MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Håber på lidt hjælp
Fra : Sorensen

Dato : 23-12-06 15:19

Min arbejdscomputer, som kører Win Xp Pro har via Windows Update installeret
Service Pack 2 og den skulle så genstartes, men så indtraf mit problem. Nu
er både musen og tastaturet virkningsløse og jeg har prøvet alt,både tage
strømmen fra, genstarte utallige gange, prøve at genindstallere Xp oveni den
gamle, men det vil den ikke være med til. Jeg kan heller ikke komme i
kontakt med tastaturet/musen selvom jeg kører i fejlsikret tilstand. Under
opstarten kan jeg se at der kommer lys i tastaturet, men ikke når den kommer
til skrivebordet, så er det slut. Hvordan får jeg liv i det igen. Jeg vil
helst ikke formattere den, da der er mange ting jeg bruger til daglig på
den.

Fra : Rado

Dato : 23-12-06 15:50

On Sat, 23 Dec 2006 15:19:11 +0100, "Sorensen" <ibso37@netscape.net>
wrote:

> [...]
>helst ikke formattere den, da der er mange ting jeg bruger til daglig på

Prøv evt. med anden type mus/tastatur (bruger du USB så prøv PS2 i
stedet, og omvendt). Eller prøv at boote uden mus og tastatur, sæt dem
derefter til igen og boot igen.

Hvordan kan du iøvrigt installere oven i den gamle uden mus og
tastatur?

Hvordan fungerer tastaturet iøvrigt under BIOS?

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Sorensen

Dato : 23-12-06 16:12

Jeg har prøvet med en anden mus. Tastaturet/musen bruger USB stik. Der er
ikke PS2 stik på. Computeren er en Dell. Tastaturet virker under opstart, så
jeg trykkede bare f8 og lod den boote fra cd, så kunne den installere en ny
Xp, men der kom den og ville have en Service pack 2 cd isat, men sådan en
har jeg ikke.

Fra : Rado

Dato : 23-12-06 17:04

On Sat, 23 Dec 2006 16:11:30 +0100, "Sorensen" <ibso37@netscape.net>
wrote:

> [...]
>Xp, men der kom den og ville have en Service pack 2 cd isat, men sådan en

En mulighed er at lave en slipstream XP CD med SP2, og så prøve med
den istedet. Der er instruktioner her:

http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream.asp

Den kan du så også bruge hvis du bliver nødt geninstallere, det er
meget sandsynligt at det så vil virke med mus og tastatur. Mit gæt er
at der er online installationen der har skabt problemet, der er tit
problemer med den måde at installere på. Det er bedre at downloade
pakkerne og så selv installere dem.

Men spørgsmålet er om det hjælper at reparere den med en SP2 udgave,
når det er SP2 der har skabt problemet.

Hvis det primært gælder om at redde private filer fra installationen,
der ikke hører til XP (eller email fra Outlook el. lign.), er der en
anden mulighed: lav et image at partitionen, formater og geninstaller
XP, og hiv så de filer ud du har brug for ud af dit image, og over på
den nye installation. Het kan du f.ex. bruge Image for DOS til at lave
image med, og så den tilhørende TBView til at hive filerne ud af
imaget med:

http://terabyteunlimited.com/image.html

Fra : Sorensen

Dato : 23-12-06 18:30

Jeg er ikke den helt store computerekspert, så det du foreskriver føler jeg
mig ikke rustet til at begynde på. Måske er der ikke andre udveje end at
indlevere den til reparation og håbe de kan redde den.

Fra : Henning

Dato : 23-12-06 19:09

On Sat, 23 Dec 2006 18:29:49 +0100, "Sorensen" <ibso37@netscape.net>
wrote:

>Jeg er ikke den helt store computerekspert, så det du foreskriver føler jeg
>mig ikke rustet til at begynde på. Måske er der ikke andre udveje end at
>indlevere den til reparation og håbe de kan redde den.
Reparation - for hvad? Dit tastatur virker udenfor Windows, ergo er
det ikke en hardwarefejl. Så er der kun din Windows tilbage

Fra : Sorensen

Dato : 23-12-06 19:33

Det er jo også den jeg vil have dem til at reparere. Men om de kan, ved jeg
ikke. Ellers burde man jo ringe til Bill Gates og spørge, hvad det er han
installerer på min computer.

Fra : Henning

Dato : 23-12-06 21:15

On Sat, 23 Dec 2006 19:33:12 +0100, "Sorensen" <ibso37@netscape.net>
wrote:

>Det er jo også den jeg vil have dem til at reparere. Men om de kan, ved jeg
>ikke. Ellers burde man jo ringe til Bill Gates og spørge, hvad det er han
>installerer på min computer.

Det kan sagtens repareres, men ikke på garantien. Læs din OEM-aftale
igennem - er du heldig kan du få reinstallationsvejledning via
telefonen, men ikke noget som helst andet. (Hint -
reinstallationshjælpen består i at trykke ctrl+F11 i opstart, når den
blå stribe viser sig i toppen!)

Fra : John

Dato : 23-12-06 19:34

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Måske er der ikke andre udveje end at indlevere den til
> reparation og håbe de kan redde den.

Prøv evt først at geninstallere drivere til keyboard og mus.

Højreklik Denne Computer på skrivebordet og vælg:
Egenskaber>Hardware>Enhedshåndtering. Nogen gule spørgsmålstegn?
Hvis ja, vælg: Opdater driver.

Mvh John

Fra : Sorensen

Dato : 23-12-06 19:42

Det kan jeg jo ikke, når tastaturet og musen ikke virker.

Fra : John

Dato : 23-12-06 19:54

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg jo ikke, når tastaturet og musen ikke virker.

Du prøver evt med et billigt, simpelt tastatur og en billig,
simpel mus, der ikke kræver specielle drivere.

Mvh John

Fra : Sorensen

Dato : 23-12-06 20:12

Jeg har prøvet med en mus med kabel istedet for den trådløse, men uden
succes. Det er ligesom om at Service Pack 2 har sat mine USB stik ud af
funktion. På en Dell computer er der desværre ikke mulighed for at bruge PS2
stikkene.

Fra : Lyrik

Dato : 23-12-06 21:44

Den 23.12.2006 kl. 20:12 skrev Sorensen <ibso37@netscape.net>:

> [...]
> succes. Det er ligesom om at Service Pack 2 har sat mine USB stik ud af
> funktion. På en Dell computer er der desværre ikke mulighed for at bruge
+++++++++++++++++++++
Nu kommer det frem! Du har en trådløs mus og tastatur!!
Fjern det og sæt et tastatur direkte i! Og en mus! Der er konverterstik
mellem tastaturstik og USB. Hvis du ikke har et tastatur der er født med
USB.
Du kan ikke komme i forbindelse med systemet under opstart med det
trådløse-BASTA!
Ledninger i og du er oppe og køre igen!"

Du siger du har prøvet, men det tror jeg ikke på du har gjort ordentligt,
for jeg har selv haft problemet hvor man ikke kunne vælge fejlsikret
tilstand eller system genopretning på grund af trådløs mus og tastatur.
Det er ikke gennemtænkt ordentligt. Det var endda Microsoft trådløst
tastatur og mus!

Det er en ommer!))

God jul

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Sorensen

Dato : 23-12-06 22:39

Jeg har ikke trådløs tastatur, men har brugt trådløs mus, men lige nu sidder
en alm kabelmus i og den virker stadig ikke og det virker stadig ikke i
fejlsikret tilstand.

news.tk047uqu45a82o@jens-erik-bechs-computer.local...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-12-06 19:59

On Sat, 23 Dec 2006 19:41:57 +0100, "Sorensen" <ibso37@netscape.net>
wrote:

>Det kan jeg jo ikke, når tastaturet og musen ikke virker.

Et spørgsmål: Er tastatur og mus gammeldavs PS2 (med to runde stik)
eller er det USB ??

<mlr>

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-12-06 19:48

John wrote:

> Prøv evt først at geninstallere drivere til keyboard og mus.
>
> Højreklik Denne Computer på skrivebordet og vælg:
> Egenskaber>Hardware>Enhedshåndtering. Nogen gule spørgsmålstegn?
> Hvis ja, vælg: Opdater driver.

Uddyb lige hvordan, når Sorensen ikke kan komme i kontakt med tastatur og
mus.

mvh
Henning

Fra : Per Jørgensen

Dato : 23-12-06 20:04

Henning Præstegaard skrev:

> Uddyb lige hvordan, når Sorensen ikke kan komme i kontakt med tastatur og
> mus.
>
> mvh
> Henning

Hvis Keyboard mm ikke virker under windows - Så var det da en mulighed
at trykke F5 under opstarts billede (1.Biosbillede i selve bootsektionen.)
og derinde trykke tilbage til sidste kendte tilstand hver det virkede og
starte forfra. Og ellers prøve at hente SP 2 ned igen- Jeg har under
opdatering via nettet aldrig været udew for problemer med SP2!

Har du evt været inde og søge dokumenteer omkring maskinen mht til spe.
krav til maskinen/opdateringer til bios mm inden man installerer SP2

Men ellers er det jo ikke så slemt - så er der bare forfra med Hele
installationen? Men arbejdsPC ?? Burde den ikke have gjort denne
opdatering for lang tid siden - eller har du reinstalleret den ?

Reinstallation (SP2??)
Men Ellers er det normalt F12 man trykker for Bootmenu.
Har du tjekket bios om CD er et valg i Bootmenu?

--
Med Venlig Hilsen

Pe® Jørgense/\/
Operations

www.mobilepeople.,com

Fra : Sorensen

Dato : 23-12-06 20:19

Jeg reinstallerede den for en uge siden med Xp pro, pga af andre problemer
og den har kørt udmærket siden. Så kom jeg ud for at skulle bruge et
program, som krævede at Service Pack 2 var installeret, så derfor hentede
jeg den via Windows Update. Og jeg har prøvet med sidst kendte tilstand hvor
det virkede, men der kom ingen liv i tastaturet/musen. Det er nok fordi at
USB stikkene er sat ud af drift. I gamle dage var det muligt at køre en
scandisk ude fra Dos, er der noget lignende som kunne være en mulig hjælp.

Fra : John

Dato : 23-12-06 21:04

> [...]

> for at skulle bruge et program, som krævede at Service Pack 2
> var installeret, så derfor hentede jeg den via Windows Update

Nåååh.. javeel ja! Det anbefales varmt at ha' minimum SP2 og
antivirus installeret - før - man tilslutter internettet. At gå
på internettet uden SP2, er næsten at tigge om ulykker:

".. Du kan tilslutte en ny pc - som ofte bliver solgt med Windows
XP SP1 - til en DSL-forbindelse, hente en kop kaffe, og når du
kommer tilbage har nogen overtaget din computer .."

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20324

Her i huset har vi gemt på CD-rom: SP2, antivirus og firewall,
som installeres før vi tilslutter internettet. Derefter opdateres
antivirus og windows.

I dit tilfælde ville jeg end ikke tænke på at reparere, men
skynde mig at hive stikket til internettet ud, og derefter
geninstallere windows.

Mvh John

Fra : Sorensen

Dato : 23-12-06 22:46

Måske løsningen kunne være at lægge SP 2 ind på ny. Er der nogen som har den
på cd/dvd og som kunne være interesseret i at sælge den til mig.

Fra : Bc

Dato : 23-12-06 23:40

> Måske løsningen kunne være at lægge SP 2 ind på ny. Er der nogen som har
> den på cd/dvd og som kunne være interesseret i at sælge den til mig.

Du kan downloade den
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&DisplayLang=da
Eller bestille den
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp2/cdorder/en_us/default.mspx
Hvor bor du i landet Jeg har fået SP2 på en CD fra Microsoft Det er den
eneste gang at de ligeffrem har opfordret til at man laver kopier til at
dele ud af.

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : Sorensen

Dato : 24-12-06 08:41

Jeg bor i Nykøbing Mors (7900). Jeg har ikke tid/tålmodighed til at vente
4-6 uger, som de skriver på deres hjemmeside, så hvis nogen kunne hjælpe
herinde, så ville jeg blive glad.

Fra : claus b.p.

Dato : 23-12-06 23:30

> [...]
> Hvordan får jeg liv i det igen. Jeg vil helst ikke formattere den, da der
> er mange ting jeg bruger til daglig på den.
Der er nogle muligheder du kan prøve.
1. Hvis du kan komme i BIOS opsætning, så check at alle enheder, specielt
USB porte er enabled. Måake er der et sted du kan sætte P&P OS til "no".
(plug and play operating system) Ikke sikkert det hjælper, men kan være værd
et forsøg.
2. Dernæst siger du at du ikke kan bruge mus/tastatur når den kommer til
skrivebordet, men har du prøvet at trykke F8 i det øjeblik (eller kort før)
den starter at loade Windows. Så kan du måske/måske ikke komme i beskyttet
tilstand, hvor du kan geninstallere USB driveren eller bare vælge at gå til
en tidligere version med systemgendannelse. Beskyttet tilstand loader kun de
nødvendigste drivere.
3. mulighed. Måske kan du fra en anden maskine nå den via fjernskrivebord på
netværk. Men det kan være at der er sat begrænsning i Windows eller firewall
så det ikke kan lade sig gøre...
4. mulighed. Start op fra en Windows CD og vælg reparer.

Næste gang du køber computer køb en med alm tastatur/musestik. F...
"mærkevarer"!

/Claus

Fra : Sorensen

Dato : 24-12-06 08:48

Forslag 1 vil jeg prøve om det er muligt. De andre forslag har jeg prøvet
uden held. Ang tastatur/musestik så får vi altid Dell leveret, da vi skal
købe vores computer hos ADP i Vejle pga at de er de eneste, som installerer
et bestemt program, som vi skal bruge.

Fra : Sørensen

Dato : 24-12-06 12:44

Nu har jeg prøvet forslag 1, men også uden held. Der er nok ikke andre
udveje end at sætte den til bøssemager og betale 1000-1500,- for at få den
repareret.