den nye computer er vi dog endt med MS Works i stedet for Word, fordi
>han på ingen måde har brug for mere end Works, og Works virker også
>ganske fint for ham.

Hvilken Works-version er der tale om? (På en ny PC formentlig V.8)

> [...]
>
>Jeg har googlet efter en tysk stavekontrol dertil, men det er ikke lige
>lykkedes mig at finde noget. Er det muligt at få tysk stavekontrol til

Jeg har heller ikke kunnet finde nogen ekstra sprog til Works V.8 ud
over dem, der er integreret i Works selv. I min V.8.5 er det 4
forskellige afarter af engelsk.

Måske kan programmet Spell Check Anywhere bruges?

Den er ganske vist ikke gratis (koster 30 $); men du kan prøve den
gratis i 7 dage, og den har tysk stavekontrol efter både gammel og ny
tysk retskrivning.

Se nærmere her, hvor trial-versionen også kan hentes:

http://masl.to/?F20B11E6E

Jeg har prøvet den i min Works V.8.5, og den fungerer udmærket.
Den kan i øvrigt bruges sammen med en masse andre Windows-baserede
programmer.
--
Venlig hilsen
Gert