MS Windows
briani 27239
Repair kræver kode i XP?
Fra : Finn A. Hansen

Dato : 21-12-06 00:28

Har skiftet bundkort, men håbede at undgå reinstallation. Men under
repair kræver windows administratorkoden. Jeg mindes ikke at have
benyttet en, og alle de koder, jeg plejer at bruge, er forkerte. Kan det
omgås?
VH
Finn A. Hansen

Fra : Klaus H

Dato : 21-12-06 00:32

"Finn A. Hansen" <villalulla@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kræver windows administratorkoden. Jeg mindes ikke at have benyttet en, og
> alle de koder, jeg plejer at bruge, er forkerte. Kan det omgås?

Har du ikke brugt en kode under første installation er det vel bare at
trykke på OK uden at skrive en kode?

Klaus H

Fra : Klaus

Dato : 21-12-06 15:50

Nej. Jeg har samme problem.
Har aldrig sat adminpassword men bliver spurgt om det under reparation.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-12-06 00:52

Finn A. Hansen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> under repair kræver windows administratorkoden. Jeg mindes
> ikke at have benyttet en, og alle de koder, jeg plejer at

Du reparerer nok på den "forkerte" måde.

Du bliver spurgt TO gange under installationen om du vil
reparere.

Første gang er via konsollen - der skal du svare NEJ - det er nok
der, du har sagt ja til at reparere ?

Du skal først svare JA anden gang du bliver spurgt - altså lidt
senere i forløbet - så skal du ikke bruge kode.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 22-12-06 10:25

TAK!

Fra : Peter

Dato : 21-12-06 02:46

> [...]
> kræver windows administratorkoden. Jeg mindes ikke at have benyttet en, og
> alle de koder, jeg plejer at bruge, er forkerte. Kan det omgås?

Jeg tror du gør det forkert.

Du kører en reparation på følgende måde:
Smid din XP skive i cd-drevet og genstart computeren så den booter på
skiven.
Tryk på install ved første skærmbillede.
Tryk F8 for at acceptere betingelserne ved andet skærmbillede.
Tryk R for reparation ved tredje skærmbillede.
Følg derefter instrukser på skærmen.

Alle programmer du har installeret bibeholdes ved denne proces, men alle
drivere bliver fornyet, så drivere til hardware, som Win XP ikke kan
genkende, skal geninstalleres. (f.eks visse bundkort drivere)
Ligeledes skal ALLE Win XP updates geninstalleres via Windows update.

Hvis du ikke er bag en router, skal du sørge for at Win XP firewall er slået
til og antivirus program er installeret, da din computer er åben som en si
for Blaster virus, indtil du får lukket sikkerheds hullerne. (10 min
ubeskyttet på nettet og du har Blaster)

Skulle din computer poppe op med et lille vindue om, at computeren lukker om
60 sek (Blaster Virus), så går du blot i kør og skriver "shutdown -a" (uden
citationstegn) - Klik på "OK".

Hvis din computer bliver ved med at genstarte, så gentag ovenstående, indtil
din computer er opdateret.
Når dine sikkerheds opdateringer er installeret fjerne du så bare Blaster
virus.

PeterB.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-12-06 18:57

"Peter" <doc_069@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> til og antivirus program er installeret, da din computer er åben som en si
> for Blaster virus, indtil du får lukket sikkerheds hullerne. (10 min

Ja, det prøvede jeg sidste gang, det er utroligt så hurtigt det går. Hvordan
kan det endelig værre? Jeg kan forstå hvis man besøger alle mulige
hjemmesider, at den så kommer.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 22-12-06 18:05

Hmm, jeg takkede for tidligt. Siger man nej til Repair i XP Pro første
gang, får man kun muligheden for at installere. Windowsmappen slettes,
og man får en ny windows. En del billeder osv. blev heldigvis ikke slettet.

Fra : Peter

Dato : 22-12-06 23:09

> Hmm, jeg takkede for tidligt. Siger man nej til Repair i XP Pro første
> gang, får man kun muligheden for at installere. Windowsmappen slettes, og
> man får en ny windows. En del billeder osv. blev heldigvis ikke slettet.

Du skal naturligvis vælge R for reparation ved 3. skærmbillede, og har du
ikke den mulighed,
kan du ikke reparere. Skulle det være så svært.

Jeg har gjort det i hundredvis af gange, og aldrig haft problemer.

PeterB