MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows Vista 32 bit eller 64 bit.
Fra : mrwheel

Dato : 23-12-06 10:12

Hej

Min maskine understøtter 64 bit, men kan 32 bit programmer køre på
en 64 bit uden problemer?

Ja det lyder som et dumt spørgsmål men det er jo sådan at mange
andre Operativ Systemer kører fint og bedre når de kommer op på 64
bit, så hvorfor ikke med Windows.

Og til dem der mener jeg skal vente med vista, der vil jeg bare skrive
at det er deres valg men jeg vælger at skifte fra Windows XP til
Windows Vista. Det er trods alt et frit land vi lever i.

MVH
MrWheel

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-12-06 12:29

"mrwheel" <henrik.larsen18@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

at det er deres valg men jeg vælger at skifte fra Windows XP til
Windows Vista. Det er trods alt et frit land vi lever i.

En rigitg Glædelig Jul Og et Godt Nytår

Mvh
Kurt

Fra : Lyrik

Dato : 23-12-06 21:34

Den 23.12.2006 kl. 10:11 skrev mrwheel <henrik.larsen18@gmail.com>:

> [...]
> at det er deres valg men jeg vælger at skifte fra Windows XP til
> Windows Vista. Det er trods alt et frit land vi lever i.

+++++++++++++++++++++++++++
Jeg har prøvet dem begge to. Jeg kunne bedst lide 64-bit versionen. Den
kørte mere perfekt synes jeg. Men med hensyn til bagudkompabiliteten er
der problemer i begge to. Det ligger sådan at kernen er ændret samt en del
af strukturen, åbenbart.
De programmer der på en eller anden måde skal have fat i det velkendte
system, får ikke fat i det. De går forkert i byen. Softwaren skal helst
være skrevet med Vista i tanke for at man kan være på den sikre side.
Min maskine var en AMD64 med cirka 800 megaram og et grafikkort der ikke
var directX9 justeret. Call of Duty version 1 var testobjektet. Den
sneglede sig afsted, men den kunne køre.
Flere andre programmer kunne ikke. Jeg husker ikke nøjagtig hvilke. men
programproblemer hørte til dagens orden.
Windowsmappen bliver på cirka 15 gigabyte. Der er noget at flytte rundt på.
God jul og et godt nytår! Og held og lykke med opgraderingen.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : mrwheel

Dato : 25-12-06 08:25

Lyrik skrev:

> [...]
> Windowsmappen bliver på cirka 15 gigabyte. Der er noget at flytte rundt på.
> God jul og et godt nytår! Og held og lykke med opgraderingen.

Min maskine er en Intel Core 2 Duo på 1,8 Ghz og med 2 gb ram, gfx
kort er med Gforce 7800 med 512 mb ram, har totalt 400 gb hdd, og 15 gb
i windows mappen lyder ikke forskrækkende på mig. Grafik kortet er
fuldt opdateret og understøtter Vista. Min maskine er købt i
september i år, al min hardware meldes fra producenterne om at kunne
kører på Windows Vista.

Spørgsmålet gik på om man skulle vælge 64 bit frem for 32 bit. Og
da der ikke er nogen pris forskel om det er 32 bit eller 64 bit så er
det jo mere eller mindre lige meget hvad man tager, dog skal CPU jo
kunne klar en 64 bit udgave.

Fra : Lyrik

Dato : 26-12-06 21:52

Den 25.12.2006 kl. 08:25 skrev mrwheel <henrik.larsen18@gmail.com>:

> [...]
> da der ikke er nogen pris forskel om det er 32 bit eller 64 bit så er
> det jo mere eller mindre lige meget hvad man tager, dog skal CPU jo

+++++++
Du skal først se på alle dine tilbehør. Har du en scanner? Er der 64 bit
software og drivere til den? Har du en printer? Er der 64 bit software og
drivere til den? Al din hardware i maskinen! Er der 64 bit drivere til det
alt sammen.
Find ud af det på nettet inden du tager springet. Alle drivere skal være
64 bit-no mistake there.
Kan du svare ja til det hele så vil jeg anbefale dig 64 bit versionen.
helt klart, den er bedre. Bagud-programkompabiliteten er der ikke megen
forskel på i 32 og 64 bit versionen. Som tommelfingerregel duer ingen af
de gamle programmer Her vil nogen sige at det er lige stærkt nok. Men
som tommelfingerregel altså.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : mrwheel

Dato : 27-12-06 19:55

Lyrik skrev:

> [...]
> forskel på i 32 og 64 bit versionen. Som tommelfingerregel duer ingen af
> de gamle programmer Her vil nogen sige at det er lige stærkt nok. Men

Jeg har tjekket drivere og de er lavet til 64 bit til min
multifunktions printer Canon MP800 hvilket jeg gik efter da jeg købte
den at der skulle komme drivere til den i 64 bit. det samme gæler
tastatur og mus som er fra logitech og det gælder også mit joystick.

Om programmerne så er 64 bit må tiden vise, men mon ikke 32 bit kan
køre på en 64 bit, det var nok værre at smide et 64 bit program på
windows XP :D jeg kan klare mig og som jeg ser det så er min maskine
klar til 64 bit.

Fra : Lyrik

Dato : 28-12-06 02:12

Den 27.12.2006 kl. 19:55 skrev mrwheel <henrik.larsen18@gmail.com>:

> [...]
> køre på en 64 bit, det var nok værre at smide et 64 bit program på
> windows XP :D jeg kan klare mig og som jeg ser det så er min maskine
+++++++++++++++++++
Det lyder jo godt.
Installationen vil sikkert være en fornøjelse for dig. Du skal rimeligvis
intet gøre, alt virker efter install. Drivere henter den selv. Den kan
godt køre 32 bit programmer. Problemet er at arkitekturen er lavet om i
systemet således at nogle af de gamle programmer går forkert i byen.
IE er en fornøjelse at browse med, det er en hel ny oplevelse. Humlen
ligger i at systemet fylder 11,5 Gigabyte efter installation. Det er en
hulens masse fedt at slæbe rundt på. Og så skal du vende dig til at hver
gang du vil installere noget så advarer den dig og indtrængende opfordrer
dig til at tænke dig godt om, for den kender ikke det program du vil
installere. Faktisk "kendte" den ikke et eneste af de sædvanlige
anerkendte programmer og advarede mig.

Advarslerne skal tages meget højtideligt hvis det er funktionsprogrammer
som griber ind i styresystemet. Det må de kun hvis de er lavet til Vista.
En almindelig programinstallation af et harmløst program i vores øjne kan
simpelt hen lægge maskinen ned i en sådan grad at der ikke er andet at
gøre end at reinstallere hele systemet. Den kan gå i "blå dødsskærm" af
det!
Her forventede jeg at den kunne recover efter en genstart, men den døde
totalt til reinstall.
Kør med den og glæd dig over den flotte brugerflade som den er og vær
varsom med programinstallationer som den piver over.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"