MS Windows
briani 27239
Hvordan gule bobler væk?
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 21-12-06 22:56

2 hurtige:

1. Hvordan får jeg den overhjælpsomme WXP til at holde op med give mig
gode råd hele tiden

2. Hvordan laver man en standard-signatur i Outlook 2003

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : emj

Dato : 21-12-06 23:17

Stig Leerbeck skrev:

>1. Hvordan får jeg den overhjælpsomme WXP til at holde op med give mig
>gode råd hele tiden

Det lader da til, at det kan være meget godt

>2. Hvordan laver man en standard-signatur i Outlook 2003

Direkte afskrift fra HJÆLP:

Indsætte en signatur i en meddelelse
Benyt en af følgende fremgangsmåder:

Automatisk indsætte en signatur i alle nye meddelelser eller i alle de
meddelelser, du svarer på eller videresender

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner i hovedvinduet i Microsoft
Outlook, og klik derefter på fanen Postformat.
Klik på det meddelelsesformat, du vil bruge signaturen sammen med, i
boksen Meddelelse i dette meddelelsesformat.
Vælg under Signatur en e-mail-konto og derefter de signaturer, du vil
bruge til nye meddelelser og til svar og videresendelse. Du kan bruge
forskellige signaturer til de enkelte meddelelser

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 22-12-06 06:35

emj <emj@> wrote:

> Det lader da til, at det kan være meget godt

Mnja - de forkerte oplysninger på de forkerte tidspunkter og så har de
en vane med at lægge sig henover det man skal læse eller trykke på.

Det må da kunne slås fra!

> [...]
> bruge til nye meddelelser og til svar og videresendelse. Du kan bruge
> forskellige signaturer til de enkelte meddelelser

Du er nu alligevel min helt. Tak for det!

Jeg har nok været forbi den menu 7 gange uden at få øje på ordet
"signatur". Måske man kan blive knap-blind ligesom man kan blive
sneblind.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Janitor

Dato : 22-12-06 07:00

> 1. Hvordan får jeg den overhjælpsomme WXP til at holde op med give mig
> gode råd hele tiden

Tweak UI-programmet kan hentes hos MS. I dette er der en indstilling om
"Help tips" (mener jeg det hedder). Her kan du slå til og fra.

/Klaus

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 22-12-06 14:10

Janitor <hemme@mobilixnet.dk> wrote:

> Tweak UI-programmet kan hentes hos MS. I dette er der en indstilling om
> "Help tips" (mener jeg det hedder). Her kan du slå til og fra.
>
> /Klaus

Fiks lille ting, men jeg kan ikke finde muligheden for at slå tipsene
fra. Derimod kan jeg tilsyneladende fjerne animering m.m.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-01-07 22:13

Stig Leerbeck skrev:

> Fiks lille ting, men jeg kan ikke finde muligheden for at slå
> tipsene fra. Derimod kan jeg tilsyneladende fjerne animering m.m.

Under punktet Taskbar and Start Menu er der et punkt, der hedder
"Enable balloon tips", som man kan slå fra. Mon ikke det er den?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : hcma

Dato : 22-12-06 12:00

"Stig Leerbeck" <stigleerbeck@nypost.dk> skrev i en meddelelse
>2 hurtige:
>
> 1. Hvordan får jeg den overhjælpsomme WXP til at holde op med give mig
> gode råd hele tiden
>

> Stig Leerbeck
> --

meget let: http://support.microsoft.com/kb/307729
m v h
hcma/-

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 22-12-06 14:10

hcma <hcma@hcma.dk> wrote:

> http://support.microsoft.com/kb/307729

Tusinde tak!

Jeg skal lige være helt sikker på at jeg har forstået det rigtigt.

Det er denne procedure jeg skal følge (som du synes er let):

Sådan deaktiveres pop-up-tip i meddelelsesområdet

Advarsel! Hvis du bruger Registreringseditor forkert, kan der opstå
alvorlige problemer, som bevirker, at du skal geninstallere
operativsystemet. Microsoft kan ikke garantere, at problemer, der
skyldes forkert brug af registreringseditoren, kan løses. Brug af
registreringseditoren sker på egen risiko.

1. Klik på Start, klik på Kør, skriv regedit, og tryk derefter på ENTER.
2. Find følgende undernøgle:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Adv
anced
3. Højreklik på den højre rude, opret en ny DWORD-værdi, og giv den
derefter navnet AktiverPopUpTip.
4. Dobbeltklik på denne nye post, og giv den en hexadecimal værdi på 0.
5. Afslut registreringseditoren. Log af Windows, og log derefter på
igen.

Med disse trin deaktiveres alle pop-up-tip i meddelelsesområder for
denne bruger. Det kan ikke lade sig gøre kun at deaktivere pop-up-tip
for bestemte programmer.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk