MS Windows
briani 27239
Proceslinien fylder 2 linier i XP ?
Fra : Jakob M

Dato : 21-12-06 00:15

På min arbejds-PC har jeg ved et uheld trukket proceslinien op til 2 linier,
men jeg kan ikke få den tilbage til 1 linie igen. Når jeg trækker i den er
det enten 0,2,3 eller flere linier, ikke 1 linie ?. Jeg har genstartet et
hav af gange og prøvet en masse indstillinger vedr. proceslinien. Jeg har
sågar rodet i registreringsdatabasen, efter jeg via Google fandt en anden
med samme problem.
Det er Win XP home, på en ca 2 år gammel HP.

Når man bruger f.eks. IE forsvinder proceslinien, selvom jeg ikke har
flueben i "skjul proceslinie" ?.

Det er enormt frustrerende at noget så latterligt simpelt ikke virker. Gode
forslag er velkomne, da jeg selv er løbet tør for ideer.

Mvh
Jakob

Fra : mrwheel

Dato : 21-12-06 00:29

Jakob M skrev:
> [...]
>
> Det er enormt frustrerende at noget så latterligt simpelt ikke virker. Gode
> forslag er velkomne, da jeg selv er løbet tør for ideer.

Hej har du set efter om process linjen ikke er låst det burde kunne
lade sig gøre.

MVH
MrWheel

Fra : Jakob M

Dato : 21-12-06 01:07

Den er ikke låst, ellers ville jeg jo heller ikke kunne trække i den. Den
kan være 0 eller 2 eller flere linier høj, bare ikke 1 linie, som jeg
ønsker.

Mvh
Jakob

Fra : knudsen

Dato : 21-12-06 01:22

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Den er ikke låst, ellers ville jeg jo heller ikke kunne trække i den. Den
> kan være 0 eller 2 eller flere linier høj, bare ikke 1 linie, som jeg
> [...]
Ved ikke om der er forskel på at trække i kanten
af proceslinjen eller den lodrette resizerlinje som er
til venstre ved Hurig Start ikonerne , når proceslinjen ikke
er låst

Venlig hilsen
knudsen

Fra : knudsen

Dato : 21-12-06 01:46

"knudsen" <knutti06FJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af proceslinjen eller den lodrette resizerlinje som er
> til venstre ved Hurig Start ikonerne , når proceslinjen ikke

Explorer.exe styrer bl.a. processlinjen - hvad med at genstarte den
i joblisten. Tryk på processer og find explorer.exe - klik på " Afslut
Proces "
når den er afsluttet , går du op i menuen Filer/ Nyt job / Gennemse og
finder C / Windows / Explorer / Åbn / OK - så skulle den blive genstartet
Ved ikke om virkningen er den samme som en almindelig genstart
af computeren

Venlig hilsen
knudsen

Fra : knudsen

Dato : 21-12-06 02:08

> [...]
> finder C / Windows / Explorer / Åbn / OK - så skulle den blive genstartet
> Ved ikke om virkningen er den samme som en almindelig genstart

Du kunne også prøve med : sfc /scannow fra " Kør "

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-12-06 18:53

> [...]
> finder C / Windows / Explorer / Åbn / OK - så skulle den blive genstartet
> Ved ikke om virkningen er den samme som en almindelig genstart

Man behøver ikke at skal gennemse, man kan bare skrive explorer i feltet.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : knudsen

Dato : 21-12-06 21:21

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse

> Man behøver ikke at skal gennemse, man kan bare skrive explorer i feltet.

> [...]

OK

Fra : knudsen

Dato : 21-12-06 00:37

> [...]
>
> Det er enormt frustrerende at noget så latterligt simpelt ikke virker.
> Gode forslag er velkomne, da jeg selv er løbet tør for ideer.

Hej
Ved ikke om du kan bruge det her til XP, men det er vel værd at prøve

http://support.microsoft.com/kb/730170/da

Venlig hilsen knudsen

Fra : knudsen

Dato : 21-12-06 00:53

> [...]
>>

> Hej
> Ved ikke om du kan bruge det her til XP, men det er vel værd at prøve

eller hvad med systemgendannelse

Fra : Jakob M

Dato : 21-12-06 01:08

> Ved ikke om du kan bruge det her til XP, men det er vel værd at prøve
>
> http://support.microsoft.com/kb/730170/da

Proceslinien er ikke forsvundet, den har bare den forkerte højde.

Mvh
Jakob

Fra : Torben

Dato : 21-12-06 19:10

Jakob M wrote:

> Proceslinien er ikke forsvundet, den har bare den forkerte

Jeg er ikke expert, men har haft lignende situationer flere gange -
træls, men ved at flytte process linien til en anden position (højre,
venstre eller i toppen) er det lykkedes mig at få linien "klemt" til den
normale 1 liniers!
Så beskeden er at blive ved med at prøve

mvh Torben

Fra : Hans

Dato : 21-12-06 19:18

> Proceslinien er ikke forsvundet, den har bare den forkerte højde.
>
> Mvh
> Jakob

Citat fra hr. Jakobs startmail:
....Jeg har sågar rodet i registreringsdatabasen...

Skal vi gætte på, at hr. Jakob har pillet ved noget, en fagmand skulle have
pillet ved.

Fra : Jakob M

Dato : 23-12-06 20:46

> Skal vi gætte på, at hr. Jakob har pillet ved noget, en fagmand skulle
> have
> pillet ved.

Det var først EFTER problemet opstod, at jeg rodede i reg. databasen.

Mvh
Jakob

Fra : Søren

Dato : 21-12-06 18:32

> [...]
>
> Det er enormt frustrerende at noget så latterligt simpelt ikke virker.
> Gode forslag er velkomne, da jeg selv er løbet tør for ideer.

Har du prøvet at fjerne alleværktøjslinier, så du kun har selve
proceslinien?

Jeg har nogen gange bøvl med at proceslinien IKKE kommer frem, når jeg kører
ned i bunden. Grrrr...

Søren

Fra : Jakob M

Dato : 23-12-06 20:49

> Har du prøvet at fjerne alleværktøjslinier, så du kun har selve
> proceslinien?

Det var det der skulle til, tak. Af en aller ander mærkelig grund var der
flueben ved "værktøjslinien sprog", selvom man den rent faktisk ikke var
tilstede på proceslinien ?.

Mvh
jakob

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 22-12-06 13:36

Thu, 21 Dec 2006 00:15:21 +0100 i dk.edb.system.ms-windows

Prøv om ikke
http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm
kan hjælpe dig

Hører gerne om resultatet