MS Windows
briani 27239
msconfig "glemmer" mine indstillinger
Fra : Hagar

Dato : 22-12-06 06:04

Hej

Der er nogle sager i msconfig jeg ikke gider have startes op, der er blandt
andet Quicktime og andre, men når jeg fjerner "fluebenet" ud for de sager
jeg ikke ønsker startet, så er de der igen efter en genstart. Hvad kan jeg
gøre for at den husker hvad jeg har ændret, og får msconfig til at beholde
disse indstillinger ?

Hagar

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-12-06 06:41

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev :

>Der er nogle sager i msconfig jeg ikke gider have startes op, der er blandt
>andet Quicktime

Kigger i programmerne og fjerner et flueben et eller andet sted,
hvor der står at den skal starte op sammen med Windows.

Det gælder ihvertfald QT.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 22-12-06 08:15

Hagar sendte dette med sin computer:
> [...]
> for at den husker hvad jeg har ændret, og får msconfig til at beholde disse

Du kan bruge 'regedit', og fjerne de programmer der ikke skal starte
under SOFTWARE_MICROSOFT_WINDOWS_CURRENTVERSION_RUN

...::JMJ::..

Fra : frede

Dato : 22-12-06 09:51

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kan jeg gøre for at den husker hvad jeg har ændret, og får msconfig til at

Quicktime slipper du ikke af med, der findes ingen settings ( så vidt jeg
ved ) i programet. Jo du kan godt fjerne det fra startlisten men så snart du
har afspillet en fil med Quicktime stater den automatisk igen .

Det er dog et stykke tid siden jeg rodet med det så hvis der nogle der
kender en metode til at undgå at den starter op hører jeg gerne om det.

Frede

Fra : Hans

Dato : 22-12-06 10:02

frede wrote:

> [...]
> Det er dog et stykke tid siden jeg rodet med det så hvis der nogle der
> kender en metode til at undgå at den starter op hører jeg gerne om
QuickTime-Indstillinger > Fanen Avanceret > Fjern fluebenet nederst på siden
under punktet "Bakkeikon".

Hans

Fra : frede

Dato : 22-12-06 16:21

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> QuickTime-Indstillinger > Fanen Avanceret > Fjern fluebenet nederst på
> siden under punktet "Bakkeikon".
>
> Hans

Mange tak!!

Fra : Nicolai

Dato : 22-12-06 12:06

> [...]
> gøre for at den husker hvad jeg har ændret, og får msconfig til at beholde

Et ord: "autoruns"

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/Autoruns.mspx

Prøv det!

Fra : Hagar

Dato : 22-12-06 13:07

"Nicolai" <no@no.com> skrev i en meddelelse

> Et ord: "autoruns"
>
> http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/Autoruns.mspx
>
> Prøv det!

Har prøvet det, tak for linket, der er immervæk noget at gå i krig med

Jeg har postet et lille billede i dk.binaer, i tråden med samme navn som
denne gruppe. Dem jeg har markeret med rødt, de kommer igen og igen efter
hver genstart, de gør nok ikke noget, men der genere mig at de er der, hvis
du/i forstår mig. Jeg gider ikke at noget startes op uden der er brug for
det.
Den der pcmm.exe, den kan jeg fjerne via regedit efter hver genstart. Jeg
laver en søgning på filnavnet, og sletter så dem der kommer frem, selve
mappen hvor programmet har vært, den er væk, så jeg aner ikke hvor jeg
ellers skal gå hen for at få stoppet det skidt.

Hagar

Fra : Nicolai

Dato : 22-12-06 15:46

> Har prøvet det, tak for linket, der er immervæk noget at gå i krig med

Lad være at bruge fanen "all" eller hvad den nu hedder - brug startup-fanen
til at starte med ;)

Fra : Hagar

Dato : 22-12-06 21:01

> Lad være at bruge fanen "all" eller hvad den nu hedder - brug
> startup-fanen til at starte med ;)

Jo, det har jeg fundet ud af, også før jeg gik i krig, men kunne dog ikke
lade være med at kigge, og hvor er der meget

Hagar

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 22-12-06 17:50

Hagar tastede følgende:
> [...]
> mappen hvor programmet har vært, den er væk, så jeg aner ikke hvor jeg ellers
> skal gå hen for at få stoppet det skidt.

Om pcmm.exe:
pcmm.exe is a process which belongs to the PC MightyMax diagnostics
tool. This program is a non-essential process, but should not be
terminated unless suspected to be causing problems.

Jeg håber du ved hvad PC MightyMax er for noget, jeg gør ikke..

Fra : Hagar

Dato : 22-12-06 21:00

> [...]
> unless suspected to be causing problems.
>
> Jeg håber du ved hvad PC MightyMax er for noget, jeg gør ikke..

Jo, jeg ved godt hvad det er for et program, og det ER af-installeret, men
der er stadig et spøgelse efter det.
Til andre der måtte have fattet interesse i dette program, glem det, det
laver mere skade end gavn.

Hagar