MS Windows
briani 27239
100% CPU-forbrug
Fra : KS

Dato : 21-12-06 23:30

Hvorfor er min

Pentium 4 1,6Ghz med 512 Mb RAM blevet såååååå laaaaangsom ?

Der skal ikke startes meget før den ryger helt op i 100% CPU-forbrug.

Den kører Window XP Prof Version 2002 SP2 og alle opdateringer.

Hvad F..... er der galt ?

Mvh KS

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-12-06 23:42

Den 21-12-06 23.29 skrev KS følgende:

> Der skal ikke startes meget før den ryger helt op i 100% CPU-forbrug.

Hvilke(n) processer er det, der bruger cpu'en?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : KS

Dato : 22-12-06 00:16

> Hvilke(n) processer er det, der bruger cpu'en?

svchost.exe
outlook.exe
explorer.exe
og af og til en mystisk WINWORD.EXE, som ikke er synlig i processlinien -
hvis jeg via VBA-kode fra EXCEL tager fat i den. er den uden dokument, og
der er ingen VBA-kode "synlig" i den

Selv om jeg manuelt slukker denne WINWORD.EXE process kan den komme igen
lidt senere.

Hvem/hvad/hvor startes denne WINWORD.EXE ?

Mvh KS

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-12-06 01:28

Den 22-12-06 00.16 skrev KS følgende:

> svchost.exe

Bruges til lidt af hvert - den kan du ikke undvære:
http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B314056&x=10&y=13

> outlook.exe

Tja, navnet giver sig selv.

> explorer.exe

Brugerfladen i Windows - også svær at undvære.

> og af og til en mystisk WINWORD.EXE

Word - du kan sikkert slå Words quick-start fra, så det ikke sluger
ressourcer, når du ikke bruger programmet.

> Selv om jeg manuelt slukker denne WINWORD.EXE process kan den komme igen
> lidt senere.

Men vel kun, hvis du har haft startet Word i mellemtiden?

> Hvem/hvad/hvor startes denne WINWORD.EXE ?

Sikkert via en quick-start-funktion af Word/Officepakken.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.

Fra : Jesper

Dato : 22-12-06 08:11

> [...]
>
> Men vel kun, hvis du har haft startet Word i mellemtiden?

> Sikkert via en quick-start-funktion af Word/Officepakken.

winword.exe starter sammen med outlook, da den bruger word som editor til
mails. prøv og lukkke outlook så forsvinder winword også.

Jesper

Fra : KS

Dato : 22-12-06 10:29

"Jesper" <sloth@tele2adsl.snydt.dk> skrev i en meddelelse

> winword.exe starter sammen med outlook, da den bruger word som editor til
> mails. prøv og lukkke outlook så forsvinder winword også.

Jep, det fandt jeg også ud af - så nu har jeg slået WORD fra som
mail-editor - og det giver rigtig meget af forklaringen på manglende
hastighed - jeg kører normalt IKKE med WORD som editor af mails, men jeg må
have gjort et eller andet så dette er blevet slået til igen - surt show !

Mvh KS

Fra : KS

Dato : 22-12-06 10:32

> Men vel kun, hvis du har haft startet Word i mellemtiden?

> Sikkert via en quick-start-funktion af Word/Officepakken.

Nej det var via Outlook, som brugte WORD som mail-editor - det er nu slået
fra - hvilket jeg også normalt kører med - hvorfor det er slået til er en
gåde !

Mvh KS

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-12-06 11:40

Den 22-12-06 10.31 skrev KS følgende:

> Nej det var via Outlook, som brugte WORD som mail-editor - det er nu slået
> fra - hvilket jeg også normalt kører med - hvorfor det er slået til er en
> gåde !

Årstiden taget i betragtning: Det må være nissen, der har været på spil!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-12-06 09:05

On Fri, 22 Dec 2006 00:16:15 +0100, KS wrote:

> svchost.exe

Prøv at slå automatisk opdatering (windows update) fra.

--
:: J.K.Arning :: 22-12-2006 09:04:08 :: http://arning.dk ::

Fra : KS

Dato : 22-12-06 10:30

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 22 Dec 2006 00:16:15 +0100, KS wrote:
>
> Prøv at slå automatisk opdatering (windows update) fra.

Det er nu IKKE slået til !

Mvh KS