MS Windows
briani 27239
fil-kontrol ved opstart
Fra : vagn

Dato : 18-12-06 09:21

jeg har på det seneste 'fået' et generende 'problem' !
ved hver opstart kommer et 'blåt' vindue, som siger :
"kontrollerer filer på C: filsystemet er NTFS"

derefter kører CHKDSK i 3 grupper efter hverandre -
1. kontrollerer filer
2. kontrollerer indeks
3. kontrollerer sikkerhedsbeskrivelser

jeg lader den kører til ende - tidligere skete det af og til at den
fandt fejl i fil-attributter, der så påfølgende automatisk rettedes
hvorefter der blev re-booted normalt.

nu siges det hver gang at der er fundet frie 'områder' markeret som
allokerede - og så starter hele 'affæren' forfra !!

jeg afbryder seancen ved tast på 'vilkårlig tast' efter et par omgange
og kan så køre 'normalt'.

diverse software-kontroller har ikke vist noget galt, men et eller
andet må være forkert ! man har fra anden side antydet at jeg skulle
have sat et 'flueben', der bevirker dette automatiske fænomen, men det
er jeg mig ikke bevidst.

jeg har WinXP Home (DK) - 60 GB harddisk (C-drev) - 512MB

kan nogen hjælpe ?

hilsen,
Vagn

Fra : tylerocks@gmail.com

Dato : 19-12-06 21:39

vagn skrev:
> [...]
> er jeg mig ikke bevidst.
>
> jeg har WinXP Home (DK) - 60 GB harddisk (C-drev) - 512MB

Prøv dette, hvis din pc ikke skal scanne for fejl igen.

Gå ned i start > kør og skriv msconfig (og tryk på ok...) I den
første tab skal der stå Normal Start og ved BOOT.INI skal alle
boksene være slået fra.

Fra : vagn

Dato : 20-12-06 10:09

On 19 Dec 2006 12:39:21 -0800, tylerocks@gmail.com wrote:

>Prøv dette, hvis din pc ikke skal scanne for fejl igen.
>
>Gå ned i start > kør og skriv msconfig (og tryk på ok...) I den
>første tab skal der stå Normal Start og ved BOOT.INI skal alle
>boksene være slået fra.

tak for svaret,- det er prøvet - desværre uden positivt resultat -
hilsen,
vagn