MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
cd-key vil ikke godkendes ...
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 24-12-06 12:45

har en bærbar ibm maskine ... som har certificeringskode ( cd-key ) i bunden
af maskinen ... under install ( ikke ibm cd ) var cd-key'en ikke god nok ...
så jeg tog min egen, for at få den installeret ... ville så senere lave en
key-changer ... men uanset hvad jeg gør ... vil den ikke valideres/godkendes

på label med cd-key står der :
Windows XP pro 1-2 cpu
IBM corporation

har brugt en win xp pro ( uden sp1 el. sp2 )
opdaterede den så til sp2 ...
men den vil stadig ikke godkende den key der står i bunden af maskinen

nogen der har en ide om hvad jeg gør forkert ???

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Nybro

Dato : 24-12-06 12:55

Den key der står under maskinen er det også til en XPpro
"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> wrote in
message news:458e6877$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-12-06 13:15

Johnny B [2000] wrote:
> [...]
> ikke god nok ... så jeg tog min egen, for at få den installeret ...
> ville så senere lave en key-changer ... men uanset hvad jeg gør ...

Windows og key skal være samme version f.x. Pro/Home, OEM/ikke OEM
osv. - ellers vil din key ikke fungere.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : lindenskov

Dato : 24-12-06 13:27

> [...]
> men den vil stadig ikke godkende den key der står i bunden af maskinen
>
> nogen der har en ide om hvad jeg gør forkert ???

Den nøgle der står på din pc er sansynligvis kun gyldig til den OEM version
af windows der hørte med computeren i sin tid. Du kan derfor ikke installere
en "frisk" windows fra en windows cd og bruge den nøgle der sidder på pc'en.

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 24-12-06 15:14

dvs at den key der sidder på maskinen ... kan jeg ikke bruge til noget ?

der står intet om at det er en oem ... derfor gik jeg ud fra at det var en
alm. win xp pro ...

hvad kan jeg så gøre ???
- jeg har jo en lovlig cd-key ;o/

Fra : lindenskov

Dato : 24-12-06 15:23

"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> wrote in
message news:458e8b1a$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> der står intet om at det er en oem ... derfor gik jeg ud fra at det var en

Ja en key til den OEM version af windows xp pro der hørte med til den
bærbare og ikke andre. Der følger som regel nogle recovery cd'er med når man
køber en bærbar (eller nogle man brænder selv når man starter computeren
første gang) og det er dem du skal bruge hvis du vil (re)installere windows
xp.

Den key der sidder på din bærbare giver dig ikke "ret" til at installere en
retail version af windows xp pro (jeg går ud fra at det er en kopi af sådan
en du har)

Lidt noget møg hvis man ikke har recovery-cd'erne.

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 25-12-06 00:09

jeg har rent faktisk 3 udgaver af vindows XP pro dk ... en uden sp1 el. 2, 1
med sp1 og 1 med sp2 ... så der burde da være en chance ... men nej ... og
ingen af dem er oem ... det er fulde versioner ... syntes bare det er
latterligt ... når jeg nu har en cd-key/serienummer der er gyldigt

det virker næsten som jeg har købt en bil hvor nøglen bare ikke passer til
benzindækslet

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-12-06 10:19

Johnny B [2000] skrev:

> det virker næsten som jeg har købt en bil hvor nøglen bare ikke
> passer til benzindækslet

Fordi du er ved at åbne handskerummet med den..

Prøvede du med en OEM version af xp som foreslået ?

Kan se du forsøgte med "sp0", 1 og 2, men det har formentligt været i en
retail eller måske corporation udgave. Du skal have fat i en oem cd at
installere fra.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Elmer Fjort

Dato : 24-12-06 15:30

"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:458e8b1a$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> der står intet om at det er en oem ... derfor gik jeg ud fra at det var en

Kan du ikke se om du kan finde en key generater til windows xp?

Elmer

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 24-12-06 15:58

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:458e8b1a$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...

> Kan du ikke se om du kan finde en key generater til windows xp?

Hej Elmer
Det svarer jo faktisk til at du står med en nøgle til en lovlig cykellås,
men din cykel er forsvundet.
Hilsen og trods alt en
rigtig god og glædelig Jul
Jørgen

NB. XP bliver jo nok billigt nu hvor det nye styresystem fremkommer.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 24-12-06 16:15

"Jørgen Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hej Elmer
> Det svarer jo faktisk til at du står med en nøgle til en lovlig cykellås,

Er der andre muligheder når nu Ms laver det så totalt indviklet og
uoverskueligt?

elmer

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-12-06 15:57

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> wrote in message

> Er der andre muligheder når nu Ms laver det så totalt indviklet og
> uoverskueligt?

Heldigvis kan de fleste alm begavede godt finde ud af det

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-12-06 01:17

> NB. XP bliver jo nok billigt nu hvor det nye styresystem fremkommer.

Ja, men ubrugeligt. Der er kun tre år tilbage af MS selvbestaltede
produktholdbarheddato.

I og med, at XP er den allerstørste konkurrent til Vista, så kan man sikkert
regne med, at XP bliver stoppet, straks det er muligt for MS.

Claus

Fra : Rado

Dato : 27-12-06 02:58

On Wed, 27 Dec 2006 01:17:14 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Ja, men ubrugeligt. Der er kun tre år tilbage af MS selvbestaltede
>produktholdbarheddato.

Ja, men det er jo sådan set ikke MS' skyld, men
internetkriminalitetens. Uden den var der ikke brug for alle
sikkerhedsopdateringerne.

>I og med, at XP er den allerstørste konkurrent til Vista, så kan man sikkert
>regne med, at XP bliver stoppet, straks det er muligt for MS.

Ja det er nok rigtigt - også fordi interessen for Vista vist ikke er
særlig stor. Mange (inclusive jeg selv) foretrækker faktisk stadig
Win2000. Jeg har først for nylig købt en XP, og det var udelukkende
fordi seneste version af Pinnacle Studio ikke vil køre på Win2000.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Per Jørgensen

Dato : 25-12-06 00:28

Johnny B [2000] skrev:
> [...]
>
> der står intet om at det er en oem ... derfor gik jeg ud fra at det var en

Du kan sagtens bruge den til noget.
Det er nok mest af alt fordi IBM har deres "egen" version af windows som
den nøgle gælder til.
Jeg har tidligere selv haft hentet denne specielle udgave til IBM Via
Nettet.

Næste problem kan også være Følgende:
Hvis din nøgle i bunden er til Xp Pro
Og den du prøver at instalklere fra er XP Pro + SP1 eller SP2 eller
omvendt vil nøglen der også fejle.

Men du kan i bund og grund installere - hvis du har en ulovlig licens
liggende (eller hent en på nettet ) og efter en almindelig installation
- skifter du herefter din reg. nøgle til den i bunden og bang - så har
du hvad du skal bruge

--
Med Venlig Hilsen

Pe® Jørgense/\/
Operations

www.mobilepeople.,com

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 25-12-06 01:21

"Per Jørgensen" <pbj@mobilepeople.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> liggende (eller hent en på nettet ) og efter en almindelig installation -
> skifter du herefter din reg. nøgle til den i bunden og bang - så har du

har prøvet det hele ... installeret og så skifte nøgle med key-changer ...
det vil den heller ikke ... den vil bare ikke ha' den ibm cd-key

har ringet til MS hotline eller hvad de hedder ... fik et nummer til noget
teknisk support

men syntes det virker lidt omsonst ...

Fra : Allan \(6630\)

Dato : 25-12-06 11:55

> [...]
> det vil den heller ikke ... den vil bare ikke ha' den ibm cd-key
>
> har ringet til MS hotline eller hvad de hedder ... fik et nummer til noget

'
Hej.. Nummeret er ok, jeg har brugt det af og til i samme situation som din,
du skal først indtaste en lang kode på tlf, og hvis det ikke virker får du
en dansk,svensk,norsk mand,dame,barn som hjælper dig.. Ingen problem
overhovedet :)

Forresten ved jeg at mange ibm bliver leveret til danskere med Engelsk xp
pro, og derfor virker licens heller ikke. Dog kan dame,mand, barn stadig
hjælpe dig med det, de kan i hvert fald se hvilket sprog der er tale om,
hvis man spørger dem.. Men ingen grund til at nævne, hvis det ikke er
aktuelt.

Fra : Henning

Dato : 25-12-06 11:35

On Sun, 24 Dec 2006 12:45:27 +0100, "Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_
> [...]

>key-changer ... men uanset hvad jeg gør ... vil den ikke valideres/godkendes

Kontakt IBM og køb et sæt originale recovery-cd'er.

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 25-12-06 12:00

> Kontakt IBM og køb et sæt originale recovery-cd'er.

det lyder som en go' ide ... nu er jeg nemlig løbet tør for tålmodighed

måske jeg kan efterlyse "et sæt" her i gruppen ¿¿

Fra : Anders Mogensen

Dato : 28-12-06 13:37

"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:458e6877$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> god nok ... så jeg tog min egen, for at få den installeret ... ville så
> senere lave en key-changer ... men uanset hvad jeg gør ... vil den ikke

Nu ved jeg jo ikke hvilken model IBM det er, men mange kan du trykke på den
blå IBM knap under opstart, og her vælge "factory default". Det har virket
på adskillige T40, R40, X31, og X40 for mit vedkommende...

Og igen, det er sikkert en dansk eller engelsk OEM XP medie du skal have fat
i, hvis ovenstående ikke virker. Har selv et par medier hvis du spørger
pænt...

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-12-06 17:44

On Thu, 28 Dec 2006 13:37:20 +0100, "Anders Mogensen"
<anders-m@heaven.dk> wrote:

>Nu ved jeg jo ikke hvilken model IBM det er, men mange kan du trykke på den
>blå IBM knap under opstart, og her vælge "factory default". Det har virket
>på adskillige T40, R40, X31, og X40 for mit vedkommende...

På min R40 forsvandt det, da jegville bruge Partition Magic.
Den startede med spørge om jeg ville rette en fejl. De første gange
gik det fint ved at jeg svarede No, men en dag kom jeg til at trykke
på yes knappen og jeg har ikke siden fået forbindelse til restore
funktionen. ;-(

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 05-01-07 11:15

har i dag modtaget pakke med 5 recovery cd'ere inkl. xp på dansk ... så det
bliver lidt nemmere end beregnet

tak for hjælpen