MS Windows
briani 27239
Skifte fra en pc til en anden - how2do
Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 24-12-06 13:05

Hvordan husker jeg at få mest muligt med, når jeg skifter fra en pc til en
anden?

Begge har XP Pro.

Hvordan re-setter jeg derefter den "gamle" PC bedst muligt - hvis jeg ikke
vil installere forfra

Finn, Roskilde
nilfri(at)gmail.com

Fra : Peter

Dato : 24-12-06 13:50

"nilfri (4000)" <SeSignaturForMailadresse@pq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Begge har XP Pro.
>
> Hvordan re-setter jeg derefter den "gamle" PC bedst muligt - hvis jeg ikke

Som jeg opfatter dit vag formulerede spørgsmål, vil du flytten en harddisk
med en XP installation fra en pc til en anden pc, og bibeholde flest mulioge
programmer.

Det gør du på følgende måde:
Smid din XP skive i cd-drevet og genstart computeren så den booter på
skiven.
Tryk på install ved første skærmbillede.
Tryk F8 for at acceptere betingelserne ved andet skærmbillede.
Tryk R for reparation ved tredje skærmbillede. (Får du ikke muligheden for
at trykke på R for reparation, kan du ikke reparere)
Følg derefter instrukser på skærmen.

Alle programmer du har installeret bibeholdes ved denne proces, men alle
drivere bliver fornyet, så drivere til hardware, som Win XP ikke kan
genkende, skal geninstalleres.
Ligeledes skal ALLE Win XP updates geninstalleres via Windows update.

Hvis du ikke er bag en router, skal du sørge for at Win XP firewall er slået
til og antivirus program er installeret, da din computer er åben som en si
for Blaster virus, indtil du får lukket sikkerheds hullerne. (10 min
ubeskyttet på nettet og du har Blaster)

Skulle din computer poppe op med et lille vindue om, at computeren lukker om
60 sek (Blaster Virus), så går du blot i kør og skriver "shutdown -a" (uden
citationstegn) - Klik på "OK".

Hvis din computer bliver ved med at genstarte, så gentag ovenstående, indtil
din computer er opdateret.
Når dine sikkerheds opdateringer er installeret fjerne du så bare Blaster
virus.

PeterB.