MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DVD afspilning i Vista
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-12-06 23:33

Hej

Kan det virkelig være rigtigt at denne helt nye styresystem stadigt ikke har
fået løst den simple ting at kunne afspille en alm. købt DVD skrive med
såkald "Kopi" beskyttelse..

For denne fejlmelding:
Windows Media PLayer cannot play this DVD because there is a problem with
the copy protection between your DVD drive, decoder, and video card. try
installing an updated driver for your video card..

Er dette virkeligt rigtigt, at det har noget med grafikkort driverne at gøre
eller hva? Windows XP kunne jo heller ikke afspille dvd.. Kan det være
rigtigt man skal bøvle med at få installeret et andet DVD
afspilningsprogram?
Kan det virkeligt være rigtigt for sådan et "kanont godt" mediecenter
software OS?

Fra : Nicolai

Dato : 19-12-06 23:51

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gøre eller hva? Windows XP kunne jo heller ikke afspille dvd.. Kan det
> være rigtigt man skal bøvle med at få installeret et andet DVD

Hvilken version af Vista?

> Kan det virkeligt være rigtigt for sådan et "kanont godt" mediecenter
> software OS?

Ja, det kan vel sagtens passe. Hvorfor skulle dit OS kunne alt, sådan har
det aldrig været før og sådan kommer det forhåbentlig heller ikke til at
være.

Fra : Søren Reinke

Dato : 20-12-06 00:01

Bjarke Hansen wrote:
> Hej
>
> Kan det virkelig være rigtigt at denne helt nye styresystem stadigt ikke
> har fået løst den simple ting at kunne afspille en alm. købt DVD skrive
> med såkald "Kopi" beskyttelse..

Det har ikke noget at gøre med om det kan eller ej.

Køb et DVD afspiller program og problemmet er løst.

Hvis Microsoft skulle sende sådanne en licens med, ville Vista bare være
dyrere end det allerede er.

> [...]
> with the copy protection between your DVD drive, decoder, and video
> card. try installing an updated driver for your video card..

Har du en korrekt DVD afspiller driver ?
Er det den korrekte region ?

> [...]
> gøre eller hva? Windows XP kunne jo heller ikke afspille dvd.. Kan det
> være rigtigt man skal bøvle med at få installeret et andet DVD

Ja selvfølgelig.

> Kan det virkeligt være rigtigt for sådan et "kanont godt" mediecenter
> software OS?

Ja selvfølgelig, du kan ikke forvente du kan afspille alle formater det
findes, bare fordi det er et mediecenter.

Køber du et færdigt bygget mediecenter er der oftest et DVD afspiller
program med. Det var der ihvertefalde til dem jeg har haft fingrene i.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Lyrik

Dato : 21-12-06 12:40

Den 20.12.2006 kl. 00:00 skrev Søren Reinke <soren@REMOVE.reinke.dk>:

> Det har ikke noget at gøre med om det kan eller ej.
>
> Køb et DVD afspiller program og problemmet er løst.
>
> Hvis Microsoft skulle sende sådanne en licens med, ville Vista bare være
> dyrere end det allerede er.
+++++++++++++++
Nå! Hvorfor kan Apple så levere deres styresystem med DVD-afspiller .
http://video.on.nytimes.com/
Se Video nummer 18 om Vista.

Hilsen
jens
--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-12-06 21:00

"Lyrik @heaven.dk>" <"lyrik<fjern> wrote in message
news.tkwqpmxh45a82o@jens-erik-bechs-computer.local...

> Nå! Hvorfor kan Apple så levere deres styresystem med DVD-afspiller .
> http://video.on.nytimes.com/
> Se Video nummer 18 om Vista.

Hehe
Men fandt alligevel ud af at vista godt kunne afspille DVD;, det skulle være
i deres mediecenter afspiller... Medieafspilleren gider ikke...

Fra : ai

Dato : 20-12-06 16:12

Kan det virkelig være rigtigt at denne helt nye styresystem stadigt ikke har
fået løst den simple ting at kunne afspille en alm. købt DVD skrive med
såkald "Kopi" beskyttelse..

---hvem har forøvrigt fået den fuldt færdige Vista..?
den er vist ikke noget særligt . vent et par år, så er den nok rimelig
funktionsdygtig.
der kommer sikkert et hav af opdateringer til den a la sp1, sp2 osv til Xp ,
+ de andre uendelige opdateringer i tidens løb.
og så er det forøvrigt ikke styreprogrammets (-OS) opgave at omgå
kopisikringen.
v/h ai